هیچ بیماری از بنادر وارد ایران نشده است

    کد خبر :36981

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ بیماری از طریق بنادر به کشور وارد نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد سعیدنژاد در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک بین سازمان بنادر و وزارت بهداشت اظهار داشت: تمام بنادر کشورمان مورد بازرسی و کنترل قرار می‌گیرند تا از این مبادی بیماری به کشور منتقل نشود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ بیماری از طریق بنادر به کشور وارد نشده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری با تاکید بر اینکه تلاش هر دو سازمان بهداشت و بنادر و دریانورودی بر این است که تمام مراقبت‌های لازم در بنادر برای جلوگیری از ورود انواع بیماری‌های مسری انجام شود، گفت:‌ آب توازن کشتی‌ها می‌تواند یکی از عوامل انتقال دهنده بیماری باشد و به همین دلیل مقررات سخت‌گیرانه‌ای در این مورد وجود دارد و کشتی‌ها اجازه تخلیه آب توازن را ندارند مگر اینکه نمونه‌گیری‌ها و آزمایش‌ها نشان دهد که آب توازن سالم است.

سعیدنژاد گفت: دو هدف از امضای این تفاهم نامه دنبال می‌کنیم اول اینکه تمام کالاها، بار و نیروی انسانی بنادر کشورمان در امنیت در مقابل انواع بیماری‌ها باشند دوم اینکه عملیات بازرسی تسریع پیدا کند چرا که هر گونه تاخیر در انجام این عملیات هزینه دارد.

وی تاکید کرد: سازمان بنادر در مورد برخی از کشتی‌ها و برخی از نیروهای انسانی مسئول در این کشتی‌ها و برخی از بارهای مشکوک عملیات ویژه انجام می‌دهد تا بیماری مسری وارد کشور نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید