فریبکاری و معطل کردن ایران هدف بسته ۱۸ میلیون یورویی اروپا

  • سیاسی
  • شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ۸:۵۷
    کد خبر :369685

موضع دوگانه اتحادیه اروپا، برای معطل نگه داشتن ایران است و این درحالی است که اروپا در موضوع تحریم‌ها با آمریکا همراهی می‌کند.

به گزارش بازتاب، وبسایت الف با اشاره به بسته کمک ۱۸ میلیون یورویی اروپا به ایران در زمینه محیط زیست نوشت: اروپا مدعی مقابله با بازگشت تحریم‌هاست اما در طول ۳ ماه و نیم گذشته عملا هیچ کاری انجام نداده است.

سیاستی که اروپا در پیش گرفته به زعم سران آن، مزایایی نیز دارد. مثلا آنها می‌توانند با بسته ۱۸ میلیون یورویی مذکور، این‌گونه مخالفت خود را با سیاست‌های ترامپ بیان کنند، ژست حمایت از سازمان‌ها، نهادها و توافقات بین‌المللی بگیرند و ایران را نیز بر سر یک دوراهی قرار دهند؛ دوراهی که یک طرف آن وعده تقویت بسته پیشنهادی در ازای تغییر سیاست‌های منطقه‌ای و برنامه‌های دفاعی است که دقیقا هدف ترامپ نیز همین می‌باشد و طرف دیگر آن پذیرش بسته‌ پیشنهادی ضعیف از سوی ایران برای حفظ برجام و مقابله با تحریم‌ها است. درصورت تحقق هرکدام از این سناریوها برنده واقعی آمریکا و اروپا خواهند بود.

در این باره می‌توان به خروج شرکت‌های خصوصی و دولتی کشورهای اروپایی اشاره کرد. به اذعان آمارها از زمان کناره‌گیری آمریکا از برجام، حدود ۵۳ شرکت از ایران خارج شده‌اند که سهم بزرگی از این شرکت‌ها به کشورهای اروپایی تعلق دارد و در این بین آلمان و فرانسه در صدر می‌باشند. اما طنز ماجرا این‌جاست همزمان همین کشورها در پی حفظ برجام و مقابله با بازگشت تحریم‌های آمریکا می‌باشند و مقارن با ارائه بسته ۱۸ میلیون یورویی، پرواز شرکت‌های هواپیمایی اروپایی مانند بریتیش ایرویز، ایرفرانس و کی‌ال‌ام به ایران متوقف می‌شوند. این مسائل نشان‌دهنده این است عزمی جدی برای مقابله با موج بازگشت تحریم‌ها از سوی کشورهای اروپایی وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید