حمایت‌های صندوق «صحا» به سمت صادرات محصولات دانش‌بنیان سوق یابد

    کد خبر :36968

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، با اشاره به روند مطلوب اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده بین این معاونت و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: انتظار می‌رود حمایت‌های این صندوق در جهت صادرات محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کند.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید احمدی در نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با بیان اینکه تفاهم‌نامه منعقد شده با این صندوق از جمله تفاهم‌نامه‌هایی است که به بهترین شکل ممکن، اجرایی شده است، افزود: خوشبختانه فعالیت‌های صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در حمایت از شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد چشمگیر است.

وی اظهار کرد: تفاهم‌نامه وزارت علوم و وزارت صنعت در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، از تفاهم‌نامه‌های موفق وزارت علوم است و نشان می‌دهد که چنانچه هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها و نهادها برقرار شود، می‌توان انتظار تحول و حمایت از حوزه فناوری کشور را داشت.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تاکید بر اینکه مسیر فعالیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک «صحا» در حمایت از شرکت‌های فناور مطلوب است، یادآور شد: خوشبختانه در هر دو طرف عزم جدی برای پشتیبانی از شرکت‌های فناور وجود دارد و انتظار داریم که صحا منابع حمایتی خود از پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را تقویت کند.

وی تاکید کرد: باید کارگروه مشترک تشکیل شود تا بتوان اولویت‌های حمایتی را مشخص کرد و سیاستگذاری لازم برای حمایت اثربخش از شرکت‌های فناور انجام شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی شود تا تمامی استان‌های کشورمان از تسهیلات صحا بهره مند شوند، ادامه داد: به نظر می‌رسد که طراحی سامانه الکترونیکی برای دریافت تسهیلات توسط شرکت‌ها و گزارش‌گیری از آن در پیشرفت اقدامات موثر و مناسب باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت‌های بین‌المللی پارک‌های علم‌وفناوری گفت: انتظار می‌رود صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در زمینه تشویق شرکت‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد به سمت فعالیت‌های بین‌المللی و صادرات محصولاتشان، حمایت‌های ویژه‌ای را برنامه‌ریزی کرده و در نظر بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید