توسعه تجارت حلال در بخش گردشگری و منسوجات

    کد خبر :36960

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تهیه و تصویب علامت استاندارد حلال در ایران، از برنامه‌ریزی برای توسعه آن برای همه بخش‌ها به ویژه در حوزه صنایع غذایی، گردشگری و منسوجات خبر داد.

نیره پیروزبخت، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صنعت حلال بین سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان، اظهار کرد: ایران از نخستین کشورهایی است که فعالیت‌های آن بر مبنای فقه جعفری و بر پایه حلال انجام می‌شود و پس از انقلاب اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه نیز ایران عضو هیات‌مدیره موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی است و فعالیت‌های کشور در نهایت به تدوین استانداردهای ویژه به خصوص تدوین استاندارد حلال مواد غذایی منجر شده است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم، سازمان ملی استاندارد ایران موظف به تشکل شورای سیاستگذاری حلال شد، افزود: بر این اساس، علامت استاندارد حلال طراحی و تصوب شد و آن را برای مباحث تجاری خود با سایر کشورها بهره خواهیم گرفت، امروز فراتر از غذای حلال می‌اندیشیم و به دنبال توسعه آن به بخش‌های گردشگری، منسوجات و … هستیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه اکنون چند واحد کشتارگاهی و ذبح در کشور علامت استاندارد حلال را دریافت کرده‌اند، گفت: امید است این علامت به سایر حوزه‌ها نیز تسری یابد.

پیروزبخت با بیان اینکه ارمنستان سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از ایران است، خاطرنشان کرد: علاوه بر صنعت غذای حلال، گردشگری حلال نیز باید مدنظر دولت ارمنستان قرار گیرد. بنابراین با هدف ارتقای همکاری‌های دوجانبه و افزایش حجم معاملات تجاری میان دو کشور، سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه صنعت حلال امضا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید