پاسخ قاطع سپاه به تروریست‌ها/تعقیب متجاوزان درخارج ازمرزهای ایران

  • سیاسی
  • جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۴۹
    کد خبر :369437

حوزه دفاعی و امنیتی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مختلفی از جمله پاسخ قاطع موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدامات گروه های تروریستی در شمال غرب بود.

حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته‌ای که گذشت، بیشتر تحت تاثیر عملیات موفق یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، در هدف قرار دادن محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک های جنایتکار و مرکز آموزش تروریست های وابسته، با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد بود. شاید سخنان سرلشکر باقری در آیین دانش‌آموختگی دانشجویان انتظامی دانشگاه امین، گویاترین موضع نیروهای مسلح بود، وی با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در شمال عراق اظهار داشت: «اتفاقی که در روزهای اخیر با قدرت تمام در منطقه محقق شد، اتفاق کوچکی نبود. نمایش توان موشکی بخش کوچکی از این اتفاق بزرگ بود. بخش بزرگتر این جریان، نمایش قدرت تدبیر، قدرت اطلاعاتی، قدرت طراحی و هماهنگی و قدرت فرماندهی و ارتباط و در نهایت بیانگر قدرت تمام‌کننده موشکی بود که چنین حادثه بزرگی را رقم زد».

وی افزود: «در اینجا اعلام می‌کنیم که چنانچه چنین توطئه‌افکنی‌هایی ادامه پیدا کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ساکت نمی‌نشینند».

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: «ما صبر می‌کنیم، اتمام حجت می‌کنیم، پیغام و تذکر هم می‌دهیم؛ اما اگر توطئه‌ها ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز برخورد نیست؛ چرا که بر اساس منشور ملل متحد، این حق طبیعی هر ملت و کشوری است که در برابر دشمن از خود دفاع کند. ما صبر نمی‌کنیم که ناامنی به داخل خانه‌های مردم ما بیاید و یا به کارخانه‌ها و مراکز جمعیتی و توسعه‌ای ما راه پیدا کند. ما دارای نیروهای مسلح و نظامی فعال هستیم و با ریشه توطئه‌ها برخورد می‌کنیم.»

از سویی دیگر سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه دفاع مقدس تضمین‌کننده ۸۰ سال امنیت کشورمان است، گفت: «مدافعان امنیت متجاوزان را تا آن سوی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی تعقیب می‌کنند.»

درکنار مواضع فرماندهان نیروهای مسلح در قبال اقدام موشکی سپاه علیه تروریست ها، سردار پاشا محمدی معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین در مورد اقدامات بسیج در شناسایی و اعلام انبارها و محل های احتکار کالاهای مورد نیاز مردم با بیان اینکه اقدام بسیج در شناسایی و معرفی محل های احتکار کالاها یک کار سازمانی شده و با برنامه است، گفت: «این اقدام بسیج با فرماندهی و بدون هرگونه هرج و مرج و هماهنگ با قوه مجریه، قضائیه و با خواست آنها صورت می گیرد. این اقدامات برای مقابله با محتکرین و بازگشت آرامش به بازار صورت می گیرد.»

وی تاکید کرد: «ما بارها به افراد سودجو اخطار دادیم که پیاده نظام دشمن نشوند و انصاف را از دست نداده و خدا را فراموش نکنند. در این مسائل اقتصادی اگر استکبار به ما ظلم می‌کند به دلیل طبیعت اوست و برخی نباید در داخل با احتکار و گران فروشی پیاده نظام دشمنان شوند. ما به آنها هشدار می دهیم که به خود بیایند و دست از احتکار و گرانفروشی بردارند چرا که ما امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی در برابر دشمنان هستیم و شأن امت اسلامی بالاتر از این است که خودمان به خودمان ظلم و ستم کنیم.»

یکی دیگر از اخباری که هفته گذشته در حوزه دفاعی قابل توجه بود ادامه دیپلماسی فعال نظامی و سفر امیر سرتیپ حاتمی به چین و مذاکره با مقامات عالی رتبه این کشور و همچنین گفتگوی تلفنی با وزیر دفاع جدید پاکستان بود.

مشروح مهمترین اخبار حوزه امنیتی و دفاعی در هفته گذشته به شرح زیر است:

امیر حاتمی: همکاری‌های دفاعی ایران و پاکستان در جهت امنیت منطقه گسترش می‌یابد

امیر سرتیپ حاتمی در گفتگوی تلفنی با وزیر دفاع جدید پاکستان، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در پاکستان و انتخاب وی به عنوان وزیر دفاع دولت جمهوری اسلامی پاکستان را تبریک گفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهور کشورمان مبنی بر توسعه هر چه بیشتر روابط میان کشورهای همسایه، ابراز امیدواری کرد با شروع به کار دولت جدید پاکستان و تحت اراده سیاسی رهبران دو کشور، نواقص و کمبودهای گذشته در روابط دو جانبه جبران شود.

امیر حاتمی با بیان اینکه اطمینان داریم پاکستان به عنوان یک کشور مهم در جهان اسلام در راستای منافع امت اسلامی همچون گذشته نقش مثبتی در روند تحولات منطقه ای ایفا خواهد کرد، تصریح کرد: بحران‌های موجود در منطقه و کشورهای اسلامی به ویژه یمن راه حل نظامی ندارد بلکه باید از طریق مذاکره و روش های سیاسی به این بحران خاتمه داد.

وزیر دفاع کشورمان در ادامه با یادآوری ظرفیت های مشترک دو کشور در حوزه های اقتصادی، تجاری و دفاعی گفت: به کارگیری این ظرفیت‌های مشترک در جهت رشد و توسعه همکاری های دوجانبه و تحکیم و تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر توسعه روابط دو کشور برای تقویت صلح و امنیت در منطقه، ابراز امیدواری کرد همکاری های دو کشور ایران و پاکستان در زمینه های مختلف گسترش یابد.

سردار جلالی: پیوستن به FATF ایفای نقش در استراتژی دشمنان است

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش آگاه‌سازی حفاظتی کارکنان این سازمان نظام بانکی را هدف اصلی دشمنان در جنگ اقتصادی دانسته و گفت: مسئولان باید بدانند که FATF خدمت به دشمنان است. برخی می گویند FATF سیستم کنترل آتش دشمن برای شناخت اهداف و هدف قرار دادن آنهاست اما متاسفانه برخی می گویند راه تعامل با دیگر کشورهاست. برای اینکه ما بفهمیم آیا این قرارداد بین المللی ابزاری برای دشمنان است و یا راه تعامل با دیگر کشورها باید به چند موضوع توجه کرد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی عضو ناظر و بازرس FATF هستند، این یک جوک سیاسی است، عربستان و آل سعود خودشان پدرجد تروریست ها هستند اما در قالب FATF مسئول بررسی نظام بانکی دیگر کشور ها در کمک به تروریسم هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گرانی، بیکاری و کمبودها را نتیجه جنگ اقتصادی دشمنان دانست و تصریح کرد: در جنگ اقتصادی در کنار عوامل خارجی کاستی‌های خودی هم تاثیر دارد، همانگونه که در جنگ نظامی اشتباه وجود داشت در جنگ اقتصادی هم اشتباهات داخلی وجود دارد.

سردار شکارچی: عده‌ای بدنبال تحریف فرهنگ عاشورا هستند/ درس عاشورا دشمن‌ستیزی است

سردار پاسدار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نخستین همایش مداحان و شعرای نیروی زمینی ارتش گفت: فرهنگ عاشورا یعنی دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی؛ امروز دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همچون گذشته عمل می‌کنند فقط تاکتیک‌ها تغییر کرده است. اگر دشمن خود را نشناسیم و از راهکارهای مفید علیه دشمن استفاده نکنیم، مطمئن باشید فرهنگ عاشورا را براندازی خواهند کرد نه اینکه ریشه‌کن خواهند کرد؛ ولی از وضع موجود که بسیار هم مطلوب است به سطوح پایین نزول خواهد کرد. شعرا و مداحان عاشورایی می‌توانند از این فرهنگ حراست کنند به شرط اینکه دشمنان را کامل بشناسیم.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: عده‌ای درصدد این هستند تا فرهنگ عاشورایی را تحریف کنند. مداحان انقلابی باید در این صحنه جنگ که جنگی بسیار سخت، پیچیده و متنوع است وارد صحنه شوند. فرهنگ عاشورا اوج نورانیت در مقابل نهایت تاریکی و ظلمت است؛ همچنان که در روز عاشورا اوج نورانیت را در مقابل اوج ظلمت و تاریکی دیدیم.

آیت الله مکارم شیرازی: سپاه در خط مقدم پشتیبانی از نظام است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه سپاه در خط مقدم پشتیبانی از نظام است، گفت: حسن سپاه این است که بر اساس اعتقادات مذهبی بنیان شده یعنی یک نیروی نظامی خالص نیست بلکه یک نیرویی است که ریشه اش عقاید مذهبی است و نمی‌تواند از آن عقاید جدا شود.

وی افزود: فداکاری سپاه حد و مرز ندارد و همه جا حاضر است جانفشانی کند و حمایت‌هایی که سپاه در منطقه داشته، واقعا اثرگذار بوده و تاثیرات آن را با چشم می‌بینیم.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در جبهه نظامی واقعا شکست خورده است، گفت: آن‌ها حاضر نبودند بشار اسد سرپا بماند، در عراق چقدر به داعش کمک کردند، در لبنان چقدر حملات علیه حزب الله صورت دادند با این حال آثار نقش آفرینی و حمایت سپاه از جبهه مقاومت در مبازه با تروریسم تکفیری مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز دشمن از وجود سپاه ناراحت است و یکی از اولین شرط‌های مذاکره شان حذف سپاه و حشدالشعبی و حزب الله لبنان است، برای اینکه تا این‌ها هست آن‌ها نمی‌توانند مسلط شوند و کاری از این‌ها ساخته نیست.

حجت‌الاسلام جلیلی صفت: جامعه ایران تن به خواسته‌های استکباری آمریکا نمی‌دهد

حجت‌الاسلام احمد جلیلی صفت جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم دهه نخست محرم و سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین با اشاره به شرایط حاکم در سلسله بنی امیه، گفت: در زمان حاکمیت یزید دین در شرایطی قرار گرفته بود که منکرها معروف و معروف ها منکر شده بود و بر تن دین لباس وارونه کرده بودند.

وی ایجاد بصیرت دینی، آشنایی با دین و اگاهی در مردم را سه دلیل قیام امام حسین (ع) عنوان و تصریح کرد: بر اساس منابع تاریخی، در واقعه کربلا، عبیدالله بن زیاد به سپاهیانش دستور داده بود که امام حسین(ع) یا باید تسلیم گردد و یا به جنگ تَن دهد. امام حسین(ع) روز عاشورا در خطبه‌ای در مقابل لشکریان عمر سعد فرمودند که مرا بین دو امر نگاه داشته‌اید، شمشیر کشیدن و یا ذلّت و خواری، «هیهات منّا الذلّة» محال است تَن به ذلّت دهیم.

وی همچنین ضمن اشاره به ضرورت جهت گیری هیات و دسته جات عزاداری اباعبدالله حسین (ع) گفت: رژیم طاغوت با عزاداری و روضه مخالفتی نداشت، مشکل آنها با جهت‌گیری حاکم بر دسته‌جات عزاداری بود و همین مسئله هم پاشنه آشیل آن‌ها شد.

حجت‌الاسلام جلیلی صفت با تاکید بر اینکه جامعه ایران تن به ذلت در مقابل خواسته استکباری آمریکا نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: استکبار به سرکردگی آمریکا می‌خواهد ما تابع محض و غلام حلقه به گوش آنها باشیم و از آرمان‌هایمان دست بکشیم.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند مال، اعتقاد، غیرت و ناموس کشور را به هر بهایی به غارت ببرند، بیان کرد: مردم شریف ایران در مدرسه حسینی بزرگ و تربیت شده است و به فضل الهی از این گردنه هم عبور خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی: نمی‌توان با ذهنیات مدیریت کرد/ لزوم داشتن برنامه در اجرای کارها

حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در هشتمین جشنواره مالک اشتر با تاکید بر لزوم دستیابی به مدیریت میدانی، اهمیت اشراف را در مدیریتی پویا و پایا» دانست و توجه کردن و توجه دادن را از ضروریات اشراف مطرح کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی برخورداری از مدیریت میدانی، سمعی و بصری، گزارش‌گیری رسمی و غیر رسمی و طراحی یک نقشه راه برای رسیدن به وضعیت مطلوب ار از راه‌های رسیدن به اشراف برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همین خصوص با بیان اینکه باید مدیریت میدانی را تبدیل به یک مدیریت نهادینه کنیم، گفت: رسیدن به مدیریت میدانی، عزم، خستگی‌ناپذیری، حوصله و صبر می‌خواهد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در مورد اهمیت گزارش‌گیری رسمی و غیر رسمی تاکید کرد: گزارش‌های غیر رسمی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، چرا که در گزارش‌های رسمی به برخی از موارد صرفاً تظاهر می‌شود؛ بنابراین در گزارش‌های غیر رسمی می‌توان واقعیت‌ها را بیشتر لمس کرد.

وی در مورد ضرورت طراحی یک نقشه راه نیز بیان کرد: اگر انسان برنامه نداشته باشد قطعا نمی‌تواند حرکت رو به جلویی صورت دهد؛ بنابراین برای پیشرفت قطعا هدف‌گذاری‌ها باید متوجه افق‌های پیش رو باشد و این به جز با استفاده از نقشه راه علمی ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه با ذهنیات نمی‌توان مدیریت کرد، بر لزوم داشتن برنامه و طرح در اجرای کارها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به طراحی و تدوین طرح های فرهنگی مصباح، گفت: این طرح ها در رسانه‌های خارجی نیز شناخته شده است و خوشحالیم که توانستیم دشمن را با این ایده و طرح ها عصبانی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح های فرهنگی مصباح را باید به عنوان قرآن اداری تلقی کرد، اضافه کرد: همه باید به این طرح ها اشراف داشته باشند تا بتوانیم طرح های مصباح را به گفتمان غالب تبدیل کنیم.

سردار شهمیری: بزرگترین خوبی در نیروهای مسلح، اطاعت از ولایت فقیه است

سردار سرتیپ دوم مجتبی شهمیری معاون هماهنگ‌کننده دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا طی سخنانی در هشتمین جشنواره مالک اشتر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان این مطلب افزود: معنویت، مهم‌ترین ساخت درونی قدرت در نیروهای مسلح است و شما افتخار دارید که این مهم‌ترین راه قدرت‌آفرینی را دنبال می‌کنید.

سردار سرتیپ دوم مجتبی شهمیری با اشاره به این که در دین اسلام تاکید شده است که در خوبی‌ها از یکدیگر سبقت بگیرید، گفت: در نیروهای مسلح بزرگترین خوبی، اطاعت از ولایت فقیه است و یکی از نمونه‌های این خوبی‌ها، طرح اشراف به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در دفتر عقیدتی سیاسی رویکرد تحولی نسبت به اشراف وجود دارد و کار گروهی نیز برای اهداف تعیین شده، تشکیل شده است. اصلی‌ترین محور تحول این است که در اشراف سوالات باید بازنگری و از آمارگیری به اثربخشی تغییر پیدا کند.

امیر سیاری: قدرت دریایی نداشته باشیم منابع خلیج فارس رابه تاراج می‌برند

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در جمع کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به موقعیت ژئوپلوتیک کشورمان از لحاظ جغرافیایی اظهار داشت: کشورمان در موقعیتی قرار گرفته که هم در شمال و هم در جنوب دریا دارد؛ در شمال ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی و در جنوب نزدیک ۱۲۰۰ کیلومتر در خلیج فارس مرز داریم که یک مزیت مهم برای کشور است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق یک سوم مرز دریایی انجام می شود، افزود: خلیج فارس که به انبار انرژی دنیا معروف است فقط یک راه به بیرون دارد و آن هم تنگه هرمز است.

سیاری با بیان اینکه از سواحل مکران به دریاهای آزاد وصل می شویم، ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا فرمودند ما از طریق سواحل مکران به چهار گوشه دنیا راه داریم و ببینند چه موقعیت ویژه‌ای برای ما به وجود می‌آورد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه این موقعیت دریایی باید باعث توسعه دریامحور کشور شود، گفت: حتما یک نیروی دریایی ممتاز و برجسته می خواهیم که امنیت را در دریاها برقرار کند و اگر در این حوزه قدرت نداشته باشیم دیگران منابع خلیج فارس را به تاراج می‌برند.

سیاری با بیان اینکه توسعه سواحل مکران توسعه کشور را به دنبال دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند سواحل مکران و دریای عمان و حضور در منطقه یک گنج و ذخیره است؛ لذا نیروی دریایی ارتش در تلاش برای تحقق این فرمان فرمانده معظم کل قواست.

وی زیرساخت، نیروی انسانی مناسب و تجهیزات را سه مولفه برای حضور قدرتمند در آب های آزاد برشمرد و گفت: در حال حاضر حفاظت از خلیج فارس برعهده نیروی دریایی سپاه است و نیروی دریایی ارتش هم از شرق جزایر لارک تا مدار ۱۰ درجه باب المندب و خلیج عدن حضور دارد لذا برای انجام این ماموریت های مهم نیازمند تجهیزات مدرن هستند که در اینجا اهمیت صنایع دریایی وزارت دفاع مشخص می شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع باید تجهیزات متناسب با ماموریت نیروهای مسلح در آب های آزاد طراحی و تولید کند، اضافه کرد: امروز به دستاوردهای سازمان صنایع دریایی افتخار می‌کنیم.

سرلشکر باقری: حزب دموکرات تعهد کتبی داده بود علیه ایران عملیات انجام ندهد/ پس از چند بار تذکر پاسخ موشکی دادیم

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه آیین دانش‌آموختگی دانشجویان انتظامی دانشگاه امین در جمع خبرنگاران در خصوص حمله موشکی به مقر تروریست‌ها در شمال عراق اظهار داشت: حزب منحله دموکرات کردستان در سال ۱۳۷۵ تعهد کتبی داد که علیه ایران عملیاتی انجام ندهد؛ اما از سال گذشته به تحریک آمریکا و برخی کشورهای منطقه این عهد را شکست و عملیات‌هایی را انجام داد که این برای ملت ایران قابل تحمل نبود.

وی افزود: البته چندین بار به این‌ها تذکر داده شد و اقلیم کردستان هم تلاش کرد تا از تحرکات این افراد ممانعت کند، اما آن‌ها نافرمانی کردند.

سرلشکر باقری تاکید کرد: امروز هم ما اعلام می‌کنیم، دولت عراق و اقلیم کردستان عراق نباید اجازه دهند تا در سرزمین‌شان مقرهایی علیه کشور همسایه ایجاد شود و به ناامنی بپردازند. واقعیت امر این است که آن‌ها باید این مجرمان را تحویل جمهوری اسلامی دهند و یا اگر نمی‌توانند تحویل دهند، از کشورشان اخراج کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما پای مواضع خود ایستاده‌ایم، گفت: اگر این اتفاقات ناامن‌ساز ادامه پیدا کند، اتفاقی که در خصوص مرکزیت آن‌ها حادث شد و طی آن فرماندهان مجرمشان به سزای اعمالشان رسیدند، می‌تواند تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: حق دفاع از خود برای ملت ایران وجود دارد و ملت ایران از حق خودش استفاده می‌کند. ان‌شاالله این عملیات درسی برای آنان باشد تا دیگر شاهد ناامنی در کردستان نباشیم.

سرلشکر باقری همچنین گفت: این عملیات بحمدالله از دقت کار اطلاعاتی و طرح‌ریزی صحیح و فرماندهی صحنه برخوردار بود و با دقت به پیش رفت و به همه اهداف خود دست پیدا کردیم. اینکه از فاصله زیادی موشک پرتاب شود و به محل جلسه برخورد کند، امری اتفاقی نیست و بیانگر قدرت ملت ایران است، ان‌شاالله دیگر نیازی به تکرار اینگونه عملیات‌ها نداشته باشیم.

هشدار سرلشکر باقری به تروریست‌ها: توطئه‌افکنی‌ها ادامه یابد، نیروهای مسلح ایران ساکت نمی‌نشینند

سرلشکر محمد باقری در آیین دانش‌آموختگی دانشجویان انتظامی دانشگاه امین با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در شمال عراق اظهار داشت: اتفاقی که در روزهای اخیر با قدرت تمام در منطقه محقق شد، اتفاق کوچکی نبود. نمایش توان موشکی بخش کوچکی از این اتفاق بزرگ بود. بخش بزرگتر این جریان، نمایش قدرت تدبیر، قدرت اطلاعاتی، قدرت طراحی و هماهنگی و قدرت فرماندهی و ارتباط و در نهایت بیانگر قدرت تمام کننده موشکی بود که چنین حادثه بزرگی را رقم زد.

وی افزود: در اینجا اعلام می‌کنیم که چنانچه چنین توطئه‌افکنی‌هایی ادامه پیدا کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ساکت نمی‌نشینند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ما صبر می‌کنیم، اتمام حجت می‌کنیم، پیغام و تذکر هم می‌دهیم؛ اما اگر توطئه‌ها ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز برخورد نیست؛ چرا که بر اساس منشور ملل متحد، این حق طبیعی هر ملت و کشوری است که در برابر دشمن از خود دفاع کند. ما صبر نمی‌کنیم که ناامنی به داخل خانه‌های مردم ما بیاید و یا به کارخانه‌ها و مراکز جمعیتی و توسعه‌ای ما راه پیدا کند. ما دارای نیروهای مسلح و نظامی فعال هستیم و با ریشه توطئه‌ها برخورد می‌کنیم.

وی افزود: در این مراسم افرادی مفتخر به دریافت درجه می‌شوند و کار خدمت به کشور و مردم را تجربه می‌کنند.

سرلشکر باقری ادامه داد: خدمت به کشوری که مفتخر به طی مسیر الله است، خدمتی مقدس است و این حکومت نتیجه حرکت علما و صلحایی است که قرن‌ها با ظلم جنگیده‌اند و چهلمین سال این نظام مقدس را گرامی می‌داریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: شما در کسوتی درآمده‌اید که برای امنیت و آرامش کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنید. رهبر انقلاب عنایت خاصی به نیروی انتظامی دارد و بر حمایت از آن تاکید می‌کنند.

وی گفت: دوره آموزشی در این دانشگاه دوره‌ای مقدس و خاطره‌انگیز خواهد بود و تعمیق معنویت دوستی و آموزش مهارت هم برای عزیزانی که امروز دانشگاه را به مقصد یگان‌های خدمتی ترک می‌کنند و هم برای افرادی که وارد دانشگاه شده‌اند، برای ارتقای دانش مهارت و معنویت بهره‌برداری شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: مراسم امروز به لطف پرورگار و تلاش مسئولان این دانشگاه توانتته است به خوبی انسجام را پیاده سازی و آموزش دهد و همگی در حد عالی و خیلی خوب تمرین‌ها را به نمایش گذاشتند.

سرلشکر باقری بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان یکی از ارکان اقتدار میهن اسلامی ما مسئولیت خطیر و سنگینی دارد و در تمام پهنه سرزمینی کشور برای انضباط اجتماعی، امنیت و اقتدار نظام مسئولیت سنگینی دارد و همچنان که باید نشان‌دهنده اقتدار و امنیت باشد باید دوست و غمخوار مردم باشد که هست.

وی با بیان اینکه مردم باید این نیرو را ملجا خود بدانند، گفت: مردم باید با آسودگی در صورت بروز مشکل به نیروی انتظامی مراجعه کنند اما خاطیان و بدخواهان این نیرو را واحد قاهره حکومت دانسته و از آن حساب ببرند و بدانند در صورت بروز جرم با آن مقابله می‌کنند.

سرلشکر باقری ادامه داد: نیروی انتظامی در آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مردم برای آموزش عمومی و مشاوره وظایفی بر عهده دارد و ارتقای سلامت روانی، ظاهری، اعتقادی و احیای امر به معروف و نهی از منکر از مسئولیت‌های آن است که مسئولیت مستقیم و سنگینی در مورد امر به معروف و نهی از منکر دارد و در این راه از شماتت نادانان و بدخواهان هراس ندارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: نیروی انتظامی در حراست از مرزها مسئولیت اصلی را بر عهده دارد و با توجه به تنوع مرزی و تهدیدات و فرصت‌های بیشمار حراست قانونی را برعهده دارد، مرزبانی از جهت کمی و کیفی رو به توسعه و ارتقا است و باید مرزهای ما امن، آرام و فرصت آفرین برای فعالان اقتصادی و آحاد ملت باشد.

وی تصریح کرد: واحد اصلی برقراری آرامش در التهابات اجتماعی نیروی انتظامی است و این نیرو کارآمدی خود را در این خصوص نشان داده است و واحدهای امداد و یگان ویژه باید آماده حفظ امنیت باشند و با بصیرت و آگاه‌سازی مردم و اینکه راه پیشبرد اهداف از طریق مذاکره آرام است پیش بروند و با عده کم بدخواه قاطع برخورد کنند.

سرلشکر باقری گفت: اشراف اطلاعات، شناسایی جرم‌های نوین و حرکت به سوی دانش‌های نوین که جرایم جدید از آن نشات می‌گیرد باید مدنظر باشد، همواره با علوم و دانش روز حرکت کنید و یک گام از مجرمانی که با دانش نوین به دنبال جرایم هستند جلوتر باشید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: ایران امن ترین کشور در منطقه ناآرام غرب آسیا و جزو چند کشور معدود امن جهان است که در کنار سایر عوامل این امنیت جزو افتخارات نیروی انتظامی است که با جان و خون خود در این راه گام برداشته است.

وی بیان کرد: جریان رود شهادت در این نیرو جاری است و وقتی مشاهده می‌کنیم شهدا بر دوش مردم حمل می‌شود و جوانانی جای این نیروها را می‌گیرند، انسان به خود می‌بالد.

سرلشکر باقری بیان داشت: در این ایام کشور مواجه با جنگ بزرگ روانی و اقتصادی است که در این نبرد هم نیروهای مسلح و انتطامی وظیفه مهمی دارند و مسئولیت دفاع از کشور مرزهای بیرونی با نیروهای مسلح است و نیروی انتظامی مسئولیت برقراری امنیت در کشور را دارد که مقدمه هر فعالیت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، این امنیت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با رهبری، رهبر فرزانه انقلاب نیروهای مسلح در پاسخ دندان شکن به دشمنان ذره‌ای کوتاهی ندارند و ایران به عنوان کشوری که بیشترین تهدیدات را دارد آرام‌ترین و امن‌ترین کشور است.

وی تصریح کرد: در همه زمینه‌ها در کنار قوای مقننه، مجریه و قضائیه هستیم و کمک می‌کنیم مسئولیت‌های خود را بهتر انجام دهند تا آرامش و رفاه بیشتر برای مردم ایجاد شود.

سرلشکر باقری اظهار کرد: از جهتی منطقه که ناآرام است و نا آرامی آن هم وارداتی است و مورد طمع نیروهای استکباری است باید بگویم دشمن با ناامن کردن منطقه بهانه ادامه حضور برای خود ایجاد کرده و با یک بازو گروه‌هابی تروریستی ایجاد می‌کنند ‌و یک بازو آنها را از بین می‌برد.

امیر رستگاری: زیر دریایی «فاتح» تا پایان امسال رونمایی می‌شود

امیر دریادار امیر رستگاری رییس سازمان صنایع دریایی در شبکه خبر درباره «طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی» اظهار داشت: این طرح در راستای جایگزینی شناورهای استیجاری و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل و نفت‌کش و ناوگان خدمات و پشتیبانی سکوهای نفتی فرا ساحل در خلیج فارس در سال گذشته به تصویب شورای عالی صنایع دریایی رسید و مقرر شد که تعداد ۱۷۶ فروند شناور به ارزش یک و نیم میلیون یورو توسط چهار سازمان صنعتی کشور ساخته شود.

وی ادامه داد: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در این طرح ساخت ۷۰ فروند شناور را بر عهده دارد، که کار طراحی و تولید این شناورها را در دستور کار خود قرار داده و امروز که روز افتتاح این طرح است، کار ساخت آن‌ها رسما آغاز خواهد شد. این شناورها در حوزه خدمات و پشتیبانی فرا ساحلی، جابجایی و یدک‌کش فعالیت خواهند کرد که به طور همزمان در بندرعباس، تهران و بندر انزلی کار ساخت آن‌ها رسما شروع می‌شود.

امیر رستگاری گفت: سالانه میلیون‌ها دلار هزینه اجاره شناورها مورد نیاز است که با اجرای این طرح با تحریم‌ها مقابله و از خروج ارز جلوگیری می‌شود و این امر موجب ارتقاء سطح دانش و فناوری خواهد شد.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب صنایع دریایی وزارت دفاع و سازمان‌های مرتبط، بحث ورود به ساخت سامانه‌ها، قطعات و تجهیزات حساس دریایی مانند سامانه رانش بوده است. امروز افتخار داریم که در راستای اقتصاد مقاومتی بحث رانش را تا هزار و ۳۰۰ اسب بخار بومی کرده‌ایم، سامانه‌های پیش‌برنده و شفت به طور کامل در کشور بومی‌سازی شده و رادارهای این شناورها و سامانه‌های مخابراتی کاملا بومی است.

وی گفت: به مردم خبر می‌دهم که سازه یک شناور با طول ۹۴ متر تا پایان سال و در کمتر از یک سال توسط وزارت دفاع ساخته می‌شود که این یک رکورد است. قبلاً این سازه را در طول هشت سال می‌ساختیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بیان داشت: امروز با سطح بلوغی که صنعتگران حوزه دریایی به آن دست پیدا کرده‌اند، می‌توانیم طی ۲ تا ۳ سال، تمامی شناورهای مورد نیاز را بسازیم که در بحث تجهیزات نیز تنها ۲۰ درصد به دلیل عدم صرفه اقتصادی ساخت در داخل باید از خارج تامین کنیم که اگر زیرساخت‌های لازم و صرفه اقتصادی به وجود بیاید، توان طراحی و ساخت آن تجهیزات را در داخل کشور هم داریم.

رئیس سازمان صنایع دریایی ادامه داد: این سازمان افتخار دارد علاوه بر مسئولیت ساخت شناورهای نیروهای دریایی قدرتمند کشور تاکنون بیش از ۱۸۰ فروند شناور غیرنظامی را طراحی و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی افزود: امروز افتخار داریم که علاوه بر طراحی انواع پلتفرم‌ها و شناورها، در حوزه تامین زنجیره سامانه‌های حساس و گلوگاهی ورود و موتور ۹۰۰ اسب بخار را تولید کرده‌ایم؛ همچنین در حوزه دیزل سازی نیز از توان خوبی برخوردار هستیم.

امیر رستگاری تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهم در صنعت دریایی حوزه رانش است که استکبار جهانی هم روی آن بسیار کار کرده و ورود دیزل های دریایی را در تحریم قرار داد. سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برای خودکفایی در این عرصه و غلبه بر تحریم ها برنامه ریزی کرد و چهار تیپ موتور را در دستور کار قرار داد؛ براساس برنامه برای تولید موتور های هزار، ۲ هزار، ۴ هزار و ۵ هزار اسب بخار اقدام کردیم، خوشبختانه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع موفق شده است، موتورهای دیزلی را تبدیل به دیزل‌های دریایی کند و از ۳۵۰ اسب بخار به قدرت ۹۰۰ اسب بخار برساند و به عنوان سامانه رانشی برای شناورهای سبک و متوسط مورد استفاده قرار دهد.

‌وی افزود: همچنین ما با بهره گیری از همین توان توانستیم ژنراتور ۳۱۲ کیلو وات را تولید کنیم و امروز این ژنراتور مورد استفاده متقاضیان قرار گرفته است.

رییس سازمان صنایع دریایی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تا پایان امسال موتور ملی را با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار در حوزه دریا به بهره برداری خواهیم رساند و در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.

امیر رستگاری در ادامه تصریح کرد: تا پایان امسال اولین موتور واتر جت ملی را تولید می‌کنیم. این موتور که برای شناورهای پر سرعت کاربرد دارد، در لیست تحریم قرار گرفته است؛ اما جوانان ایران اسلامی این چالش را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

وی افزود: سازمان صنایع دریایی در ۴ حوزه دریایی کار می‌کند. در حوزه زیردریایی‌ها، پرکاربردترین موتورها، موتورهای مغناطیس دائم هستند. از سرریز دانش موتور مغناطیس دائم به دانش موتور مغناطیس تجاری دست پیدا کرده‌ایم که هفته گذشته خط تولید موتور کولر مغناطیس دائم در اصفهان رونمایی شد. مصرف این موتورها در صنایع حمل و نقل، دوچرخه و موتورسیکلت برقی، کولرهای آبی، نفت و پتروشیمی، ماشین‌های هیبریدی و… کاربرد دارد و به لحاظ مصرف بسیار مقرون به صرفه است. در کشور حدود ۱۵ میلیون کولر آبی داریم که اگر موتور آن تبدیل به مغناطیس دائم شود، ۳۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق صورت می‌گیرد.

وی در پایان اعلام کرد: زیردریایی فاتح تا پایان سال رونمایی می‌شود.

سرلشکر صفوی: متجاوزان را تا آن سوی مرزها تعقیب می‌کنیم

سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دومین همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس اظهار داشت: ۸ سال دفاع مقدس تضمین کننده ۸۰ سال امنیت کشورمان است؛ چرا که دشمنان می‌دانند که اگر به ایران حمله کنند، مدافعان امنیت کشورمان آن‌ها را همچون علف‌های هرز درو می‌کنند.

وی افزود: مدافعان امنیت کشورمان فقط دفاع نمی‌کنند؛ بلکه متجاوزان را تا آن سوی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی هم تعقیب می‌کنند.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی گفت: ننگ و نفرین بر کسانی که در این شرایط اقتصادی اقدام به احتکار کالا می‌کنند و یا رشوه می‌گیرند و رشوه می‌دهند؛ آن‌هایی که در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی هستند و چنین اقداماتی انجام می‌دهند، ضدانقلاب هستند.

وی ادامه داد: دولت برای عبور از شرایط کنونی نیاز به کمک مردم دارد؛ البته خوب است که دولت از نیروهای انقلابی، جهادی و دانشگاهی و مدیران کارآمد برای مدیریت امور استفاده کند. امیدواریم دولت ما از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کند و دانشگاه‌های ما نیز در حل مسائل اجتماعی و سیاسی و آمایش سرزمینی مشارکت داشته باشند. اکنون سند ملی آمایش برای سال آینده در سازمان برنامه و بودجه در حال تدوین است و باید از ظرفیت بزرگ دانشگاهی‌ها و کارشناسانی که در وزارتخانه‌ها حضور دارند، استفاده شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دفاع مقدس ظرفیت تهدید دشمن بالاتر از توان نیروهای مسلح بود، گفت: این ظرفیت آنقدر بالا بود که علاوه بر نیروهای ارتش و سپاه که موظف به دفاع از کشور بودند، حدود ۲ میلیون نیروی داوطلب نیز به جبهه‌ها اعزام شدند.

وی افزود: در دوران سراسر حماسه و ایثار ۸ سال دفاع مقدس و در لبیک به فراخوان حضرت امام خمینی (ره) فقط در یک مرحله اعزام نیرو به جبهه‌های حق علیه باطل در قالب سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص)، یکصد هزار نفر برای دفاع از این مرز و بوم به جبهه‌ها اعزام شدند.

سرلشکر صفوی همچنین گفت: ۲ میلیون داوطلبی که در دفاع مقدس شرکت کردند، به همراه آن‌هایی که از ارتش، سپاه و جهاد سازندگی در جبهه‌ها حضور داشتند و اکنون از صراط مستقیم الهی و انقلاب اسلامی خارج نشده‌اند، مردم‌دار و مردم‌یار هستند و هنوز در شهر، محله و استان خود مورد اعتماد هستند، می‌توانند یک هدف و چهار رسالت مهم را به انجام برسانند.

وی ادامه داد: هدف اصلی آن‌ها تربیت نسل جوان و آینده کشور است. انتقال اندیشه و تفکر جهادی به نسل جوان، انتقال ارزش‌ها و علوم و معارف دفاع مقدس به نسل جوان و بسیجی‌ها، تاثیرگذاری بر جامعه با اخلاق انسانی و اسلامی و متناسب ساختن عمل صالح با شرایط محیطی و زمانی از جمله رسالت‌های پیشکسوتان دفاع مقدس در شرایط کنونی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آن‌هایی که در جنگ بودند همه نخبه هستند، عنوان کرد: نظام اسلامی و مردم در برابر پیشکسوتان جهاد و مقاومت وظیفه دارند و حداقل آن این است که احترام پیشکسوتان را حفظ کنند؛ آن‌هایی که بسیجی‌ها، سپاهی‌ها، ارتشی‌ها و جهادی‌ها را تضعیف می‌کنند و عملکردشان را زیر سوال می‌برند، از بدخواهان هستند.

وی تصریح کرد: جهاد سازندگی گرچه به جهاد کشاورزی تغییر یافت؛ اما لازم است به خانواده‌های شهدا و ایثارگران جهادسازندگی به خوبی رسیدگی شود.

سرلشکر صفوی در پایان عنوان کرد: اگر ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) با شجاعت، ایثارگری و مقاومت توانست در ۸ سال دفاع مقدس پیروز شود، اکنون هم در جنگ اقتصادی و عملیات روانی دشمن علیه مردم کشورمان، به رهبری امام خامنه‌ای عزیز و با انسجام و وحدت ملی می‌توان پیروز شد؛ البته به شرط آنکه همانند دوران دفاع مقدس که مردم به میدان آمدند، در این جنگ هم مردم به میدان مبارزه با دشمن بیایند.

سرلشکر موسوی: ارتش برای دشمنان آتش غضب خداوند است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم مشترک تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری طی سخنانی در محضر فرمانده معظم کل قوا گفت: با شکر و سپاس به درگاه خداوند بزرگ که ارتش جمهوری اسلامی ایران را شایسته میزبانی، ولی امر مسلمین قرار داد و با عرض خیر مقدم و تشکر از آن مقام معظم که توفیق زیارت را نصیب فرزندان ارتشی خود فرموده‌اند.

وی افزود: در پرتو برکات چهلمین سال پیروزی انقلاب و تشکیل نظام الهی جمهوری اسلامی ایران، امروز در این میدان شاهد رویش جوانه‌های انقلاب اسلامی در کسوت دانشجو و دانش آموخته هستیم که معنویت، بصیرت و بالندگی آن‌ها مایه روشنی چشم دوستان انقلاب و ناامیدی دشمنان غدّار اسلام و ایران است.

موسوی ادامه داد: در آستانه ماه محرم‌الحرام، ماه عزت و خون و شرف، جوانان غیرتمند ایران، متأثر از پیام خون‌رنگ عاشورا و با تأسی به حضرت علی‌اکبر و قمر بنی‌هاشم، لباس سربازی ارتش اسلام را پوشیده‌اند تا مسیر روشنی را که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند پرتوان و تلاش‌گر بپیمایند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: امروز جوان‌ترین اعضای خانواده بزرگ ارتش حزب‌الله به نمایندگی از مدافعان زمین، دریا و آسمان ایران عزیز، در پیشگاه آن امام بزرگوار بی‌تابی خود را برای جانبازی در راه دفاع از آرمان‌های والای حضرت امام (ره) و تحقق فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ابراز می‌دارند.

وی خاطر نشان کرد: هم‌افزا با سایر نیروهای مسلح در خط مقدم ملت بزرگ ایران با وحدت و انسجام تحت فرمان حضرتعالی ایستاده‌ایم. به حول و قوه الهی به یقین دیگر بار دشمنان را به بن بست کشانده و ناامید خواهیم کرد.

موسوی گفت: خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که خلعت پرافتخار ارتش را به تن داریم. ارتشی که حافظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای دشمنان در هر سطحی که باشند، آتش قهر و غضب خداوند قهار است.

فرمانده کل ارتش در پایان به اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که فرمودند، جنگ‌طلب نیستیم، آغازکننده هیچ جنگی هم نبوده‌ایم، تصریح کرد: برای دفاع از آرمان‌ها آماده‌ایم، آماده کوبیدن سر خصم به سنگ.

شمخانی: تشکیل کمیته مبارزه با فساد در شورای عالی امنیت ملی/ آمریکا را در اعمال تحریم مایوس می‌کنیم

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در بازدید از کارخانه ایران خودرو با طرح این سؤال که چه ارتباطی میان شورای عالی امنیت ملی و کارخانه ایران خودرو وجود دارد، گفت: بازدید ما از این کارخانه به دلیل تمرکز دشمن بر روی حوزه اقتصادی و تولیدی ماست.

وی افزود: اخیرا ما کمیته مبارزه با فساد را در شورای عالی امنیت ملی فعال کردیم تا به شکل دقیق و همه جانبه به کمک قوه قضائیه بیاییم و با فساد مبارزه جدی صورت دهیم، به همان شکل هم هر آنجا که نقطه تلاشی وجود دارد و دشمن قصد تخریب آن نقطه را دارد، حتما حضور خواهیم داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سابقه همکاری بخش صنعت، اقتصاد با حوزه های دفاعی و امنیتی کشور گفت: این مسئله امری نیست که امروز شروع شده باشد، من یادم هست در دوران دفاع مقدس بخشی از نیازمندی ها و ملزومات جنگی رزمندگان توسط ایران خودرو ساخته می‌شد، به همین دلیل ایران خودرو مورد بمباران دشمن قرار گرفت.

شمخانی تصریح کرد: امروز موضوع تحریم خودرو، اقتصاد و صنعت کشور از جمله دستورکارهای دشمنان ما به ویژه آمریکا است به همین منظور ما باید پتانسیل‌های موجود در کارخانه ایران خودرو را بیش از پیش فعال کنیم تا برخی توانمندی های داخلی که در طول ۴۰ سال اخیر بعضا مورد غفلت واقع شده فعال شوند و دارای انگیزه بیشتری برای تحرک و فعالیت باشند.

وی گفت: ما باید از دوران تحریم به عنوان فرصتی جهت فعال کردن توانمندی های داخلی استفاده کنیم و تحریم را تبدیل به فرصت سازیم. ما امروز اینجا هستیم تا ببینیم تا چه حد می توانیم به مدیران این مجموعه کمک کنیم.

شمخانی در پاسخ به این سؤال که چرا دشمنان علی‌رغم این ادعا که هدف تحریم‌ها مسئولان ایران هستند و نه مردم، صنایعی همچون صنعت خودروسازی کشور را مورد تحریم قرار داده‌اند، گفت: این تحریم‌ها صرفا مربوط به صنعت خودروسازی نیست بلکه در صنعت هواپیماسازی، قطار، دارو و غذا هم وجود دارد؛ باید گفت متاسفانه مجموعه غرب که مردم ایران را در زمان جنگ با پشتوانه سلاح های شیمیایی دچار خسران بزرگی کرد و امروز شعار حقوق بشر می دهد، هرگز در به کارگیری سخت ترین فشارها بر مردم ایران دچار تردید نمی شود.

وی در پایان گفت: ما هم ثابت خواهیم کرد همان طور که صدام در تکریت دفن است و بغداد امروز در اختیار نیروهای آزادیخواه منطقه ای قرار دارد، راهبرد تحریم را با مجموعه اقدامات داخلی، اقتصادی و سیاسی، خنثی کرده و امریکا را در این زمینه مایوس کنیم.

اطلاعیه سپاه در تشریح عملیات اخیر موشکی؛ ۷ فروند موشک زمین به زمین به محل استقرار تروریست‌ها شلیک شد

در پی حمله موشکی سپاه به محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک های تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای با تشریح عملیات موشکی روز گذشته علیه محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک های تروریستی، تاکید کرده است: «فرزندان ملت ایران در سپاه و سایر نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، مصمم به صیانت از مرزهای ایران اسلامی بوده و تکرار شرارت از سوی تروریست های اجیر شده دشمنان، با پاسخ های سخت و کوبنده تری مواجه خواهد شد.»

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی شرارتهای ماه های اخیر گروهک های تروریستی وابسته به استکبار جهانی از اقلیم کردستان علیه مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران، که با اعزام تیم های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را دنبال می کردند و با هوشمندی و آمادگی رزمندگان نیروی زمینی سپاه از جمله در عملیات های هفته های گذشته در مناطق مرزی مریوان و کامیاران ضربات مهلکی را دریافت کرده بودند، تنبیه و برخورد با متجاوزین در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

متعاقباً بی اعتنایی سران این گروهک ها به هشدارهای جدی مسئولین اقلیم کردستان عراق، مبنی بر عزم جمهوری اسلامی برای برچیدن پایگاه های آنان و ضرورت پایان بخشیدن به شرارت ها و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی ضد ایران اسلامی، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز گذشته (شنبه ۱۷ شهریور ماه) در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست های وابسته را با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد.

بر اساس گزارشات موثق و مستند دریافتی در این عملیات، این مرکز توطئه علیه امنیت ملی ایران منهدم و دهها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی گروهک به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

این عملیات قاطع و ویرانگر نشان داد، فرزندان ملت ایران در”سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” و سایر نیروهای مسلح و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، مصمم به صیانت از مرزها و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی بوده و اجازه نخواهند داد تروریست های اجیر شده سازمان های جاسوسی دشمنان بیگانه، امنیت مثال زدنی کشور را به مخاطره اندازند.

در پایان با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) و انتظار از اقلیم کردستان برای مراقبت و کنترل جدی تر مرزهای مشترک، به گروهک های تروریستی و ضد انقلاب و حامیان آنان هشدار میدهیم: پاسداران انقلاب و بسیجیان دلاور و بومی مستقر در مرزهای میهن اسلامی با اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های همه‌جانبه، به فضل الهی و با همکاری مردم عزیز منطقه، تکرار شرارت و شیطنت از سوی آنها را با پاسخ‌های سخت تر و کوبنده تر مواجه خواهند ساخت.

ارتباط زنده از نوشهر با خلیج عدن و ارائه گزارش به فرمانده کل قوا

در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان ارتش در نوشهر مازندران، در ارتباطی تصویری با ناو گروه ۵۶ مستقر در خلیج عدن، ناخدا دوم عرشه ستاد ناصر رزاقی اقدامات این ناو گروه در ایجاد فضای امن برای تردد کشتی ها در آبهای آزاد منطقه را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا گزارش داد.

فرمانده معظم کل قوا نیز با تقدیر و آرزوی توفیق بیشتر برای نیروهای مسلح ایران تأکید کردند: شما قادرید دریاهای اطراف ایران عزیز ما را با هوشمندی و شجاعت به امنیت کامل برسانید.

سردار محمدی مطرح کرد؛ تشریح فرآیند کشف تا عرضه کالاهای محتکران توسط بسیج/ تمامی اقدامات با هماهنگی دولت و قوه قضائیه است

سردار پاشا محمدی معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین در مورد اقدامات بسیج در شناسایی و اعلام انبارها و محل های احتکار کالاهای مورد نیاز مردم نیز گفت: بسیجیان از خود مردم هستند، زیرا انقلاب و دولت و حاکمیت ما از مردم است و تا به امروز نیز مردم این انقلاب را حفظ کرده اند و تمامی توطئه های استکبار را آنها بودند که خنثی کردند.

وی افزود: نیروهای مردمی بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس داشتند و ۸۸ هزار شهید از ۱۸۸ هزار شهید دوران دفاع مقدس از نیروهای مردمی بود. اقدام اخیر بسیجیان در شناسایی و معرفی انبارهای محل احتکار کالاهای مورد نیاز مردم نیز یک اقدام مردمی است. این اقدام مردمی توسط سازمان بسیج مستضعفین با شبکه عظیم نواحی مقاومت بسیج و حوزه ها و پایگاه های مقاومت و کانون های بسیج سازمان یافته است.

وی با بیان اینکه اقدام بسیج در شناسایی و معرفی محل های احتکار کالاها یک کار سازمانی شده و با برنامه است، گفت: این اقدام بسیج با فرماندهی و بدون هرگونه هرج و مرج و هماهنگ با قوه مجریه، قضائیه و با خواست آنها صورت می گیرد. این اقدامات برای مقابله با محتکرین و بازگشت آرامش به بازار صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: ما بارها به افراد سودجو اخطار دادیم که پیاده نظام دشمن نشوند و انصاف را از دست نداده و خدا را فراموش نکنند. در این مسائل اقتصادی اگر استکبار به ما ظلم می کند به دلیل طبیعت او است و برخی نباید در داخل با احتکار و گران فروشی پیاده نظام دشمنان شوند. ما به آنها هشدار می دهیم که به خود بیایند و دست از احتکار و گرانفروشی بردارند چرا که ما امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی در برابر دشمنان هستیم و شأن امت اسلامی بالاتر از این است که خودمان به خودمان ظلم و ستم کنیم.

سردار محمدی افزود: حضرت امام(ره) فرمودند من معتقدم ملت ایران بهتر از امت حجاز در عهد رسول اکرم(ص) و بهتر از مردم کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) هستند. پس باید با اندک افراد سودجو مقابله کرد، آنها را شناسایی و به دستگاه ها مرتبط معرفی کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: بسیج وقتی انبارهایی که در آن، کالاها احتکار شده است را شناسایی می کند آنها را به تعزیرات و قوه قضائیه معرفی می کند و بقیه اقدامات مانند بحث محاکمه، مجازات و عرضه کالاها در بازار در اختیار قوه قضائیه و دولت است.

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امیدوارم خدا کمکی کند هر چه سریعتر بتوانیم بر مشکلات و نابسامانی های اقتصادی که بخش عمده ای از آن نتیجه ضعف و سوءمدیریت مسئولان است، غلبه کنیم چرا که مردم ما سازوار این سختی ها نیستند.

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سپاه و بسیج همواره خود را خادم مردم می دانند، اظهار داشت: در این جنگ اقتصادی نیز سپاه و بسیج با بهره گیری از شبکه عظیم نیروهای کارآمد و متعهد آماده کمک به دولت محترم است.

سردار محمدی با بیان اینکه سپاه و بسیج در تعامل با دولت و قوه قضائیه آماده همکاری برای بازگرداندن ثبات و آرامش به بازار است، اظهار داشت: اقشار مختلف بسیج همواره مطالبه گر برخورد با گران فروشی، احتکار، قاچاق کالا و ارز و همچنین ناامن کردن فضا برای مفسدین اقتصادی، رانت خوارها و همچنین برخورد قاطع با آنها است.

وی خاطرنشان کرد: حضور همه مردم و مسئولین در کنار هم می تواند عبور موفقیت آمیز از این برهه و پیچ تاریخی را به همراه داشته باشد. به امید خدا ما در این جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار جهانی همانند گذشته سربلند بیرون می آیم. البته سختی ها و مشکلاتی وجود دارد و شرایط اقتصادی به مردم فشار می آورد اما با هم می توانیم دشمنان را شکست دهیم.

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما به عنوان بسیج از دولتمردان، قوه قضائیه و مقننه می خواهیم که هماهنگ با یکدیگر در مقابل دشمنان آرایش جنگی بگیرند و با اقدام جهادی و انقلابی وارد این نبرد اقتصادی شوند تا در برابر این دشمن، قدّار تا دندان مسلح که همه ابزارش را در این جنگ بکار گرفته انشاالله پیروز شویم.

سردار محمدی افزود: روحیه جهادی و کار انقلابی همانند دوران دفاع مقدس می تواند موجب پیروزی شود. همه امت اسلامی از زن و مرد، کودک و بزرگ در دفاع مقدس متحد و منسجم گوش به فرمان امام در جبهه حاضر شدند و توان خود را برای مقابله با دشمن بسیج کردند و هر کمکی می توانستند انجام دادند و به تعبیر بهتر جهاد با جان و مال انجام دادند و نتیجه آن شد پیروزی ما بر جبهه استکبار و به لطف خدا آنهایی که آمده بودند ۷ روزه به تهران برسند و نظام ما را ساقط کنند دست از پا درازتر برگشتند و این ما هستیم که امروز پیروز صحنه نبرد هستیم.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی ما در اوج اقتدار و سربلندی است، در حالی که صدامیان، دیگر وجود ندارند و مردم عراق از شیعه و سنی و دیگر احزاب، حاکمیت را در دست گرفته اند و اثری از آمریکا و ایادی اش در عراق نیست.

حضور فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه علوم دریایی نوشهر

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در جریان سفر به نوشهر، در مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه امام خمینی(ره) نیروی دریایی حضور یافتند.

سردار کوثری: مسئولان خود را خادم مردم بدانند، نه حاکم/ آمریکا در هرجایی با ما مواجه شد شکست خورد

سردار محمد کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد یوم الله هفدهم شهریور، اظهار داشت: در هفدهم شهریور سال ٥٧ جنایتکاران دنیاطلب که اراده ای از خود ندارند و مورد حمایت استکبار بودند، چنان بر مردم تاختند که گویی این مردم از آن آنها نبودند.

وی افزود: حضرت امام در سال ٤٢ به شاه نصیحت کرد که از اربابان خود دست بردار و با مردم باش، اما کسی که نوکر باشد چشم به دهان اربابان خود دارد چراکه آنها بودند که او را در سال ١٣٣٢ مجددا بر سر کار آوردند.

سردار کوثری با بیان اینکه قدرت شاه پوشالی بود و مردم به هیچ وجه با این خبیثی که خود را سردمدار مملکت می دانست، دلشان صاف نشد، تصریح کرد: جوانان بدانند که آنقدر ملت ایران را تحقیر می کردند که غذای مهمانان جشن های ٢٥٠٠ ساله را از فرانسه با هواپیما آوردند و می گفتند ملت ایران نمی تواند غذایی در شان مهمانان تهیه کند.

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: امام عظیم الشان اینچنین به مردم گفت که من خدمتگذار شما هستم. شروع مجدد قیام سال ٤٢ در سال ٥٦ و با شهادت آقامصطفی رقم خورد و پس از آن دشمن تاب نیاورد و هر حرکتی را با گلوله جواب می داد.

وی افزود: در قیام خونین ١٧ شهریور رژیم پهلوی اعلام کرد ٥٧ نفر کشته و ٢٥٠ نفر زخمی شدند، این درحالی بود که چندین هزار نفر در این روز به شهادت رسیدند و زخمی شدند.

سردار کوثری با بیان اینکه دو عامل موجب موفقیت انقلاب اسلامی شده است، گفت: عامل رهبری و ولایت و عامل دوم مردم ولایت مدار هستند که باید همه مسئولین نیز خود را با این دو عامل وفق دهند. امام(ره) و رهبری بارها گفته اند که خادم مردم هستیم و مسئولینی که مسئولیت می پذیرند باید خود را خادم مردم و نه حاکم بدانند.

جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اینکه مبنای این نظام اسلام ناب محمدی و الگوی آن حکومت امام علی(ع) است که در تاریخ عدل آن ثبت شده، عنوان کرد: انقلاب اسلامی بر اساس فداکاری و ایثار بوده و هست. اینجاست که انتظار ما از مسئولین این است که در برابر اطمینان و رای مردم که در همه برهه ها از جمله انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم در میدان بوده اند، بدانند که وابستگی به خداست نه کدخدا و کدخدا برای ما کاری نمی کند.

وی ادامه داد: اگر مردم در این چهارراه و در میدان شهدا سینه سپر کردند برای خدا بود. اگر چنین حرکت کنیم استکبار و صهیونیسم هیچگاه با ما دوست نخواهند شد و در برابر ما قرار خواهند گرفت.

سردار کوثری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چندسال گذشته بر موضوعاتی چون اقتصاد، اشتغال و صنعت تاکید کرده اند، تصریح کرد: قطعا اگر اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده کنیم دچار مشکل نخواهیم شد چون وابستگی دیگر نداریم.

جانشین قرارگاه ثارالله افزود: شعار امام نه شرقی نه غربی بود و امام با دست خالی در برابر طاغوت پیروز شد و در دفاع مقدس هم همین شد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی که توسط دشمن و برخی عوامل نفوذی در داخل که مسئولیت دارند تحمیل می شود را در گذشته هم دیده ایم. در سال ٦٥ از همه طرف محاصره شده بودیم و حتی بیش از ١٠٠ هزار بشکه در روز با قیمت ٨ دلار نمیتوانستیم صادر کنیم، اما توانستیم جنگ و کشور را اداره کنیم

سردار کوثری افزود: امروز بیش از ١.٥ میلیون بشکه با قیمت ٧٠ دلار می فروشیم. مسئولین باید فکر کنند که می شود این مشکلات را با حرکت انقلابی حل کرد.

جانشین قرارگاه ثارالله در پایان با بیان اینکه دشمنی که دارد جنگ روانی را برای ایجاد نا امیدی دنبال می کند قطعا بداند شکست خواهد خورد، گفت: آمریکایی ها در هرجایی با ما مواجه شدند شکست خوردند.

وزیر دفاع از مراکز فضانوردی، نظامی و صنعتی چین بازدید کرد

امیر سرتیپ حاتمی و هیئت همراه در دومین روز از سفر خود به چین، از بخش های مختلف مرکز آموزش فضانوردان چین از جمله ایستگاه فضایی این کشور بازدید کردند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه همچنین از چند مرکز نظامی و صنعتی در این کشور بازدید کردند.

امیر سرتیپ حاتمی پس از این بازدیدها و پیش از ترک چین به مقصد تهران در فرودگاه پکن و در جمع خبرنگاران دیدارهای انجام شده را در چارچوب اهداف دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران موفق ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با پیگیری توافقات سفر، شاهد توسعه روز افزون همکاری‌های راهبردی دفاعی دو کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر دفاع چین، با معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین به عنوان عالیرتبه ترین مقام تصمیم گیر نظامی چین نیز ملاقات بسیار خوبی داشتیم، اظهار داشت: در این دیدارها بر روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی از جمله نقض مکرر قوانین، اصول و هنجارهای بین المللی از سوی آمریکا صحبت شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه چین و ایران نسبت به شرایط منطقه به ویژه بحران آفرینی‌های آمریکا در جنوب شرق و غرب آسیا نگرانند، تصریح کرد: در این سفر با یکدیگر هماهنگی های لازم را انجام دادیم.

وی هدف اصلی سفر را پیگیری به موافقتنامه سال ۹۵ میان وزرای دفاع دو کشور عنوان کرد و ادامه داد: در این سفر موافقتنامه را مرور و در خصوص بخش هایی که با کندی مواجه است هماهنگی‌های لازم برای پیگیری صورت گرفت.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در این سفر هیئت همراهم همزمان با مسئولان و همتایان خود دیدارهایی انجام دادند، اضافه کرد: در این سفر دو بازدید از مراکز نظامی و صنعتی انجام و نکات و تجربیات خوبی برای استفاده هر دو طرف تبادل شد.

امیر حاتمی در دیدار معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین: تروریست‌ها به مرحله شکست نهایی در سوریه نزدیک شده‌اند

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار ارتشبد ژانگ یو شیا معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین که هیئت همراه و مقامات عالی دفاعی چین حضور داشتند، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه چین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بحمدالله روابط دو کشور طی سالیان اخیر از رشد و توسعه خوبی برخوردار بوده و این روند در حوزه دفاعی راهبردی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پیچیده امروز جهان، افزود: در این اوضاع پیچیده، منطقه غرب آسیا به یکی از کانون‌های اصلی بحران در جهان تبدیل شده و تروریست‌ها با افراط‌گرایی و تجزیه‌طلبی و با حمایت فرامنطقه‌ای موجب تشدید این بحران شده‌اند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه وضعیت به گونه‌ای بود که گروه‌های تروریستی موفق شدند حدود ۹۰ درصد خاک سوریه را به اشغال خود درآورند، تصریح کرد: ملت، دولت و نیروهای مسلح سوریه و دوستان آنها شامل ایران، روسیه و حزب الله در صحنه وارد شدند و با هماهنگی یکدیگر تروریست‌ها را سرکوب کردند.

امیر حاتمی با بیان اینکه کمک چین در صحنه بین المللی در حمایت از دولت سوریه بسیار موثر بود، خاطرنشان کرد: بحمدالله امروز تروریست‌ها به مرحله شکست نهایی در سوریه نزدیک شده‌اند.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست‌های سردمداران آمریکا در منطقه، ادامه داد: آنها با نقض مقررات بین المللی، راه‌اندازی جنگ تجاری، بی توجهی به معادلات از جمله خروج از برجام و معاهده پاریس برخلاف نظم و امنیت عمومی رفتار می کنند.

در ادامه این دیدار، همکاری های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین برای ایجاد صلح، ثبات و امنیت مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تلاش نیروهای مسلح دو کشور برای اجرایی کردن بیانیه جامع شراکت راهبردی دو کشور در بخش دفاعی تاکید شد.

دو طرف همچنین در این دیدار پس از مرور محورهای همکاری نظامی و دفاعی، بر توسعه آن از طریق ادامه رایزنی ها تاکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید