بنچمارک اولیه A12 اپل از پیشرفت کم آن نسبت به A11 حکایت دارد

    کد خبر :369379

گیک‌بنچ ساعاتی پیش بنچمارک اولیه‌ی تراشه‌ی جدید A12 را منتشر کرد که نشان از پیشرفت اندک نسبت به A11 دارد.

درحالی که اپل قصد دارد فروش گوشی‌های جدید آیفون XS و آیفون XS مکس را طی هفته‌ی آینده آغاز کند، مقایسه‌ی تراشه‌های A11 (در گوشی آیفون X) و A12 (در آیفون ۱۰ اس، آیفون ۱۰ اس مکس و آیفون XR) از لحاظ عملکرد، از همین حالا آغاز شده است.

ساعاتی پیش گیک‌بنچ، بنچمارک اولیه‌ی تراشه‌ی جدید Apple را منتشر و آن را با رقبا مقایسه کرد. براساس امتیازات اولیه‌ی به‌دست آمده، تراشه‌ی A12 Bionic، امسال تمرکز ویژه‌ای روی بهبود عملکرد و بهره‌وری در حالت تک‌هسته‌ای داشته است.

درحالی که در حالت چند‌هسته‌ای، امتیازات پایین‌تر از حد انتظاری به‌دست آمده‌اند؛ ظاهرا عملکرد A12 در حالت چندهسته‌ای، شبیه A11 است و در مواردی حتی شاهد عملکرد قوی‌تر A11 بوده‌ایم. البته که نباید فراموش کنیم امتیازها در تست‌های مختلف، تفاوت‌هایی با هم دارند؛ در ضمن مشخص نیست که بنچمارک یادشده از کدام‌یک از آیفون‌های جدید ثبت شده است. در جدول منتشرشده توسط گیک‌بنچ از نام این گوشی به‌عنوان iPhone 11,6 یاد شده است.

بنچمارک منتشرشده توسط گیگ‌بنچ علاوه‌بر امتیازات، از برخی مشخصات جدید تراشه‌ی A12 اپل هم پرده‌برداری می‌کند؛ ظاهرا این تراشه دارای ۶ هسته با فرکانس ۲.۴۹ گیگاهرتز است؛ خاطرنشان می‌کنیم که فرکانس هسته‌های تراشه‌ی A11، روی ۲.۳۹ گیگاهرتز تنظیم شده بود. همچنین مشخص شده است که حداقل یکی از آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل دارای ۴ گیگابایت رم به‌‌همراه کش L1 بزرگ‌تر (بهبود از ۳۲ کیلوبایت به ۱۲۸ کیلوبایت) خواهد بود.

در یکی از جداول منتشرشده توسط گیک‌بنچ، شاهد آپدیت iOS 12.1 هستیم که تاکنون به‌صورت رسمی اشاره‌ای به‌آن نشده است و نه‌تنها توسعه‌دهندگان به آن دسترسی ندارند، بلکه به‌صورت بتا هم در دسترس نیست.

تجربه ثابت کرده است که بعضی از بنچمارک‌هایی که گیک‌بنچ قبل از عرضه‌ی رسمی آیفون‌ها منتشر می‌کند، حقیقی نیستند و این موضوع می‌تواند در مورد تراشه‌ی جدید A12 Bionic هم صدق کند؛ اما چنانچه این بنچمارک حقیقی باشد، می‌توان گفت که A12 بیشتر از اینکه یک تراشه‌ی جدید مستقل باشد، به مدل ارتقاءیافته‌ی A11 شباهت دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید