درخواست اتحادیه اروپا برای هماهنگی بیشتر در اخراج پناهجویان

    کد خبر :369337

دیمیتریس آورامپولوس، کمیسار اتحادیه اروپا در امور مهاجرت، خواستار سیاستی یک‌دست برای اخراج پناهجویان از کشورهای این اتحادیه شد که به موجب آن کشورهای عضو موظف خواهند بود در امر اخراج پناهجویان با هم همکاری کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار سیاست واحد اعضا برای اخراج پناهجویان از کشورهای این اتحادیه شد.

آورامپولوس در این باره گفت که موضوع اخراج پناهجویان یکی از بحث‌برانگیزترین موضوع‌ها در ارتباط با مهاجرت است. کمیسار اتحادیه اروپا در امور مهاجرت در ادامه اخراج پناهجویان را نیز یکی از مهم‌ترین ارکان سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا دانست.

کمیسیون اتحادیه اروپا شمار دقیق پناهجویان بازگردانده شده را در سال ۲۰۱۶ میلادی ۸/ ۴۵ درصد و در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) ۶/ ۳۶ اعلام کرده است.

این آمار در حالی است که برخورد کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا و سخت‌گیری آنها برای اخراج پناهجویانی که با تقاضای پناهندگی‌شان مخالفت شده با یکدیگر بسیار متفاوت است. اتحادیه اروپا اکنون در پی یک‌دست کردن قوانین اخراج پناهجویان است.

اتحادیه اروپا پیشنهادهایی را در این مورد آماده کرده است. به طور نمونه کشورهای عضو برای اخراج پناهجویان باید دست‌کم سه ماه این پناهجویان را در حبس نگهدارند تا زمان کافی برای انجام کارهای اداری و قانونی لازم برای اخراج آنها وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، کشورهای عضو همچنین موظف هستند در امر اخراج پناهجویان با هم همکاری کنند. به این ترتیب این کشورها اطلاعات لازم را درباره هر پناهجوی اخراجی به دست می‌آورند تا از هویت فرد و دلایل اخراج او آگاهی داشته باشند.

کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین معتقد است برای پناهجویانی که در مرزهای اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی می‌کنند و همان‌جا با تقاضای پناهندگی‌شان مخالفت می‌شود، باید روشی ساده و یک دست برای اخراج وجود داشته باشد.

بنابر گزارش دویچه‌وله،‌ کمیسیون اتحادیه اروپا هدف از این مقررات جدید را به دست دادن نشانه‌هایی از سوی اتحادیه اروپا اعلام کرده تا پناهجویان قبل از سفر خطرناک‌شان به سوی کشورهای اتحادیه اروپا بدانند که آنجا قوانین هماهنگی برای اخراج‌شان وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید