بولتون: از ائتلاف سعودی برای مقابله با ایران حمایت می‌کنم!

    کد خبر :369279

مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن تایید گزارش وزارت خارجه این کشور مبنی بر جرم‌زدایی از ائتلاف تجاوز به یمن، از تلاش سعودی‌ها برای مقابله با ایران حمایت کرد.

به گزارش مهر، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری از گزارشی که مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور در راستای جرم‌زدایی از ائتلاف تجاوز به یمن ارائه داده است، حمایت کرد.

در همین راستا بولتون که به داشتن مواضع جنگ‌طلبانه معروف است با صدور بیانیه‌ای مدعی شد حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی در راستای تقویت اولویت‌های امنیت ملی آمریکا ازجمله مبارزه با تروریسم و مقابله با رفتار ثبات‌زدای ایران انجام می‌شود!

در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: از گزارش پمپئو درخصوص اینکه عربستان سعودی و امارات از هیچ تلاشی در راستای کاهش تلفات غیرنظامی دریغ نمی‌کنند (!) حمایت می‌کنم. خاتمه بخشیدن به جنگ یمن یکی از اولویت‌های امنیت ملی آمریکا است.

به گزارش مهر، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز پیشتر اعلام کرده بود که از یافته‌های پمپئو در این خصوص حمایت می کند!

پمپئو روز چهارشنبه گفت به کنگره آمریکا اطمینان داده که عربستان و امارات در حال تلاش برای جلوگیری از آسیب رسیدن به شهروندان یمنی هستند و با این اقدام، راه برای کمک‌های واشنگتن به عربستان هموار می‌شود.

این در حالیست که با گذشت بیش از ۳ سال از تهاجم ظالمانه ائتلاف سعودی به یمن، هر روز بر تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی افزوده می شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید