تاسیس 10باشگاه رفاهی ویژه فرهنگیان بازنشسته تا پایان سال

    کد خبر :369078

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی 10 باشگاه رفاهی حمایتی ویژه پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی تا پایان سال 97 خبر داد.

گودرز کریمی فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه استفاده از تجارب بازنشستگان و حفظ منزلت اجتماعی بازنشستگان ضروری است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا باشگاه‌های حمایتی رفاهی را برای بازنشستگان که مهمترین سرمایه های نظام تعلیم و تربیت هستند راه اندازی کنیم.

وی افزود: بر این اساس در سه لایه باشگاه‌های رفاهی ایجاد خواهند شد. لایه اول در قالب برنامه کوتاه مدت و ایجاد مراکز در پنج استان، لایه دوم در قالب برنامه میان مدت و ایجاد مراکز در 10 استان تا پایان سال 97 و لایه سوم در قالب برنامه بلندمدت و ایجاد مراکز در 32 استان، برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نخستین باشگاه رفاهی را مدتی پیش در تهران راه اندازی کردیم و دومین مرکز در استان البرز، سومین مرکز در استان آذربایجان شرقی و بعدی نیز در مشهد مقدس افتتاح و به بهره برداری می‌رسند، گفت: دومین باشگاه ما در استان البرز زیربنایی بالغ بر 7500 متر مربع دارد و به امکانات خوبی مجهز است.

کریمی‌فر ادامه داد: این باشگاه‌ها به مثابه پاتوق هایی برای بازنشستگان هستند و امکانات مختلفی برای آنها تعریف شده است که از جمله آنها می‌توان به سالن مطالعه، سالن پژوهش، سالن ورزش، سوئیت اقامتی، تالار و رستوران اشاره کرد. همچنین قرار است هفته ای سه چهار مرتبه پزشک در مرکز حضور داشته باشد و ویزیت رایگان کند.

وی با بیان اینکه مشاورانی در رشته های مختلف از بخش حقوقی و پزشکی گرفته تا مشاوره تحصیلی برای فرزندان بازنشستگان در نظرگرفته شده است گفت: بسیاری از بازنشستگان ما تمایل داشتند از امکانات مراکز اقامتی و رفاهی استفاده کنند اما به دلیل حجم بالای شاغلین گنجایش کافی وجود نداشت.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم مراکز اقامای مختص بازنشستگان دایر کنیم. این باشگاه‌ها از محل منابع غیردولتی اعم از درآمدهای اختصاصی و کمک خیرین ساخته می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید