انگلیس: حمله موشکی ایران به کردستان عراق خطرناک و نامناسب بود

    کد خبر :369030

یک سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به حمله موشکی ایران به مقر گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب در کردستان عراق، خواستار خویشتن‌داری تمام طرف‌ها و احترام به حاکمیت ارضی عراق شد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت انگلیس بابیان اینکه این کشور تحولات اخیر در عراق را با نگرانی دنبال می‌کند افزود، سفیر انگلیس در عراق، هفته جاری، برای گفتگو با تمام طرف‌ها به شهر کویا در اقلیم کردستان سفر کرد.

وی بابیان این ادعا که حمله موشکی ایران خطرناک و نامناسب بوده است افزود: انگلیس از بیانیه دولت بغداد، اقلیم کردستان و نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق حمایت کرده و از تمام طرف‌ها می‌خواهد که از خود خویشتن‌داری نشان داده و به حاکمیت ارضی عراق احترام بگذارند.

سخنگوی دولت انگلیس همچنین از طرف‌ها عراقی خواست تا تشکیل دولت فراگیر در این کشور بر اساس جدول زمان‌بندی‌شده در قانون اساسی را مدنظر قرار دهند.

روز شنبه گذشته (۱۷ شهریور) در پی شرارت‌های گروهک‌های تروریستی وابسته به دشمنان، و اقدام آن‌ها علیه مناطق مرزی ایران از اقلیم کردستان عراق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۷ فروند موشک، محل استقرار، جلسه سران تروریستها، و مرکز آموزشی آنان را هدف قرار داد.

در این عملیات، مرکز توطئه علیه امنیت ملی ایران منهدم و ده‌ها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی گروهک‌های تروریستی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید