از شکست دو ستاره مطرح تا رونمایی از اثر محجوبی

    کد خبر :369005

رونمایی از تازه ترین نقاشی حسین محجوبی، اجرای نمایش «پنگوئن» به کارگردانی پیام دهکردی و اکران فیلم هایی چون «داش آکل» «یک کیلو و دویست گرم» از جمله مهم‌ترین رویدادهای هنری هفته هستند.

در چند روز باقی مانده تا پایان شهریور و فصل تابستان برنامه‌های هنری متعددی در سینماها، گالری‌ها و تماشاخانه‌ها در حال برگزاری است که هر کدام به نوعی سعی در جلب نظر مخاطبان دارند.

این هفته با وجود آنکه کنسرت ها تعطیل هستند، سینماها با فیلم‌های نسبتا متنوع، گالری ها با نمایشگاه های تازه هنرمندان مطرح و تماشاخانه ها با اجراهای تازه میزبان علاقه مندان هستند.

دوستداران هنرهای تجسمی فرصت را از دست نداده و از جدیدترین اثر حسین محجوبی دیدن کنند و علاقه مندان به صحنه هم فرصت دارند تا از نمایش «پنگوئن» به کارگردانی پیام دهکردی دیدن کرده و لذت ببرند.

علاقه مندان به سینما هم می توانند به تماشای فیلم های روی پرده که هنوز فرصت دیدنشان را پیدا نکرده اند بنشینند تا فیلم تازه ای به چرخه اکران افزوده نشده است.

از هفته گذشته فیلم تازه ای به صف اکران اضافه نشده است و این خبر می تواند برای افرادی که هنوز فیلم مورد علاقه‌شان را ندیدند نویدبخش باشد تا در فرصت باقی مانده به تماشای فیلم مورنظرشان بروند.

همچنین از این هفته به دلیل آغاز ماه محرم اکران فیلم های کمدی متوقف شده است و این یک فرصت برای آثاری است که در این مدت نتوانستند از زیرسایه کمدی ها بیرون بیایند.

فیلم های «یک کیلو و دویست گرم» به کارگردانی رحیم طوفان و «چراغ های ناتمام» ساخته مصطفی سلطانی در نخستین هفته اکران با اقبال مخاطبان روبه رو نشده اند و باید دید در این هفته که اکران فیلم های کمدی متوقف شده است می توانند نظر علاقه مندان به سینما را جلب کنند یا خیر.

سعید آقاخانی و مجید صالحی دو چهره اصلی این دو فیلم هستند که سعی کردند فضایی متفاوت نسبت به کارهای سابق خود را تجربه کنند و باید دید تا چه اندازه موفق هستند.

«داش آکل» ساخته محمد عرب که این روزها به اکران خود ادامه می دهد با وجود آنکه از بازیگران محبوبی بهره می برد نتوانسته در گیشه موفق باشد و تا به امروز در جذب مخاطب ناکام بوده است.

«تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی هم که در این میان و پس از «هزارپا» ابوالحسن داودی فیلم پرمخاطب سینما بوده است، تا به اینجا توانسته با وجود فضای متفاوتی که دارد علاقه مندان را با خود همراه کرده و به سینما بیاورد.

رونمایی از تازه‌ترین اثر هنرمند سرشناس

برپایی نمایشگاه‌های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت‌های مناسب برای هنرمندانی است که سال‌ها در این عرصه فعالیت می‌کنند. این هفته نیز هنرهای تجسمی میزبان چهره هنری شاخصی است، حسین محجوبی پیشکسوت نقاشی این جمعه تازه ترین اثر خود را رونمایی می کند.

ششمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» در روز جمعه 23 شهریور با حضور هنرمندانی از ایران و 31 کشور جهان در پردیس سینمایی ملت افتتاح می‌شود.

در این دوره از جشنواره بیش از 250 اثر در رشته‌های نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان، گرافیک، ویدئو آرت، سینما و تئاتر با موضوعات مربوط به صلح و محیط زیست به نمایش گذاشته می شود و 64 اثر در بخش عکس، 34 اثر در بخش مجسمه، 76 اثر در بخش نقاشی، 10 اثر در بخش چیدمان، هفت اثر در بخش ویدیوآرت، 41 اثر در بخش فیلم و 17 اثر در بخش تئاتر و پرفورمنس در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

نکته جالب توجه در این جشنواره رونمایی از تازه ترین نقاشی حسین محجوبی نقاش سرشناس است، این هنرمند جدیدترین نقاشی اش با عنوان «آرامش در طبیعت پاک» که به تازگی خلق شده است را در جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» رونمایی و به نمایش می‌گذارد.

«آرامش در طبیعت پاک» علاوه بر این دغدغه، صلح و دوستی و زندگی را به معنای واقعی به نمایش می‌گذارد. این تابلوی نقاشی در ابعاد دو در دو و با تکنیک رنگ روغن کار شده است.

نمایشگاهی از نقاشی‌های شهرو خردمند، هنرمند سرشناس ایرانی ساکن ایتالیا دیگر رویداد مهم حوزه هنرهای تجسمی در این هفته است که با عنوان «آب و خاک» جمعه 23 شهریور در گالری کاما برپا می شود.

«آب و خاک»، دومین نمایشگاه نقاشی این هنرمند ایرانی ساکن ایتالیا در ایران است و پیش از این نمایشگاه نقاشی با عنوان «میان دو پرده» در گالری آ برگزار کرده است. در این نمایشگاه ۱۳ اثر از این هنرمند که با تکنیک ترکیب مواد و اکرلیلک بر روی بوم به نمایش در می‌آید.

همچنین این هفته نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «چشم بگردان پیدایش میکنی» به کوشش ماهیار چرمچی از روز 23 شهریورماه به مدت چهار روز در گالری نگر برگزار می شود. نمایشگاه عکس های امیرحسین بی پروا با عنوان «هندسه کل» دیگر نمایشگاهی است که از این جمعه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

پیام دهکری با «پنگوئن» به تئاتر شهر آمد

تئاتر در هفته گذشته روزهای پرالتهابی را سپری کرد و بازداشت دو هنرمند این حوزه موجب تاثر و ناراحتی هنرمندان این حوزه شد.

با این حال این هفته نمایش‌های متعددی این روزها در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر روی صحنه می‌رود، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.

«مرگ پنگوئن» به کارگردانی پیام دهکردی و نوشته محمد چرمشیر این روزها ساعت 20:30 دقیقه در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه می رود. مهران امام‌بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی‌پور و باران وقارکاشانی در این اثر به ایفای نقش می پردازند.

«عند از مطالبه» به کارگردانی سامان خلیلیان و نویسندگی مرتضی شاه کرم دیگر نمایش مهمی است که در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می رود. نوید محمدزاده تهیه کنندگی این اثر را برعهده دارد.

نمایش «شازده کوچولو» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی قربان پور و با بازی مسعود کرامتی، بهناز جعفری و با حضور کیکاوس یاکیده تا 25 شهریور در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

«همه دختران امیرکبیر» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی تدین صدوقی و با بازی لدا قشقایی، سیاوش خادم حسینی، نانت تومه، مهلادریایی و کرامت رودساز هر شب ساعت 18:30 در تالار حافظ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید