هیات پارلمانی ایران با نایب رئیس مجلس اندونزی دیدار کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ۱۷:۱۵
    کد خبر :368963

هیات شرکت کننده مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع جهانی پارلمانی برای توسعه پایدار در بالی اندونزی با نایب رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، هیات شرکت کننده مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع جهانی پارلمانی برای توسعه پایدار به ریاست نورمحمد تربتی نژاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در بالی اندونزی با نایب رئیس مجلس جمهوری اندونزی دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس هیات پارلمانی ایران در حاشیه این نشست در دیدار با «فضلی زون» نائب رئیس مجلس نمایندگان اندونزی، از این کشور بابت دعوت از هیات مجلس شورای اسلامی جهت شرکت در این مجمع جهانی تشکر و ابراز امیدواری کرد این مجمع جهانی نتایج قابل توجه ای را به همراه داشته باشد.

وی همچنین حضور دو کشور در مجامع مختلف منطقه‌ای و بین المللی را فرصت مغتنمی برای هماهنگی مواضع و همکاری بیشتر و گسترده دولت و پارلمان در راستای منافع جهان اسلام دانست و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تاکید کرد.

تربتی نژاد در ادامه به گسترش روابط میان بانک‌های دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: گسترش روابط بانکی منجر به تقویت هر چه بیشتر روابط اقتصادی می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس فعال شدن کمیسیون های اقتصادی مشترک و تحقق اهداف آن را از اهم موارد دو جانبه دانست و ابراز امیدواری کرد که این مهم هر چه سریعتر در مسیر نیل به اهداف و منافع ملی دو کشور قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به تبادل هیات‌های دوستی، تصریح کرد: این روابط می تواند راهگشای روابط هر چه بیشتر میان دو مجلس باشد.

تربتی نژاد، گفت: مجلس شورای اسلامی دارای ۱۶ کمیسیون و چندین کمیته تخصصی می باشد که ظرفیت های خوبی را برای همکاری با دیگر پارلمانها داراست و مرکز پژوهش نیز نه تنها در سطح کشور بلکه منطقه ای و بین المللی دارای فعالیت می باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خروج یکطرفه و غیر متعهدانه آمریکا از برجام و تخطی این کشور از توافقات بین المللی را محکوم و ابراز امیدواری کرد که فشار های ناعادلانه آمریکا خللی در روابط دو کشور ایجاد ننماید.

وی با اشاره به برگزاری بسیار خوب بازی‌های آسیایی، افزود: برگزاری این بازی‌ها در این سطح بالا، بیانگر ظرفیت بالای کشور اندونزی در برگزاری بازی‌های المپیک دارد که در صورت کاندیداتوری این کشور، جمهوری اسلامی ایران از این کاندیداتوری حمایت خواهد کرد.

تربتی نژاد در پایان به پرواز های مستقیم و ارتقا صنعت سبز اشاره کرد و گفت: ایران از برقراری مجدد پروازهای مستقیم استقبال می‌کند چراکه پیش‌تر پروازهای مستقیم وجود داشته است اما متاسفانه اکنون خبری از پرواز های مستقیم میان این دو کشور نیست.

نایب رئیس مجلس نمایندگان اندونزی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از مناسبات خوب دو کشور، خواستار تقویت روابط در عرصه‌های مختلف بویژه بخش کشاورزی و همکاری‌ کمیسیون‌های تخصصی دو کشور در موضوعات مورد علاقه شد.

وی با اشاره به تولید انبوه چای در کشور اندونزی اعلام کرد: اندونزی حاضر است که بخشی از نیاز ایران در بحث چای را تامین نماید.

وی در خصوص کاندیداتوری اندونزی برای برگزاری بازی‌های المپیک، گفت: اندونزی از حمایت جمهوری اسلامی ایران بسیار خرسند است و امیدوار است که دیگر کشور های دوست به مانند ایران از کاندیداتوری اندونزی حمایت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید