جدیدترین اخبار
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱ اجتماعی کد خبر :36894

تدوین پروتکل جدید مترو پس از حادثه «طرشت»

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از اتخاذ تمهیداتی در مترو برای پیشگیری از حوادث مشابه ایستگاه “طرشت” در قالب یک پروتکل خبر داد.

سه‌شنبه هفته قبل بود که به دلیل خطای انسانی در ایستگاه متروی طرشت شاهد برخورد دو دستگاه قطار با یکدیگر بودیم و این در حالی است که در بررسی‌ها مشخص شد که راهبر قطار پشتی، دستگاه کنترل‌کننده یا همان ATP را خاموش کرده است و به قطار متوقف شده برخورد می‌کند؛ البته با اینکه راهبر قطار توسط مقامات قضایی بازداشت و برای سیر مراحل قانونی پرونده اش در اختیار مأموران است، اما جای سوال است که چرا راهبر قطار باید دستگاه کنترل کننده هوشمند را خاموش کند و این دستگاه در اختیار راهبر قطار باشد و مرکز کنترل فرماندهی نیز نظارتی بر روی این دستگاه‌ها نداشته باشد. هرچند رییس کمیته عمران شورای شهر می‌گوید که پس از این حادثه تمهیداتی اندیشیده شده که راهبر قطار نتواند به تنهایی در مورد خاموش کردن دستگاه کنترل دهنده تصمیم بگیرد.

اقبال شاکری با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران که با موضوع حادثه مترو “طرشت” برگزار شد، گفت: متاسفانه راهبر قطار در بازجویی‌ها عنوان کرده که می‌دانسته نباید دستگاه ATP را خاموش کند اما به دلیل آنکه فکر می‌کرده دستگاه در حال eror دادن است، آن را خاموش می‌کند و متاسفانه خطای انسانی راهبر قطار حادثه تلخی را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه این راهبر به تازگی دوره‌های آموزشی را طی کرده و وارد خط شده بود و اینگونه نیست که برخی‌ها عنوان می‌کنند راهبر خسته بوده است، تصریح کرد: اگر این حادثه در داخل تونل و یا در حالی که سرعت قطار بیشتر بود اتفاق می‌افتاد، قطعا حوادث بدتری را شاهد بودیم که برهمین اساس شرکت بهره‌برداری مترو موظف شد که تمهیدات خاصی را برای راهبران خود اتخاذ کنند که برهمین اساس مقرر شد ارتباط بیشتری فی‌مابین مرکز فرمان و راهبرها برقرار شود و کنترل ای‌تی‌پی دو طرفه باشد.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس پروتکل جدید مسوولیت اصلی ATP با راهبر قطار است اما این فرد نمی‌تواند بدون کسب اجازه و اعلام به مرکز فرماندهی آن را خاموش کند، گفت: همچنین از شرکت بهره‌برداری مترو خواسته شد که هشدار و اخطار شدیدی به همه راهبران قطار داده شود تا به هیچ وجه خودسرانه اقدام به خاموش کردن ATP نکنند.

شاکری با بیان اینکه بارها تاکید کردیم که دولت باید سهم خود از محل توسعه مترو  و خرید واگن را پرداخت کند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی این مساله را سیاسی می‌کنند در حالی که بهره‌برداری از مترو هزینه‌بر است و شهرداری با چنگ و دندان مترو را نگه داشته است و امیدوارم با تمهیدات اتخاذ شده دیگر شاهد آن نباشیم که خطای انسانی در مترو باعث بروز حوادث اینچنینی شود.

وبگردی

روی خط خبر

  • گمرکات تخصصی برای ترخیص بدلیجات معرفی شد
  • وزیر اقتصاد وارد وین شد
  • سیلاب در هند و بنگلادش جان ۳۱ تن را گرفت
  • تشدید تنش میان واشنگتن و آنکارا
  • روسیه: از اقدامات اروپا در دفاع از برجام حمایت می‎کنیم
  • اسرائیلی ها به آتش زدن کودک ۱۸ ماهه فلسطینی افتخار می کنند
  • واکنش انگلیس و روسیه به خروج آمریکا از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل
  • روسیه نیمی از اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را فروخت
  • کاهش رشد اقتصادی چین به ضرر درآمدهای مالیاتی آمریکا خواهد بود
  • کاهش ارزش یورو در برابر دلار ادامه دارد
  • سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در شرکت‌های تحت مدیریت زنان
  • صادرات ۷ میلیارد دلار کالا از ایران به ۱۰۰ کشور دنیا
  • بی‎توجهی سوئیسی‌ها به تهدیدات آمریکا
  • کدام سیم‌کارت‌ها سلب امتیاز می‌شوند؟
  • آغاز فصل سوم «کودک‌شو» بعد از محرم و صفر
  • چرا آب خرمشهر شور شد؟
  • سه زندانی ایرانی در عمان آزاد شدند
  • ابتکار: اثرگذاری جریان فکری دکتر شریعتی از بین رفتنی نیست
  • دیدار “حمید هیراد” با هوادارانش در غرب کشور
  • برخورد بدون اغماض با متخلفین شکار در گیلان
  • حمله خرس وحشی به جوان ۲۰ ساله کوهرنگی
  • مشکلات ارزی، تحریم بانکی و موانعی که پیش روی توسعه قرار دارد
  • همکاری بخش خصوصی ایران و عراق تقویت شود
  • هیجان فوتبال با اقتصاد چه می‌کند؟
  • احتمال افزایش بهای بنزین از نیمه دوم سال
  • صالحی: پیشنهادهای اروپا در مورد برجام ناکافیست
  • گسل‌های فعال در بازار ارز
  • انجام مطالعات اتصال خط چهار متروی تهران به منطقه ۲۱
  • قیمت اقلام خوراکی طی یک سال گذشته چقدر تغییر کرده اند؟
  • تشکیل ستاد مقابله با جنگ روانی آمریکا