خیز طالبان برای تصرف چاه های نفت در «سرپل» افغانستان

    کد خبر :368936

مقامات محلی ولایت سرپل افغانستان از حمله طالبان به منطقه سرپل به قصد تصرف چاه های نفت این ولایت خبر دادند.

به گزارش بازتاب به نقل از اطلس، «اسدالله خرم» عضو شورای ولایتی سرپل گفت که افراد گروه طالبان به منطقه «قشقری» این ولایت حمله کرده و قصد دارند چاه های نفتی این منطقه را تصرف کنند.

وی افزود که اگر دولت وحدت ملی افغانستان، بیش از این نسبت به تامین امنیت این ولایت بی توجهی کند، این ۵ حلقه چاه نفتی به دست طالبان خواهد افتاد.

در همین حال «ذبیح الله امانی» سخنگوی والی سرپل با تایید این خبر گفت: هر چند نیروهای ویژه برای راه اندازی عملیات نظامی وارد این ولایت شده اند اما تهدیدات امنیتی هنوز پا برجا است.

سخنگوی والی سرپل اعلام کرد که در حال حاضر چاه های نفت این ولایت در معرض تهدیدات امنیتی قرار دارد و هر لحظه امکان دارد که به دست طالبان سقوط کند.

از دیگر سو شماری از شهروندان سرپل از وضعیت امنیتی این ولایت اظهار نگرانی کردند و گفتند: در صورتی که توجه جدی به وضعیت امنیتی سرپل نشود طالبان این چاه ها را به آتش می کشد و یا دست به استخراج آن می زند.

لازم به ذکر است که گروه تروریستی طالبان از چند روز گذشته تاکنون در تلاش برای تصرف مرکز ولایت سرپل است و ۲ روز پیش نیز طی حمله ای شهر «بلغلی» این ولایت را به تصرف خود در آوردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید