پد شارژ بی سیم AirPower؛ گجتی که جای خالی‌اش در رویداد دیشب احساس شد

    کد خبر :368708

یک سال از زمان معرفی رسمی پد شارژ بی‌سیم AirPower اپل می‌گذرد و این گجت هنوز هم تاریخ عرضه‌ی دقیقی ندارد.

شب گذشته اپل در آمفی‌تئاتر استیو جابز طی مراسمی از جدیدترین محصولاتش شامل آیفون ۱۰ اس، آیفون ۱۰ اس مکس، آیفون ۱۰ آر و اپل واچ سری ۴ رونمایی کرد. با این‌که رویداد شب گذشته از دید خیلی‌ها جذاب و هیجانی بود، اما نبود یک گجت به‌خصوص در‌ آن تا حدودی احساس می‌شد؛ پد شارژ بی‌سیم AirPower که سال گذشته و طی رویداد رونمایی از آیفون ۱۰ معرفی شده بود، در مراسم دیشب حضور نداشت و این در حالی است که هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیقی هم ندارد.

Apple دقیقا یک سال پیش از ایرپاور به‌همراه آیفون X و اپل واچ سری ۳ رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها در آن زمان وعده دادند که این گجت در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار می‌شود؛ حال یک‌سال از دادن چنین وعده‌ای می‌گذرد و ما در جریان برگزاری رویداد ماه مارس و البته WWDC امسال شاهد انتشار اطلاعات جدید مرتبط با آن نبودیم.

اپل برای عملی کردن قولش هنوز چند ماه زمان دارد؛ از آن‌جایی که مدتی است شایعاتی در مورد برگزاری رویدادی در پاییز امسال با تمرکز روی آیپد و مک شنیده می‌شود، امکان انتشار جزئيات رسمی جدید مرتبط به ایرپاور در این مراسم وجود دارد. با همه‌ی این‌ها، از آن‌جایی که این پد شارژ بی‌سیم عملا برای کاربران آیفون و اپل واچ قابل‌استفاده است، حضور ایرپاور در مراسم پاییز اپل اندکی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

مورد مهم دیگر این است که اپل تقریبا تمامی جزئيات مربوط به ایرپاور را از وب‌سایت رسمی‌اش برداشته است و به‌سختی می‌توان تصاویر یا مشخصات مربوط به آن را پیدا کرد. اپل در وب‌سایتش تنها در دو بخش به این پد شارژ بی‌سیم اشاره کرده است؛ یکی در لیست نام‌های تجاری‌اش و دیگری طی جمله‌ای در صفحه‌ی مربوط به ایرپاد.

اینکه عرضه‌ی رسمی ایرپاور چرا تا این‌حد به‌طول انجامیده است، اندکی عجیب به‌نظر می‌رسد و اظهارنظر در مورد آن کار راحتی نیست. در کنار این‌ها، از آن‌جایی که هم‌اکنون شارژرهای بی‌سیم باکیفیتی در بازار موجودند، ایرپاور اپل برای رقابت با آن‌ها کار راحتی در پیش نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید