تندگویان خبر داد

ارسال درخواست تصویب «اساس‌نامه مجمع ملی جوانان» به وزارت کشور تا دی ماه

    کد خبر :368479

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد عدم ارسال درخواست تصویب مجمع ملی جوانان به وزارت کشور توضیحاتی ارائه کرد.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تفاهم وزارت ورزش و جوانان با وزارت کشور شامل دو موضوع بوده است، گفت: یکی از این موضوعات درباره انتخابات مجامع استانی بوده که الان ۱.۵ سال است برگزار شده و آنها مشغول کار کردن هستند. همچنین با نمایندگان وزارت کشور صحبت کردیم و قرار شد مجامع استانی شناسه دریافت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: باید مطمئن می‌شدیم انتخابات مجامع استانی با نظارت وزارت کشور و با تایید آنها برگزار شده است. در این مدت صورت جلسات برگزاری انتخابات در طول یک سال و نیم پیش را استعلام کردیم، به طوریکه در نهایت مشخص شد به جز ۹ استان، انتخابات بقیه استان‌ها با حضور نماینده وزارت کشور انجام شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه ضمن تایید اظهارات معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور در مورد عدم ارسال درخواست تصویب اساس نامه مجمع ملی جوانان به وزارت کشور از سوی وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه قرار است تا شنبه نامه مربوط به درخواست برگزاری انتخابات مجمع ملی به وزارت کشور ارسال شود، تصریح کرد: از وزارت کشور درخواست خواهیم کرد تا استان‌هایی که نماینده وزارت کشور در انتخابات مجمع استانیشان حضور داشته و برگه انتخابات را امضاء کرده است، مشکلی برای تجدید انتخابات نداشته باشند، سپس در ۹ استان دیگر مجددا انتخابات برگزار خواهیم کرد. بعد از این مراحل از وزارت کشور درخواست خواهیم کرد که انتخابات مجمع ملی جوانان را در دی ماه به سرانجام برسد.

تندگویان در ادامه از ارسال درخواست تصویب اساس نامه به وزارت کشور تا دی ماه خبر داد و گفت: اساس نامه مجمع ملی جوانان در بهمن ماه گذشته و در شیراز طی مراسمی با حضور برخی از اعضای هیئت دولت رونمایی شده است. طی این مراسم آقای جهانگیری نیز اساسنامه را امضاء کردند. از آنجایی که معاون اول رئیس جمهور اساس نامه را امضاء کرده است درخواست داریم که اساسنامه طی فرایند بررسی در وزارت کشور چندان تغییر نکند، به ویژه که این اساسنامه با نظر جمعی تشکل‌ها تهیه شده است و امیدواریم با وزارت کشور درباره بندهای آن به مشکل برنخوریم.

به گزارش ایسنا، کمال اکبری، معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور روز گذشته ضمن اشاره به اینکه مشکل سازمان های مردم نهاد جوانان به زودی حل خواهد شد، گفته بود که هنوز درخواستی در خصوص تصویب اساسنامه مجمع ملی جوانان از جانب وزارت وزرش و جوانان برای وزارت کشور ارسال نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید