اکثریت مردم فرانسه دیگر آمریکا را متحد قابل اعتماد لحاظ نمی‌کنند

    کد خبر :368312

جدیدترین نظرسنجی‌ها در فرانسه نشان داد که بیش از نیمی از اهالی این کشور دیدگاه «خیلی بد» به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دارند.

به گزارش دانشجو، براساس نتایج یک نظرسنجی که چهارشنبه شب به وقت تهران منتشر شد بیش از نیمی از مردم فرانسه دیگر آمریکا را متحدی قابل اعتماد برای کشورشان قلمداد نمی‌کنند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در این نظر سنجی که توسط موسسه «ایفوپ» و به سفارش چند موسسه دیگر انجام شد، فقط ۴۴ درصد اهالی فرانسه گفته‌اند که آمریکا با ریاست جمهوری دونالد ترامپ را یک متحد قابل اعتماد به حساب می‌آوردند.

این رقم ۳۳ درصد پایین‌تر از آمار مشابه ماه مه ۲۰۱۴ (اردیبهشت) و زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا است.

بر این اساس، تنها ۱۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که نظر مثبتی به دونالد ترامپ دارند. حدود ۵۴ درصد نیز دیدگاهشان نسبت به رهبر جمهوریخواهان را «بسیار بد» ارزیابی کرده‌اند.

در این بین هواداران حزب راست افراطی به رهبری «ماری لوپن» تنها گروهی بودند که نظرات مثبت‌تری را به آمریکا داشتند و ۴۲ درصد آن‌ها حامی ترامپ بودند.

در مجموع این آمارها بهبود ناچیزی را در حمایت از ترامپ و از زمان پیروزی او در انتخابات سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد به طوری‌که تنها ۳۸ درصد آمریکا را متحد با اعتماد در نظر گرفتند.

به نوشته این منبع خبری، نگرش‌ها به ترامپ درگروه‌های سنی فرانسه نیز متفاوت است، و فرانسوی‌های سن و سال دار بدبینانه‌ترین نظر را به آمریکا دارند.

بر این اساس، تنها ۳۸ درصد افراد بیش از ۶۵ سال، واشنگتن را به عنوان یک متحد مورد اعتماد در نظر می‌گیرند. این در حالی است که ۵۲ درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله چنین نظری را به آمریکا دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید