بیانیه وزارت خارجه برای روز ملی سینما

    کد خبر :368184

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به مناسبت روز ملی سینما در پیامی تاکید کرد: هنر و به تبع آن سینما، بازوی پرتوان دستگاه دیپلماسی کشور و ابزاری مهم در دیپلماسی عمومی است.

پیام رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به مناسبت روز ملی سینما به شرح ذیل است:

سینما در میانه تمامی هنرها، بیشترین قرابت را با زندگی بشر دارد و در میان آثار سینمایی هم، آنان به مقصد و مقصودی فرا گیر و همه گیر رسیده اند که سینماگران، سناریو آن را نه بازی، که زندگی کرده اند. با این نگاه سینما و زندگی مفاهیمی در هم تنیده اند و همین خود به تنهایی و به روشنی بیانگر جایگاه رفیع سینما در حیات مدرن بشر است.

اقبال به هنر هفتم در کشور ما رشدی محسوس دارد و نهال سینمای ایران هر روز، بیشتر بالیدن می گیرد و جایگاه خود را در سینمای جهان و در رقابت با آثار کمپانی های عظیم فیلم سازی قوام و دوامی بیکرانه می بخشد و ایرانی ها امروز می توانند با غرور از سینمای کشورشان سخن بگویند و بر این دست مایه کم نظیر ببالند.

افزون بر همه اینها، سینما در کشور ما مشخصه‌ای منحصر به فرد دارد. سینمای ایران، نجیب، متعهد ، پاک و برآمده از ارزش های والای انسانی -الهی است که تأثیر گذاری آن را دو چندان و پیام آن را همه فهم می کند.

همانگونه که بارها گفته ام، هنر و به تبع آن سینما، بازوی پرتوان دستگاه دیپلماسی کشور و ابزاری مهم در دیپلماسی عمومی است که می تواند دیدگاه ها، باورها و آرمان های ایران و ایرانیان را به نیکویی و بهترین شکل ممکن به افکار عمومی جامعه جهانی منتقل کند و دروازه گفتگوی ایرانیان با سایر ملت ها را بیش از همیشه و گذشته بگشاید.

روز ملی سینما را به همه زنان و مردان سینماگر و سینما دوستان کشور عزیزمان تبریک گفته و بر روح استاد عزت الله انتظامی که سینمای ایران سال ها داغدارش خواهد بود و دیگر هنرمندان نام آور و پر آوازه که شوربختانه از میان ما رفته اند، درود می فرستیم و برای دیگر نامداران و پیشکسوتان این عرصه آرزوی تندرستی و طول عمر با عزت می کنیم.‌

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید