بی‌بی‌سی به نقل از شاهدان: برج مسکونی لندن در حال فرو ریختن است

    کد خبر :36817

شبکه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی به نقل از شاهدان اعلام کرده‌ است: ساختمان برج مسکونی ۲۷ طبقه “گرن فل” که آتش‌سوزی در آن در ساعات اولیه امروز (چهارشنبه) رخ داد در حال فرو ریختن است.

اورژانس لندن نیز اعلام کرده‌ بیش از ۵۰ نفر به دلیل مجروحیت ناشی از این آتش سوزی مهیب در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار گرفته‌اند. گفته شده که این حادثه تعدادی کشته نیز داشته است.

خبرنگار راشاتودی که در محل حادثه حضور دارد نیز در گزارشی اعلام کرد: گفته شده این آتش سوزی که ساعت ۱ بامداد شروع شده از طبقه چهارم این برج مسکونی به بخش‌های دیگر گسترش پیدا کرده‌ است.

همچنین در گزارش‌ها آمده‌ که علت این آتش سوزی اتصال برق بوده‌ است.

خبرنگار این شبکه خبری افزود: این ساختمان پیش از این نیز سابقه نقض استانداردهای ایمنی را داشته و ساکنان آن در مورد عدم رعایت نکات ایمنی ساختمان شکایت داشته‌اند.

همچنین بیم آن می‌رود که افرادی هنوز در داخل این ساختمان مشتعل باشند.

ماموران آتش‌نشانی با بیش از ۴۰ دستگاه خودروی اطفاء حریق از پایگاه‌های مختلف شهر برای کمک به ساکنان و فرونشاندن آتش به محل اعزام شده‌اند.

بعضی از شاهدان عینی از شنیدن فریاد کمک‌خواهی از داخل ساختمان خبر داده و گفته‌اند که افرادی را در برابر پنجره‌ها دیده‌اند. یک شاهد عینی از کشته شدن کسانی در طبقات فوقانی ساختمان سخن گفته است.

در حال حاضر، قطعات مشتعل و خاکستر از بدنه ساختمان به اطراف پراکنده می‌شود. اکثر طبقات ساختمان دستخوش آتش‌سوزی شده و این نگرانی وجود دارد که ممکن است کل این برج مسکونی به زودی فرو بریزد.

به گزارش بی‌بی‌سی، صادق خان، شهردار لندن، این آتش‌سوزی را “حادثه بزرگ” اعلام کرده و از تجهیز امکانات شهری برای مقابله با آن خبر داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید