بخش خصوصی ایران می تواند محصولات خود را از راه گرجستان به اروپا صادر کند

  • سیاسی
  • شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۲۴

نخست وزیر گرجستان می گوید در مذاکره با معاون اول رئیس جمهوری ایران درباره دالان خلیج فارس- دریای سیاه تبادل نظر شد و بخش خصوصی ایران می تواند محصولات خود را از این طریق به اروپا صادر کند.

گیورگی کویریکاشویلی در نشست مشترک خبری با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری افزود: با توجه به سفر اخیر آقای ظریف به تفلیس و سفر امروز نشان می دهد که اراده دو دولت برای توسعه روابط است.
وی ادامه داد: خوشحالیم که امروز فرصتی فراهم شد تا روند توسعه همکاری دوجانبه میان دو کشور را بررسی کنیم و مهمترین موضوع، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای همکاری است.
نخست وزیر گرجستان اظهار داشت: امروز چهار سند همکاری میان مقامات دو کشور به امضا رسید و روابط و دوستی دو کشور زیاد است ولی امسال بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط سیاسی دو کشور را جشن می گیریم.
گیورگی کویریکاشویلی اضافه کرد: در جلسات امروز، موضوع بررسی توسعه همکاری دو کشور و طرح کریدور خلیج فارس به دریای سیاه و طرح کریدور انرژی بررسی شد. خوشحالیم که در حاشیه جلسه دکتر ظریف در گرجستان نشست اقتصادی بخش خصوصی برگزار شد و دو کشور فرصت سرمایه گذاری را بررسی کردند.
وی اظهار کرد: بخش خصوصی گرجستان به سرمایه داران ایرانی پیشنهادهای خوبی ارائه کردند که می توانند محصولات خود را از این طریق به اروپا ارسال کنند. در زمینه گردشگری نیز همکاری خوبی میان دو کشور وجود دارد و تعداد گردشگران ایرانی به گرجستان روز به روز در حال افزایش است.
نخست وزیر گرجستان با تاکید بر آمادگی کشورش برای اعزام گردشگر به ایران از طریق شرکت های توریستی، تصریح کرد: همچنین آمادگی داریم تا موانع همکاری بخش خصوصی دو کشور را برطرف کنیم و در زمینه توسعه همکاری اقتصادی گام برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید