وزیر خارجه سوریه: ما به فداکاری ایران وفادار خواهیم ماند

    کد خبر :367396

وزیر خارجه سوریه با اشاره به نقش ایران و روسیه در کمک به سوریه در مبارزه با تروریسم گفت: طبیعی است که این دو کشور در اولویت مشارکت در روند بازساسی سوریه قرار بگیرند و این یعنی وفاداری به فداکاری‌هایی که این دو کشور برای سوریه انجام دادند.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با مجله روسی “زندگی بین‌المللی” گفت: این اولین بار نیست که سوریه در معرض حمله آمریکا به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی قرار می‌گیرد و آمریکا سلاح شیمیایی را بهانه‌ای برای توجیه تجاوز به سوریه به کار می‌برد.

وی افزود: سناریوی ساختگی استفاده از سلاح‌های شیمیایی و تلاش برای متهم کردن دولت سوریه به استفاد از آن به آسانی صورت می‌گیرد و برای انجام این کار گروه تروریستی “کلاه سفیدها” که توسط سرویس‌های جاسوسی انگلیس تشکیل شده و از سوی تعدادی از کشورهای غربی برای اجرای چنین سناریوهایی حمایت می‌شوند، به خدمت گرفته می‌شود.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که چنین سناریویی هیچ پایه قانونی ندارد و با نادیده گرفتن شورای امنیت سازمان ملل اجرا می‌شود اما حقیقت این است که سوریه سلاح‌های شیمیایی ندارد.

وی درباره حل و فصل بحران سوریه گفت: آنچه به حل و فصل سیاسی در سوریه کمک می‌کند توقف دخالت خارجی در امور داخلی سوریه است و هنگامی که این دخالت‌های خارجی کاملا متوقف شوند گفت‌وگو فقط بین سوری‌ها خواهد بود و این امر به پیشبرد موفقیت‌آمیز روند سیاسی کمک می‌کند.

المعلم درباره دلایل کنار گذاشته شدن کشورهای غربی از مشارکت در بازسازی سوریه بعد از جنگ گفت: آنها تروریست‌ها را به تخریب زیرساخت‌های سوریه تشویق کردند بنابراین آنها به دنبال مشارکت در تامین بودجه برنامه بازسازی سوریه تا زمان پایان روند سیاسی نیستند و هدف آنها تسلط بر روند سیاسی به‌ویژه بعد از شکست در اقدامات خصمانه خود علیه سوریه است.

وزیر خارجه سوریه گفت: سوریه در جنگ علیه تروریسم به دوستان از جمله ایران و روسیه تکیه کرد و طبیعی است که این دو کشور در اولویت مشارکت در روند بازساسی سوریه قرار بگیرند و این یعنی وفاداری به فداکاری‌هایی که این دو کشور برای سوریه انجام دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید