جمع‌آوری و فروش داده‌های مکانی کاربران توسط برنامه‌های iOS

  • آرشیو
  • سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۷:۳۱
    کد خبر :367280

گروهی از پژوهشگران حوزه امنيت از افزایش فعالیت برنامه‌های کاربردی iOS برای جمع‌آوری اطلاعات جغرافيايی، شناسه‌های شبکه WiFi و ساير اطلاعات از کاربران iPhone و فروش آنها به شرکت های تبلیغاتی خبر داده ‌اند
به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، اين برنامه‌های کاربردیiOS برای جمع‌آوری اطلاعات از کاربران اجازه دسترسی درخواست می‌کنند اما بدون اطلاع آنان اين اطلاعات را با شرکت‌های تبليغاتی به اشتراک می‌گذارند.
کارشناسان امنیت تولید و تبادل اطلاعات، در تمامی برنامه‌های iOS کدهایی را مشاهده کرده‌اند که توسط شرکت‌های بازاريابی و تبليغاتی در آنها تعبيه شده است .
تيم GuardianApp (توسعه دهندگان برنامه کاربردی فايروال تلفن همراه Guardian) اعلام کرده‌اند که برنامه‌های کاربردی iOS به صورت پنهانی اطلاعات جغرافيايی ده‌ها ميليون دستگاه‌ تلفن همراه را جمع‌آوری کرده‌اند و این کار با استفاده از بسته‌های کد شرکت‌های تبليغاتی انجام شده است.
در بسیاری از موارد کدهای رديابی تعبیه شده در برنامه های iOS همیشه اجرا می‌شوند و اطلاعات GPS و ساير داده‌ها را پيوسته ارسال می‌کنند.
همچنين برخی ديگر از برنامه‌های کاربردی انواع ديگری از اطلاعات دستگاه را جمع‌آوری می‌کنند از جمله داده‌های شتاب سنج، شناسه‌های تبليغاتی (IDFA)، وضعيت و درصد شارژ باتری، MCC/MCN شبکه، نام شبکه مخابراتی، سرعت GPS، زمان‌های رسيدن و يا خروج از يک مکان.
در گزارش منتشر شده توسط تيم GuardianApp از ۱۲ شرکت تبليغاتی به همراه ۲۴ برنامه کاربردی که داده‌ها را از دستگاه کاربران ارسال می‌کنند، نام برده شده است.
همچنين در اين گزارش نام ۱۰۰ برنامه کاربردی خبری شامل کدهای کسب درآمد فراهم شده توسط شرکت RevealMobile آورده شده است.
کارشناسان امنیت تولید و تبادل اطلاعات (افتا) برای حل اين مشکل توصیه می کنند که به بخش Setting>Privacy>Advertising بروید و Limit Ad Tracking روشن کنید تا شناسايی دستگاه iOS برای رديابی مکانی دشوار شود.
کارشناسان امنیت اطلاعات همچنین توصیه می کنند که “Don’t Allow” را در صفحه درخواست دسترسی Location Services که حاوی متن See privacy policy یا متن مشابه است، انتخاب کنید.
کارشناسان حوزه افتا همچنین از کاربران می خواهند تا از نامی عمومی برای SSID مسیریاب WiFiاستفاده و بلوتوث خود را زمانی که نيازی به استفاده از آن وجود ندارد خاموش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید