هشدار آمریکا به ایرلاین‌ها درباره استفاده از حریم هوایی ایران

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰
    کد خبر :366879

وزارت خارجه آمریکا درباره سفر اتباع این کشور به ایران هم هشدار داده است و ادراه خدمات پرواز گفته این امر در صورت فرود اضطراری در ایران به دلایل فنی یا پزشکی، می‌تواند باعث مشکلاتی شود. آمریکا با اشاره به فعالیت‌های نظامی در منطقه، به ایرلاین‌ها هشدار داد که در هنگام پرواز بر فراز ایران جانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش فرارو، آمریکا به خطوط هوایی درباره استفاده از حریم هوایی ایران هشدار داد و به نگرانی‌ها در خصوص فعالیت نظامی از جمله تعقیب یک هواپیمای آمریکایی توسط جنگنده‌ها در دسامبر ۲۰۱۷، اشاره کرد.

اداره هواپیمایی فدرال آمریکا که پس از انقضای دستورالعمل سال قبلی روز یکشنبه دستورالعمل جدیدی برای ایرلاین‌های آمریکایی صادر کرد، گفته فعالیت‌های نظامی مرتبط با نزاع سوریه در حریم هوایی ایران وجود دارد.

به گزارش رویترز، پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، توافق هسته‌ای در ماه می‌و بازگشت تحریم‌ها بر جمهوری اسلامی ایران، تنش‌ها بین تهران و واشنگتن تشدید شده است.

ادراه خدمات پرواز، که برای خطوط هوایی اطلاعات امنیتی درباره حریم هوایی فراهم می‌کند، گفته “بدون علایم هشداردهنده ظاهری”، باید هنگام پرواز در حریم هوایی ایران، روابط تنش‌آلود ایران و آمریکا مدنظر قرار گیرد.

این گروه در ایمیلی به مشتریانش گفت:” اگرچه بازگشایی حریم هوایی عراق در نوامبر سال گذشته، مسیر‌های اضافی فراهم کرد… (اما) در منطقه هیچ مسیر کاملی وجود ندارد و ایرلاین‌ها باید ترجیح دادن عراق بر ایران را درنظر بگیرند”.

وزارت خارجه آمریکا درباره سفر اتباع این کشور به ایران هم هشدار داده است و ادراه خدمات پرواز گفته این امر در صورت فرود اضطراری در ایران به دلایل فنی یا پزشکی، می‌تواند باعث مشکلاتی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید