مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران تاکید کرد

لزوم بهره‌گیری از بخش خصوصی برای تحقق شهر هوشمند در تهران

    کد خبر :366840

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران بر الزام بهره‌گیری از بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های پیاده‌سازی شهر هوشمند در تهران تاکید کرد.

محمد فرجود در دومین نشست هم‌اندیشی نخبگان شهر تهران که با حضور صاحبنظران شهر هوشمند و درباره تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی برگزار شد گفت: مجموعه‌ای از واکاوی‌های بین‌المللی و بررسی شهرهای هوشمند سایر کشورها و همچنین بررسی اسناد بالادستی کشور و در نظر گرفتن اولویت‌های شورا و شهرداری تهران همگی به عنوان ورودی‌هایی برای تدوین برنامه پنج ساله سوم در حوزه هوشمندسازی مدنظر قرار گرفت.

وی افزود: حدود ۲۵۰ عنوان پروژه و اقدام عملی انجام شد و نهایتا این اقدامات به پیش‌نویس ۲۱ طرح منجر شد که پیش‌بینی می‌کنیم در اولین گام برای هوشمندسازی شهر تهران باید عملیاتی شوند.

وی ادامه داد: در گام نخست برنامه‌ریزی متمرکز بر روی پروژه‌هایی انجام شده که در چهارچوب وظایف شهرداری تهران است و با همکاری بخش خصوصی امکان اجرای آنها محقق می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران تاکید کرد: معتقدیم در تهران برای تحقق شهر هوشمند مجبور به گزینش اجرای طرح‌ها هستیم، لذا در اولین گام باید جایگاه خود را مشخص کنیم و با در نظر گرفتن محدودیت منابع و سوالات و چالش‌های موجود به صورت گزینشی در جهت رفع معضلات، طرح‌هایی متناسب را انتخاب و اجرایی کنیم.

وی افزود: در انتخاب طرح‌ها و برای اجرای آنها نگاه به بیرون از شهرداری و به صورت مشارکتی با مردم و سایر دستگاه‌ها بوده که باید برای جذب این مشارکت به شکل‌های مختلف اقدام کرد.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع حمل و نقل به عنوان یکی از چالش‌های موجود در شهر گفت: با متخصصین مرتبط مشورت کردیم تا اولویت‌ها و شاخص‌های شهر را احصاء کنیم، البته بی‌تردید شاخص‌ها و اولویت‌های تعیین شده در این مرحله اولیه هستند و جای بررسی و چکش‌کاری بیشتر دارند، لذا در راستای تحقق هوشمندسازی در شهر تهران و تعیین شاخص‌ها و اولویت‌های صحیح نیازمند نظر نخبگان این حوزه هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید