آیا این سیاه پوست محبوب می تواند ترامپ را از کاخ سفید بیرون کند؟

    کد خبر :366622

ترامپ روزهای آسوده ای در پیش رو ندارد، او با خطر شکست هم حزبی های خود در کنگره و همچنین افتادن از صندلی ریاست جمهوری در دو سال آینده روبرو است.
روسای جمهور امریکا پس از اتمام زمان کارشان، معمولا از سیاست فاصله می گیرند و در بنیاد خیریه خود به فعالیتهای غیر سیاسی می پردازند. اما این بار موضوع متفاوت از گذشته است. جایی که اوباما تمام قد وارد گود انتخابات شده و قصد دارد برای پیروزی دموکراتها به فعالیتها بپردازد.
همین موضوع خیلی زود باعث بگو مگو و انتقاد ترامپ و اوباما از همدیگر شد. باراك اوباما كه به كاليفرنيا سفر كرده بود شش هفته پيش از برگزاري انتخابات ميان‌دوره‌اي كنگره امريكا از جمهوريخواهان به دليل حمايت از ترامپ انتقاد كرد و از آنها خواست تا به آرمان‌هاي امريكايي متعهد باشند. اما در طرف مقابل نيز دونالد ترامپ در توييتر خود عنوان كرد كه سخنراني باراك اوباما بسيار خوب بود اما براي خوابيدن.
اباما کار راحتی در پیش ندارد. هر سخن و حرکت او با موضع ترامپ مواجه خواهد شد. ترامپ کسی نیست که ساکت بنشیند و انتقادهای کسی چون اوباما را بی جواب بگذارد. او می داند که حضور اوباما در این شرایط و سخنرانی های او به دلیل حضور اوست.
اوباما تلاش می کند وضعیت امریکا را بخاطر حضور ترامپ و اقدامات او بغرنج و بحرانی نشان دهد و مردم امریکا را متوجه شرایط موجود بکند. باراك اوباما با اين هدف وارد كارزار انتخاباتي شده است تا بتواند نه فقط دموكرات‌ها بلكه جمهوريخواهان را نيز عليه ترامپ متقاعد كند. اما در طرف مقابل دونالد ترامپ قصد دارد به نحوي دموكرات‌ها را يك تهديد براي خود تلقي كند و هواداران خود را به نحوي تهييج كند كه عليه حزب دموكرات عمل كنند و اجازه ندهند تا آنها در انتخابات پيروز ماجرا باشند، زيرا خود مي‌داند اگر جمهوريخواهان در انتخابات پيروز نشوند، حتي ممكن است نتواند يك دوره كامل رياست‌جمهوري را به پايان برساند.
به نوشته نامه نیوز؛رویارویی ترامپ و اوباما وقتی جذاب تر می شود که ترامپ در دو سالی که در کاخ سفید حضور داشته همه تلاش خود را به کار انداخت تا هر آنچه میراث اوباما بود را به هیچ انگارد و از طرح ها و سیاستهای اجرا شده داخلی تا توافقات بین المللی امضا شده به بدست اوباما را لغو کند. ترامپ حتی بدون اینکه طرح مناسب جایگزینی برای سیاستهای گذشته داشته باشد روی از بین رفتن آنها پافشاری کرد و با داشتن اکثریت مجلس جمهوری خواه در پشت خود مسیر همواری را طی کرد. اما حالا می تواند خطر را بیخ گوش خود احساس کند. اوباما که تا بحال به خاطر صحبتها و اقدامات ترامپ سکوت پیشه کرده بود وارد میدان شده است. روزهای آینده تا انتخابات میان دوره ای روزهای پر تنش و ملتهبی خواهد بود. اوباما در مقابل خود با فردی را دارد که پیش بینی ناپذیر و کمتر ماخوذ به حیا نشان داده است. از این رو اوباما باید منتظر هر نوعی از اتهام را از سوی رئیس جمهور حاضر امریکا باشد.
احساس خطر ترامپ در دو موضوع بیشتر مورد اهمیت است. اول اینکه باخت انتخابات میان دوره ای به معنای از دست دادن حمایت هم حزبی خود در کنگره است و از این پس به مانند دو سال ابتدایی ریاست جمهوری خود نمی تواند هر برنامه ای را با موافقت نماینده ها به پیش ببرد.
نکته دوم اینکه باخت جمهوری خواهان می تواند به معنی نرسیدن او به صندلی ریاست جمهوری در دوره دوم باشد. او وضعیت بغرنجی را پیش رود. اول اینکه آنچنان که خود ترامپ به آن می بالد، دو سال پرفروغی پشت سر نگذاشته است و حاشیه ها پررنگ تر از متن بوده اند. امریکایی ها حالا می توانند احساس کنند ترامپ پوپولیستی که شعار «امریکا اول» و برگشت امریکا به روزهای پر قدرت را می داد پوچ و غیر واقعی است. او بیش از آنکه عمل کند حرف می زند و توئیت می کند و کوچکترین موضوع و تنشی را بی جواب نمی گذارد.
دوم اینکه ترامپ قشر متوسطی را پیش روی خود دارد که این قشر به هر حال افراد تاثیرگذاری بر دیگر افراد جامعه هستند. روزنامه نگاران، رسانه ها، دانشگاهیان و از این دست افراد همگی در حال مبارزه با ترامپ و سخن گفتن از نگرانی خود به خاطر حضور ترامپ هستند. طبقه مهاجرین و اقلیتها نیز هیچ وقت حس نگرانی خود را نمی توانند بروز ندهند. این وضعیت می تواند فضای جدیدی در آینده امریکا رقم بزند.
پولتيكو گزارش داد دونالد ترامپ در روز جمعه در معرض خطر در برابر اوباما قرار گرفته است. زيرا رييس‌جمهور اگرچه به ايالتي رفته بود كه اكثريتي جمهوريخواه دارد، اما در اين برنامه مقابل جمعيت عظيمي براي سخنراني قرار نگرفت تا از او و نامزد مورد نظر وي حمايت كنند. حتي در بررسي رسانه‌هاي امريكايي سخنراني اوباما بيش از دونالد ترامپ مورد پوشش قرار گرفت و حتي فاكس نيوز نيز كه طرفدار دونالد ترامپ است سخنان اوباما را زنده و مستقيم پخش كرد. اما نبايد فراموش كرد كه باراك اوباما وارد بزرگ‌ترين عرصه سياسي خود پس از خروج از كاخ سفيد شده است. او تا به حال به‌طور مستقيم دربرابر دونالد ترامپ قرار نگرفته است، اما حالا انتخابات ميان دوره‌اي كنگره امريكا در حال تبديل شدن به يك رويارويي جدي ميان دونالد ترامپ و باراك اوباما است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید