کره جنوبی واردات نفت از ایران را متوقف کرد

    کد خبر :366605

کره جنوبی با قطع کامل خرید نفت از ایران، اولین کشوری لقب گرفت که در مقابل فشارهای آمریکا مبنی بر توقف خرید نفت از تهران تسلیم شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، کره جنوبی با قطع کامل خرید نفت از ایران، اولین کشوری لقب گرفت که در مقابل فشارهای آمریکا مبنی بر توقف خرید نفت از تهران تسلیم شده است.

آمارهای تانکری نشان می دهد، این کشور آسیایی در ماه گذشته میلادی، هیچ نفتی از ایران خریداری نکرده، در حالی که میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه جولای 194 هزار بشکه در روز بوده است. هرچند مشتریان بزرگتر نفت ایران یعنی چین و هند نیز خرید نفت خود از این کشور را کاهش داده اند، اما کره جنوبی اولین کشوری است که 2 ماه مانده به آغاز رسمی تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر، خرید نفت از تهران را به طور کامل متوقف می کند.

دولت ترامپ پس از خروج از توافق برجام در ماه می، از تمام کشورها خواست که خرید نفت از ایران را متوقف کنند. دولت سئول که با تهدیدات هسته ای کره شمالی مواجه است، به شدت روی فشارهای واشنگتن بر کره شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته ای حساب کرده است. به گفته تحلیلگران انستیتوی اکونومیکس کره جنوبی، روابط سیاسی کره جنوبی با آمریکا به حدی است که این کشور نمی تواند دستور ترامپ مبنی بر اتخاذ یک رویکرد سختگیرانه علیه ایران را نادیده بگیرد.

کیم جائه کیونگ، محقق این نستیتو در این باره گفت: «حفظ روابط با آمریکا بیشترین اهمیت را برای کره جنوبی دارد… امنیت ملی کره جنوبی بستگی به اتحاد نظامی با آمریکا دارد.»

موضع رسمی کره جنوبی در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران این است که سئول همچنان به مذاکرات با آمریکا برای معافیت از این تحریم ها ادامه می دهد. هرچند دولت ترامپ موضع خود را اندکی تلطیف کرده، اما هنوز هیچ کشوری نتوانسته از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید