وزیر آموزش و پرورش:

مشکلاتی در مسیر تحقق اهداف تربیتی وجود دارد

    کد خبر :366009

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکلاتی در مسیر تحقق اهداف تربیتی وجود دارد که بخشی از آن به خانواده‌ها، بخشی به مدرسه، بخشی به مدیر و معلم برمی‌گردد. این موارد اجازه نمی‌دهد برنامه‌ها به طور صحیح و کامل اجرا شود.

در آستانه آغاز تحصیلی جدید و همزمان با راه اندازی شبکه تعاملی سینا، سید محمد بطحایی در ارتباطی مستقیم با والدین دانش آموزان از تحصیل بیش از ۱۴میلیون دانش آموز در مدارس در سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: تا کنون ۹۷ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در دوهفته باقی مانده، دانش آموزانی که موفق به ثبت نام نشده‌اند، اقدام کنند.

وزیر آموزش و پرورش از تلاش مدیران حوزه ستادی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت آغاز به کار مدارس خبر داد و اظهارکرد: با توجه به نوسانات اقتصادی موجود ممکن است والدین برای تهیه لوازم التحریر با مشکلات مواجه باشند و این مسئله را ما کاملا درک می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این ۱۴میلیون دانش آموز در مدرسه تحصیل علم و دانش و دیگری تمرین مهارت زندگی کردن در مدرسه است که البته تحقق این دو هدف نیازمند هماهنگی بیش از پیش معلمان و خانواده‌هاست.

بطحائی از آغاز فعالیت رسمی تلویزیون تعاملی سینا خبر داد و تصریح کرد: این تلویزیون اینترنتی از طریق گوشی تلفن همراه با اپلیکیشن سینا روبیک قابل دریافت است.

وزیر آموزش و پرورش ایجاد هماهنگی بین خانه و مدرسه را از اهداف اصلی راه‌اندازی شبکه تعاملی سینا برشمرد و گفت: در این شبکه اینترنتی، معلمان مسائل مربوط به دانش آموزان را با والدین در میان می گذارند و از طرف دیگر خانواده‌ها با رصد برنامه‌ها، دیدگاه‌های خود در خصوص محتواهای آموزشی، محیط مدرسه ، مسائل تربیتی و…. را به مدیر و معلمان ارائه می‌دهند.

وی اولیا را شریک تربیتی مدرسه دانست و اظهارکرد: دانش‌آموزان سرمایه‌هایی متعلق به دو شریک تربیتی مدرسه و خانواده هستند لذا اگر هریک از شرکا وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد، این سرمایه ارزشمند هدر خواهد رفت.

وزیر آموزش وپرورش افزود: فرزندان ما امروز در معرض خطرات اجتماعی قرار دارند. لذا آن‌ها باید نحوه مواجه شدن با این خطرات را هم در مدرسه و هم در خانواده بیاموزند. حال اگر آنچه در مدرسه و در خانواده فرا می‌گیرند با هم مغایرت داشته باشد اهداف تربیتی محقق نمی‌شود. بچه ها باید تعلق خاطر داشتن به وطن شان را بیاموزند و این موضوع خیلی سخت اتفاق می‌افتد.

بطحایی تصریح کرد: خانواده ومعلم به عنوان دو شریک تربیتی تاکنون ارتباطات و گفت و گوهایشان خیلی کم بوده است. لذا مدرسه گاهی کاری انجام می‌داده که زحمات خانواده را از بین می‌برده و گاهی نیز عکس این موضوع اتفاق افتاده است بنابراین اگر معلم نیازهای دانش آموزان را به‌درستی نداند و آشنا نباشد، تربیت خانواده هدر می‌رود و عکس آن اگر خانواده هماهنگ نباشد زحمات معلمان نیز هدر می‌رود.

به گزارش ایسنا وی اضافه کرد: گاهی اوقات فرزندان در برابر کوچکترین مسائل عصبانی می شوند و از کوره در می‌روند و این نشانه وجود اضطراب در آنان است. ما برای کاهش اضطراب در دانش آموزان برنامه داریم. شاید شما فکر کنید مدرسه نه تنها استرس را از بین نمی‌برد بلکه آن را افزایش می دهد اما این نیازمند انجام گفت و گوست. خوشبختانه این برنامه‌ای که از امروز راه‌اندازی می شود هدفش برقراری و تقویت این ارتباط است بنابراین علیرغم هم مشغله‌های بسیار زیاد، ضروری است والدین و معلمان برنامه‌های این شبکه تعاملی را دنبال کنند. اگر آینده بچه مهم است پس باید در این شبکه فعال باشند تا تربیت مسیر اصلی خود را طی کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این برنامه که از طریق سینا روبیک پخش می‌شود برای جلوگیری از بین رفتن زحمات باید وقت گذاشت واز طریق این شبکه ارتباط برقرار کرد. ما برای مدیران نیز برنامه و توصیه‌هایی برای آن‌ها داریم.

وی افزود: این اپلیکیشن علاوه بر ایجاد بستر ارتباطی بین معلمان با اولیا شرایط ارتباط معلمان با یکدیگر را فراهم کرده است و در پایان هر دوره آموزشی برای مخاطبان خود گواهی پایان دوره صادر می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بطحایی در پایان گفت: مشکلات حل نمی شود مگر اینکه بپذیریم که ما و خانواده ها یک تیم هستیم وباید به شکل تیمی عمل کنیم تا موفق شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید