تویوتا و جیلی در توسعه فناوری هیبرید همکاری می کنند

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۸:۲۳
    کد خبر :366006

تویوتا و جیلی چین برای همکاری در زمینه فناوری هیبریدی در حال مذاکره هستند؛ هدف تویوتا، گسترش بازار فروش در چین اعلام شده است.

تویوتا به تازگی اعلام کرد که برای همکاری در زمینه فناوری خودروی هیبریدی (بنزینی – برقی)، در حال مذاکره با جیلی (Geely) چین است. این مذاکرات همزمان با استقبال تویوتا از ورود به حوزه فناوری‌های جدید آغاز شده است. خودروساز ژاپنی این مذاکرات را تائید کرد و گفت که دو شرکت درباره فناوری هیبریدی ارتباط برقرار کرده‌اند، اما هنوز تصمیمی برای نحوه همکاری گرفته نشده است؛ تاکنون دو طرف جزئیات بیش‌تری از مذاکرات به رویترز ارائه نکرده‌اند.

یکی از اشخاص مطلع در این زمینه به رویترز گفت:تویوتا کسب‌وکار خود را با سیاست باز انجام می‌دهد و که شامل فناوری خودروی الکتریکی نیز خواهد شد. ارتباط تویوتا با جیلی بر اساس این سیاست باز است، هر چند که مسئولان جیلی تاکنون از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

این شخص مطلع همچنین گفت که دو شرکت تویوتا و جیلی در مورد سازنده باتری چینی مذاکره کرده‌اند، که به صورت جداگانه با هر دو آن‌ها همکاری می‌کند. تویوتا مدت زمان بسیار زیادی است که در زمینه تولید خودروی برقی فعالیت می‌کند و شاید همکاری با جیلی برای آن خیلی عجیب نباشد. تویوتا از ارتباط و همکاری با جیلی، به دنبال برنامه‌ریزی برای فروش محصولات خود در چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است.

تائیدیه تویوتا مبنی بر همکاری با جیلی، پس از آن انجام گرفت که رسانه‌های چینی از مذاکرات جیلی با یک خودروساز ژاپنی در زمینه فناوری خودروی هیبریدی خبر دادند. تویوتا در ضمن این تائید، اعلام کرد که به زودی جزئیات مربوط به همکاری مشترک با جیلی را در رسانه‌ها منتشر می‌کند.

تلاش تویوتا بر سرمایه‌گذاری در زمینه طراحی، توسعه و تولید خودروی هیبریدی به دهه ۱۹۹۰ باز می‌گردد؛ در آن دوران خودروساز ژاپنی با عرضه تویوتا پریوس هیبرید، سعی داشت تا آن را به صورت محلی در چین تولید کند. این شرکت فروش خودروهای هیبریدی را در چین دنبال کرد و از سال ۲۰۱۵ تاکنون نیز ارائه محصولات بنزینی-برقی را تحت نام‌های تویوتا کرولا (Corolla) و لوین (Levin) ادامه می‌دهد. این شرکت تائید کرد که قصد دارد تا سال آینده نسخه‌های پلاگین هیبرید تویوتا کرولا و تویوتا لوین را در چین عرضه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید