جنین شبیه سازی شده یوزپلنگ و ببر را تولید کردیم

    کد خبر :365949

رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان با بیان اینکه در حال حاضر جنین یوزپلنگ ایرانی را در این پژوهشکده داریم، گفت: برای شبیه سازی این یوزپلنگ ایرانی نیاز به بودجه و زیرساخت داریم.

دکتر محمدحسین نصر اصفهانی درخصوص شبیه سازی گونه های نادر و در معرض خطر انقراض اظهار کرد: در حال حاضر موفق شدیم بزهای شبیه سازی را تولید کنیم و در اختیار دامداران قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هر یک از بزهای شبیه سازی شده ویژگی های خاص خود را دارند؛ دو بز شبیه سازی شده میزان شیر بالایی تولید می کنند، افزود: آنها حدودا ۳ تا ۴ کیلو تولید شیر دارند ولی بز سوم شبیه سازی شده دو تا سه کیلو شیر تولید می کند ولی در مقابل تولید شیر کمتر، مقاوم به گرما است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه قوچ قمیشلو از حیوانات نادر است، گفت: این قوچ قمیشلو از دیگر حیواناتی است که در این پژوهشکده شبیه سازی شده است.

به گزارش مهر ،وی در خصوص یوزپلنگ ایرانی که در حال انقراض است، عنوان کرد: برنامه هایی برای این یوزپلنگ داریم ولی در حال حاضر از نظر بودجه ای مشکلاتی وجود دارد تا بتوانیم آن را شبیه سازی کنیم.

نصر اصفهانی تاکید کرد: اکنون جنین شبیه سازی یوز و ببر را از پوستشان تولید کرده ایم اما برای انتقال آن به گربه و یا شیر نیاز به بستر و زیرساخت هایی است که نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید