دلیل خواب محصول در پارکینگ خودروسازان

    کد خبر :365260

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، علت اصلی طولانی شدن زمان خواب برخی خودروها را نبود مواد اولیه قطعات آنها عنوان کرد و گفت: تاکنون بخشی از مواد اولیه قطعات از گمرک ترخیص و خودروها به مرحله تجاری رسیده‌اند و به‌زودی تحویل مشتری خواهند شد.

نجفی‌منش افزود: قطعه‌سازان معطل مواد اولیه مانده در گمرک بودند و به همین دلیل نتوانستند این قطعات را به موقع به خودروسازان تحویل دهند و بنابراین تعدادی از خودروها به دلیل کسری قطعه، امکان تجاری شدن پیدا نکردند.
وی در ادامه از ترخیص بخشی از مواد اولیه قطعات خودرو در روزهای اخیر خبر داد و افزود: بعد از مکاتبات و جلساتی که با گمرک انجام شد تاکنون بخشی از این قطعات خارج شده است و بنابراین خودروها به مرحله تجاری رسیده و تحویل مشتری خواهند شد؛ همچنین گمرک در حال بررسی سایر قطعات نیز است و به‌زودی آنها هم ترخیص خواهند شد.

به گزارش شاتا، نجفی منش با اشاره به اهمیت مواد اولیه وارداتی در قطعه‌سازی تشریح کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد مواد اولیه مورد استفاده قطعه‌سازان، داخلی است و ۲۰ درصد باقیمانده را مواد وارداتی تشکیل می‌دهد و بنابراین در صورت نرسیدن این مواد، روند تولید قطعه ناقص خواهد ماند. وی ادامه داد: در این شرایط لازم است ساخت داخلی به حداکثر خود برسد و در همین راستا می‌توان از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید داخلی مشابه قطعات خارجی کمک گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید