استاندار تهران:

امروز کشور در جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار دارد/ مدیریت و فعالیت بیشتر باید در دستورکار باشد

    کد خبر :365119

استاندار تهران با تاکید بر اینکه دشمن یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار علیه کشور آغاز کرده است، گفت: برای مقابله و ایستادگی در مقابل دشمن باید تدبیر، مدیریت و کار بیشتر را در دستور کار قرار دهیم.

محمدحسین مقیمی در جشنواره شهید رجایی استان تهران ضمن تقدیر از همه کسانی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند، افزود: جشنواره شهید رجایی به این منظور برگزار می‌شود تا کار جمعی‌ای که همه مسئولان استان انجام می‌دهند، نقاط ضعف‌اش را شناسایی و آنها را به قوت تبدیل کند و همچنین نقاط قوت را با تلاش مضاعف توسعه دهد و نهایتا کارها بهتر و بهتر به پیش برود.

وی افزود: راهکارهای مختلفی برای بهبود کارها وجود دارد تا از این طریق نقاط ضعف کاهش یابد و در نقطه مقابل نقاط قوت افزایش پیدا کند. بی‌تردید اینکه آزمایش و مقایسه‌ای را انجام می‌دهیم و فعالیت‌های بین دستگاه‌ها را مرور می‌کنیم در جهت افزایش بهره‌وری و توسعه نقاط قوت است.

وی ادامه داد: قطعا برای بهبود خدمات و افزایش بهره‌وری جشنواره شهید رجایی برگزار می‌شود. یکی از اهداف این جشنواره این است که همه درگیر کار خود شویم و در مقایسه با دیگران نقاط ضعف شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم. باید طوری عمل کنیم که مشارکت مردم و سلامت اداری افزایش یابد و بتوانیم سلامت دستگاه‌های اجرایی را ارتقاء دهیم؛ لازمه تحقق این اهداف عملیاتی کردن دولت الکترونیک در کوتاه‌ترین زمان ممکن است تا از این طریق دستگاه‌های اجرایی خدمات ارائه شده خود را توسط یک سیستم به مرحله ارزیابی بگذارند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به قرار گرفتن کشور در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار گفت: اخیرا بسیار مورد تهاجم قرار گرفته‌ایم. حرف‌های بسیاری زده شد و هر فردی که مسئولیت بیشتری داشت بیشتر مورد سوال قرار گرفت. قطعا باید اینها را بپذیریم چراکه کشور امروز به کار و فعالیت بیشتر نیاز دارد. ظرف 5 ماهه اخیر شرایط خاصی در کشور حکمفرما شده لذا ارزیابی عملکردها نیز باید با توجه به همین شرایط انجام شود.

وی افزود: دشمنان ما جنگ اقتصادی را علیه کشور شروع کردند. بی‌تردید جنگ اقتصادی به مراتب سخت‌تر از جنگ با اسلحه و جنگ رو در رو است. در جنگ اقتصادی آمریکا به عنوان دشمن این کشور از همه امکانات برای وارد کردن ضربه بهره می‌گیرد البته وجود برخی ضعف‌ها و مشکلات در داخل کشور نیز به این روند کمک کرده و شرایط را خاص کرده است.

وی تاکید کرد: سوالات ما باید با توجه به وجود جنگ اقتصادی در کشور باشد نه سوالاتی که در زمان عادی مطرح می‌شود. امروز دشمن یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار را آغاز کرده است. همانطور که از ابتدا مسئولیت را قبول کرده‌ایم با دولت همکاری می‌کنیم تا فردای کشور بهتر باشد به این روند خود ادامه خواهیم داد و تلاش خود را برای مقابله، مقاومت و ایستادگی بیش از پیش به کار خواهیم گرفت تا اقتصاد خود را پویاتر کنیم و با تدبیر مدیریت و کار بیشتر تلاش دشمن برای ضربه زدن را جبران کنیم. بی‌تردید در این نبرد موفقیت با ماست.

استاندار تهران با اشاره به سفرهای شهرستانی خود ظرف یک سال گذشته گفت: شورای برنامه‌ریزی استان تهران را به شهرستان‌ها بردیم. در جریان برگزاری این جلسات خواسته مدیران شهرستان را شنیدیم. از نخبگان برای توسعه شهرها برنامه خواستیم و جلسات متعددی با شهرداران، دهیاران و مردم گذاشتیم. مجموعه این جلسات به یک برنامه در راستای برنامه شش توسعه کشور ختم شد. به این ترتیب برنامه‌ای با توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌ها در حال تدوین است.

وی افزود: امسال یک روز به همراه مدیران صنعتی و اقتصادی برای شهرستان‌های استان تهران در نظر خواهیم گرفت و طی آن با فعالان بخش اقتصادی به گفت‌وگو خواهیم نشست و موضوعات آنها را پیگیری و تصمیمات عملیاتی در راستای حل معضلات اتخاذ خواهیم کرد.

مقیمی ادامه داد: پس از این مرحله یک هفته را هفته فرهنگی در شهرستان‌ها اعلام می‌کنیم تا همه دستگاه‌ها، مردم، شهرداری‌ها و… در جهت ارتقای فرهنگ به ارائه برنامه بپردازند.

وی تاکید کرد: گام بعدی مسائل اجتماعی است. در این حوزه باید برنامه‌ریزی کنیم و طی این برنامه‌ریزی یک سال شهر درگیر برخورد با آسیب‌های اجتماعی باشد و برای حقوق شهروندی و افزایش بهره‌وری برنامه‌ریزی دقیقی را اتخاذ کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه در بخش فرمانداران برگزیده، عیسی فرهادی فرماندار تهران، هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار شهرستان ری، نورالله طاهری فرماندار شهریار و مسعود مرسل‌پور فرماندار اسلامشهر به عنوان فرمانداران برگزیده انتخاب و از استاندار تهران لوح تقدیر دریافت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید