لایحه تحریم‌های جدید علیه روسیه در کنگره آمریکا اعلام وصول شد

    کد خبر :36511

کنگره آمریکا لایحه تحریم‌های جدید علیه روسیه را دریافت کرده و احتمال می‌رود امروز(چهارشنبه) درباره آن رای‌گیری کند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، طبق این سند، بانک‌های روسیه که تاکنون مشمول تحریم‌های روسیه شده بودند به مدت 14 تا 90 روز محدود خواهند شد. هرگونه معامله اشخاص حقیقی از طریق این بانک ها ممنوع بوده و عملیات نقل و انتقال پولی تمامی معاملات و سایر روابط تجاری بیش از 14 روز به طول خواهد انجامید. طبق این سند، شهروندان امریکایی و شرکت‌ها اجازه تخصیص اعتبار به مدت بیش از 90 روز به بانک‌های روسی و شرکت‌های مرتبط با آنها را ندارند.

مجلس سنای امریکا در حال بررسی چند لایحه قانونی برای وضع تحریم‌هایی علیه روسیه است، اما هنوز مشخص نیست که بتوانند این تحریم‌ها را به تصویب برسانند یا خیر.

سناتور جان مک کین و بن کاردین پیشنهاد وضع تحریم‌هایی علیه بخش دفاعی و انرژی را دارند. سناتورهای مجلس روز پنج شنبه رای مثبت یا منفی خود را به تمهیدات جدید خواهند داد. پس از آن تحریم ها باید در اتاق نمایندگان تایید شده و سپس به امضای کاخ سفید برسند.

اقدامات ضد روسی در راستای اصلاحیه لوایح قانونی تحریم‌های وضع شده علیه ایران هستند. ضمن این که در این تحریم ها دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا اجازه تضعیف یا لغو تحریم‌ها را بدون تایید مجلس کنگره ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید