شریعتمداری به سرنوشت ربیعی و کرباسیان دچار می‌شود؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ۹:۴۳
    کد خبر :365061

امروز دو دیدگاه درباره عملکرد محمد شریعتمداری وجود دارد، برخی نارسایی ها و نوسانات شدید در بازار کالاهای مختلف اعم خوراکی، پوشاکی و صنعتی را متأثر از تحریم ها می دانند، در مقابل منتقدان وزیر صمت معتقدند «به لحاظ ناکارآمدی ها او نتوانست پیش بینی مناسب را برای تنظیم بازار در شرایط بحران انجام دهد».

طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت مردادماه با امضای 70 نفر از نمایندگان مجلس درباره نابه‌سامانی‌های بازار خودرو و رکود در بخش تولید تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد.

اما هنوز تکلیف این طرح مشخص نشده بود که طرح استیضاح دیگری با امضای 12 نفر از نمایندگان مجلس کلید خورد و علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس ضمن اعلام این خبر گفت: «این دو طرح‌ استیضاح برای بررسی به کمیسیون صنایع ارجاع شد تا تعیین تکلیف شوند.»

امروز دو دیدگاه درباره عملکرد محمد شریعتمداری وجود دارد، برخی نارسایی ها و نوسانات شدید در بازار کالاهای مختلف اعم خوراکی، پوشاکی و صنعتی را متأثر از تحریم ها می دانند، در مقابل منتقدان وزیر صمت معتقدند «به لحاظ ناکارآمدی ها او نتوانست پیش بینی مناسب را برای تنظیم بازار در شرایط بحران انجام دهد».

محمدعلی پورمختار در گفتگو با نامه نیوز درباره استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استیضاح آقای شریعتمداری درست و نیاز کشور است، مجلس شورای اسلامی نیز عزم جدی دارد این کار را انجام دهد چون مسئله خیلی مهم تر از پوشک و شیرخشک است. افزایش افسارگسیخته قیمت ها، عدم نظارت بر بازار، عدم استفاده از اهرمهای نظارتی و قانونی و ثبت سفارش ها اتفاقاتی است که رخ داده و همچنان ادامه دارد.

وی مجلس یادآور شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تنظیم بازار وظیفه دارد اما امروز آنچه شاهد نیستیم تنظیم بازار است و مشکلات زیادی را در حوزه تحت مسئولیت این وزارتخانه مشاهده می کنیم. البته طبق آیین نامه اول باید نظر کمیسیون تخصصی اعلام شود تا بعد هیأت رئیسه نسبت به اعلام وصول طرح استیضاح اقدام کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی درباره شایعات مربوط به لابی قوی شریعتمداری برای جلوگیری از اعلام وصول شدن طرح استیضاح اظهار کرد: بالاخره طرح استیضاح هر کدام از وزرا مطرح می شود خود آنها و نیروهای شان به مجلس می آیند و پیگیری می کنند تا این اتفاق نیفتد.

در مقابل، بشیر خالقی گرچه سوال و استیضاح را حق قانونی مجلس دانست اما اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیرشان خیلی از مسائل را گفتند و تأکید کردند باید به دولت کمک کرد.نمایندگان می توانند سئوال کنند و وزیر نیز به مجلس بیاید و توضیح دهد.

وی درباره انتساب مشکلات پوشک و شیر خشک به ناکارآمدی مدیریتی در وزارت صمت گفت: مدیران میانی و ارشد این وزارتخانه باید روشن گری کنند اما با استیضاح و حذف وزیر مشکل پوشک حل نخواهد شد. در بازار پوشک نیست اما وزیر را نیز نباید به این دلیل حذف کرد چون دنیا می بیند و این اتفاق خوبی نیست.

نماینده اصولگرای مجلس تأمین مسائل بهداشتی و دارویی را از مسائل اساسی و ضروری برای جامعه خواند و تأکید کرد: دیگر دوره ای نیست که برای بهداشت نوزادان از کهنه استفاده کنند و همه پوشک استفاده می کنند بنابراین شیرخشک و پوشک شیرخواران و نوزادان باید تأمین شود و تحقق این مسئله مشکل ارز ندارد بلکه مشکل مدیریتی است که باید با پیگیری مشکل احصا و حل شود.

وی افزود: امروز در وضعیت جنگ اقتصادی با آمریکا قرار داریم، همه باید کمک کنند تا کشور از این وضعیت سخت عبور کند. آیا زمان جنگ تحمیلی هم که کشور مشکلات فراوانی داشت، مجلس یکی یکی وزیران را استیضاح و حذف می کرد؟ خیر این طور نبود. در اوضاع کنونی کشور نیز باید مجلس، دولت و قوه قضائیه با همکاری یکدیگر جلوی سوءاستفاده کنندگان را بگیرند و برای حل مشکلات جامعه اقدام کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: برخی حل مشکلات کشور را مذاکره می دانند در حالیکه مذاکره با آمریکا مشکلی از ما حل نخواهد کرد. ایران کشور ثروتمندی است و آمریکا هیچ گاه در 40 سال اخیر کمکی به ایران نکرده بنابراین نباید به مذاکره با آمریکا دل بست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید