مقامات پاکستانی اعلام کردند

نخستین حمله پهپادی آمریکا به «شبکه حقانی» در پاکستان/ زنان و کودکان آسیب دیدند

    کد خبر :36485

پس از حملات کابل، مقامات پاکستانی از نخستین حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی علیه شبکه حقانی در خاک این کشور خبر دادند.

مقامات محلی ایالت «خیبرپختونخوا» در پاکستان اعلام کردند که یکی از فرماندهان ارشد شبکه حقانی در منطقه «سپین‌تل» شهرستان «هنگو» هدف حمله پهپاد آمریکایی قرار گرفته است.

«غازی گلاب منگل» عضو پارلمان پاکستان که در منطقه «اورکزی» این شهرستان زندگی می‌کند به رسانه‌ها گفت که این حمله شب گذشته صورت گرفت و یک فرمانده شبکه حقانی به اسم «ابوبکر» کشته شده است.

وی افزود: در این حمله که به یک خانه مسکونی صورت گرفت زنان و کودکان نیز آسیب دیده‌اند اما به دلیل قرنطینه منطقه از سوی نیروهای ارتش جزئیاتی بیشتری از این حادثه در دست نیست.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پاکستان که از مدت طولانی به این طرف به دلیل مخالفت‌های حکومت و مردم پاکستان متوقف شده بود بار دیگر از سر گرفته شده است.

در حملات گذشته، پهپادهای آمریکا اجازه داشتند به شرط هدف قرار دادن رهبران «تحریک طالبان پاکستان» تنها اعضای القاعده را نیز هدف قرار دهند.

به نظر می‌رسد که پس از حملات اخیر کابل که بیش از 600 کشته و زخمی بر جا گذاشت و متهم شبکه حقانی توسط دولت افغانستان، آمریکا حملات پهپادی به پاکستان را از سر گرفته است.

شبکه حقانی روز گذشته با انتشار یک فایل صوتی حملات کابل را رد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید