وزیر دادگستری:

هرجا از مردم کمک گرفتیم جلو بودیم/ کارهای نمایشی آفت کشور است

    کد خبر :364595

وزیر دادگستری گفت: از کارهای نمایشی و وعده‌های بیخود بدم می‌آید و آن را آفت کشور می‌دانم.

سیدعلیرضا آوایی در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت دادگستری با معاونت امور خانواده و زنان ریاست جمهوری گفت: معاونت زنان، معاونت شریف و مهمی است. تفاهم نامه یکسری تعهدات عرفی و قانونی ایجاد خواهد کرد و ما این تفاهم نامه را امضا می‌کنیم به شرطی که آن را اجرا کنیم. من از کارهای نمایشی و وعده‌های بیخود بدم می‌آید و آن را آفت کشور می‌دانم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه امیدواریم در جهت اعتلای وضعیت زنان و کودکان و خانواده همکاری‌ها بیشتر شود، گفت: تجربه نشان می‌دهد هر جا از مردم کمک گرفتیم جلو بوده‌ایم، بنابراین استفاده از ظرفیت‌های مردمی اهمیت فراوانی دارد. باید حساسیت همه نشان دهیم در مسایلی که مبنای عقلی دارد و راه حل نشان دهیم.

آوایی خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد به جلسات زیاد چه از نوع داخلی و بین المللی ندارم. نفس جلسه برایم مهم نیست بلکه در تمام جاهایی که لازم است باید حرفهایمان را بزنیم و اگر حضور نداشته باشیم آن موقعیت را از دست داده‌ایم، اما در مواردی که لازم است از حقوق ملت و کشور دفاع کنیم باید در جلسات حضور پیدا کنیم و از ظرفیت‌های بین المللی بهره بگیریم. کارهای نمایشی برای افرادی که اهل نمایش‌اند خوب است و ما که اینجور نیستیم باید بر روی جلسات و آثار و اهداف کار کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ان‌شاءالله سال آینده بتوانیم گزارشی ارائه دهیم که خودمان را اقناع کند و نشان دهد از ظرفیت‌ها استفاده کردیم و امانتدار خوبی بوده‌ایم.

وی افزود: اگر بناست اقدامی انجام شود باید کار انجام شود و بعدا آن را اعلام کنیم. امضای تفاهم نامه یک کار تفننی، نمایشی، شعاری و تبلیغاتی نیست و برای ما الزامات اخلاقی ایجاد می‌کند و باید بین امروز و تا قبل از امروز تفاوتی ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، محمود عباسی معاون وزیر دادگستری نیز در سخنانی گفت: موضوع این تفاهمنامه درباره مسایل حقوق بشر است و بسیار مورد اهمیت است و گام بسیار بلندی است و برای ارتقای حقوق کودک و زنان در کشور مهم است.

وی افزود: خوشبختانه برای ۴ و ۵ آذر ماه به مناسبت روز جهانی حقوق کودک اجلاس بین المللی حقوق کودک را داریم. یکی از خلاءهای جدی این است که باید علما و فقها به کمک‌مان بیایند زیرا در مورد مسایلی که این روزها داریم مثل ازدواج‌های زودهنگام باید تدبیری اندیشیده شود و با کمک‌های شما اقدامات خوبی در مورد لایحه خشونت علیه کودک شده و ما منتطر ابلاغ لایحه هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید