هر واحد خون چندین بیمار را از مرگ حتمی نجات می‌دهد

    کد خبر :364532

سائسی گفت: هر واحد خون چندین بیمار را از مرگ حتمی نجات می‌دهد از سوی دیگر این کار برای سلامتی مفید و سودمند است.
سید مرتضی سائسی رکورد دار اهدا خون در ایران در خصوص اهدای خون اظهار کرد: در سال 49 وقتی که 18 سال سن داشتم هنگام عبور از اتوبان قم و شاهد صحنه تصادفی بودم و پس از انتقال مصدومان به بیمارستان برای اولین بار دو واحد ترکیبی خون اهدا کردم.

وی ادامه داد: پس از اولین اقدام به اهدای خون کردند همانجا تصمیم گرفتم خون خود را برای رفع نیاز بیماران اهدا کنم.

سائسی تاکید کرد: هر واحد خون چندین بیمار را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، از سوی دیگر این کار برای سلامتی مفید و سودمند است و از بسیاری امراض و عارضه‌ها را پیشگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: گلبول قرمز خون اهدایی برای بیماران تصادفی، پلاسما در بیماری‌های سوختگی و کبد، همچنین پلاکت برای استفاده بیماران سرطانی کاربرد دارد و افرادی که به طور مستمر اقدام به اهدا خون خود می‌کنند دچار بیماری‌هایی مانند دیابت، کلیوی، لخته شدن خون، سکته‌های قلبی و مغزی نمی‌شوند.

سائسی با اشاره به اینکه اهدای خون برای بیماران تالاسمی و هموفیلی بسیار مفید است، ادامه داد: در حال حاضر دخترم به عنوان نفر دوم پزشکی در زیر شاخه مغز و اعصاب در کشور اسپانیا مشغول به فعالیت است و تا زمانی که در ایران زندگی می‌کرد به طور مستمر اقدام به انجام این کار خیر می‌کرد.

وی گفت: برای اهدا خون به هفت پایگاه‌ خون در تهران مراجعه و خون خود را در راه خدا به نیازمندان اهدا کرده‌ام؛ به جوانان توصیه می‌کنم که خون خود را برای نجات جان افراد اهدا کنند زیرا بسیاری از بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی چشم انتظار یک واحد خون ما هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید