درخواست دو کره‌ از سازمان ملل: بیانیه صلح «پانمونجوم» منتشر شود

    کد خبر :364497

کره‌ جنوبی و کره شمالی از سازمان ملل خواستند که بیانیه صلح مورد توافق رهبران دو کشور در ماه آوریل را منتشر کند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیات نماینده کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرد: نمایندگان دو کره در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی خواستار انتشار بیانیه “صلح پانمونجوم درباره صلح، چشم‌انداز و اتحاد دوباره دو کره” شده‌اند.

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: این نامه دریافت شده و در دست بررسی است.

رهبران کره شمالی و کره‌ جنوبی در اجلاسی در منطقه پانمونجوم در ۲۷ آوریل پس از برگزاری مذاکرات بیانیه‌ای صادر کرده است.

کره شمالی اعلام کرد: درخواست صدور این بیانیه برای ۱۹۳ عضو سازمان ملل نشان دهنده تصمیم قاطع کره شمالی و کره‌ جنوبی است. این اقدام نشان می‌دهد که آنها وارد یک دوره جدید صلح، مصالحه و همکاری شده‌اند.

کره شمالی اعلام کرد: حمایت فعال همه اعضای سازمان ملل از اجرای این بیانیه، تشویق بزرگی برای اجرای تغییرات مهم در راستای کاهش تنش‌ها و اجرای صلح شبه جزیره کره می‌شود.

همچنین چونگ ایویی-یونگ مشاور امنیت ملی کره‌ جنوبی اعلام کرد که کیم جونگ اون‌، رهبر کره شمالی اعلام کرده که هنوز به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با وجود تنش‌های اخیر امیدوار است و کره شمالی و آمریکا می‌توانند پیش از پایان اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ روابط خصمانه‌ هفت دهه گذشته میان دوطرف را به پایان برساند.

کیم جونگ اون به مشاور امنیت ملی کره جنوبی اعلام کرده که کارها برای منحل کردن تنها سایت آزمایش موشکی در کره شمالی در حال انجام است که این به معنای تعلیق کامل آزمایش‌های موشک بالستیک در آینده است.

همچنین کیم جونگ اون وعده داده است که اگر او با اقدامات تدابیر بیشتر و حسن نیت مواجه شود، تدابیر بیشتر و عملی تری برای خلع سلاح هسته‌ای بردارد.

هر دو کره اعلام کرده‌اند که آنها به طور مشترک به دنبال برگزاری مذاکرات با آمریکا و احتمالا با چین برای پایان رسمی جنگ کره هستند.

از سوی دیگر، مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که او به دنبال یک روند غیرقابل بازگشت برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی تا پایان امسال است.

مقامات کره‌ جنوبی اعلام کردند: سومین مذاکره رهبران دو کره حول چگونگی دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره شمالی خواهد بود.

نمایندگان کره‌ جنوبی پس از بازگشت از کره‌ شمالی اعلام کردند: کیم جونگ اون هنوز متعهد به خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است او منتظر دریافت نامه‌ای از سوی کیم جونگ اون است.

وی اعلام کرد: من فکر می‌کنم این نامه یک نامه مثبت خواهد بود.

مون جائه این،‌ رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی اعلام کرد که آنچه که مهم است اجرای توافقات انجام شده میان رهبران دو کشور بوده و هدف ما ایجاد یک روند برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره تا پایان امسال است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید