سهم چینی‌ها از بازار خودرو سه‌برابر می‌شود

    کد خبر :364485

ممنوعیت واردات خودرو، افزایش نرخ ارز و تحریم صنعت خودرو همگی ازجمله عواملی هستند که باعث شده‌اند شاهد فراهم شدن شرایط بازار برای خودروهای چینی باشیم.

ممنوعیت واردات خودرو، افزایش نرخ ارز و تحریم صنعت خودرو همگی ازجمله عواملی هستند که باعث شده‌اند شاهد فراهم شدن شرایط بازار برای خودروهای چینی باشیم. در این شرایط بازار نسبت‌به سال قبل هرروز بیشتر به خودروهای چینی روی‌خوش نشان می‌دهد.

دوسال پیش سهم خودروهای چینی از بازار خودرو ایران، حدود ١٠درصد یعنی تقریبا معادل سهم بازار خودروهای وارداتی بود. حال با ممنوعیت واردات از یک‌سو، افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی و بالارفتن قیمت خودروهای ساخت داخل از طرف دیگر و همچنین کاهش حجم تولید خودروهای داخلی جدیدتر، قطعا این سهم بازار در سال جاری افزایش بیشتری خواهد داشت.

به گزارش اخبار خودرو، علاوه‌بر این، تعداد برندهای چینی و تولیدات هر یک از آنها در بازار ایران نیز در یکسال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و هر روز نیز به تعداد آنها افزوده می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که انتقال قطعات ساخته‌نشده خودرو از چین دشواری کمتری نسبت‌به سایر کشورها خواهد داشت. درمجموع عوامل ذکرشده احتمالا باعث خواهد شد سهم بازار خودروهای چینی در سال جاری به حدود ٣٠درصد برسد و چنانچه روند افزایش تحریم‌ها و بالارفتن قیمت ارز متوقف نشود، این سهم بازار به بیش‌از این نیز خواهد رسید و شاید سه برابر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید