مایکروسافت پشتیبانی از الکسا را به ایکس باکس وان می‌آورد

    کد خبر :364237

کاربران ایکس‌باکس وان به‌زودی می‌توانند از طریق الکسا، دستیار هوش مصنوعی آمازون به کنترل کنسول خود بپردازند.

مایکروسافت روز پنج‌شنبه، کنترل صوتی ایکس‌ باکس با دستیارهای هوش مصنوعی کورتانا و الکسا را معرفی کرد. کنترل ایکس‌ باکس وان در طیف متنوعی از دستگاه‌هایی که می‌توان هر دو دستیار هوشمند را در آن‌ها یافت کرد، از جمله کامپیوترهای ویندوز ۱۰، اپیکیشن‌های کورتانا و الکسا در گوشی‌های هوشمند، اسپیکرهای آمازون اکو، اسپیکر هارمن کاردن اینووک و سونوس وان برای کاربران در دسترس است. این خبر کمتر از یک ماه پس از آن منتشر می‌شود که آمازون و مایکروسافت متعهد به ارائه‌ی الکسا در کامپیوترهای ویندوز ۱۰ و کورتانا در دستگاه‌های اکو شدند. با این حال، مهارت تازه‌ی ایکس‌باکس فعلا در اختیار گروهی منتخب از اعضای اینسایدر ایکس‌ باکس در ایالات متحده قرار می‌گیرد.

Cortana نخستین بار در سال ۲۰۱۶ در دسترس کاربران Xbox One قرار گرفت و نحوه‌ی استفاده از آن بدین صورت است که هدست یا حسگرهای کینکت پس از شنیدن عبارت «هی کورتانا»، به فرمان‌های صوتی پاسخ می‌دهند. مهارت تازه‌ی ایکس‌باکس قادر به انجام طیفی از وظایف مشابهی خواهد بود که کورتانا هم‌اکنون می‌تواند آن‌ها را در ایکس‌باکس وان انجام دهد؛ از جمله روشن یا خاموش کردن کنسول و باز کردن اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های ویدئویی با فرمان‌هایی نظیر «الکسا، راکت لیگ را اجرا کن». کاربر همچنین می‌تواند با فرمان‌هایی همچون «هی کورتانا، به ایکس‌ باکس بگو نتفلکیس را باز کند»، به پخش و تماشای فیلم بپردازد. برای استفاده از الکسا یا کورتانا در ایکس‌ باکس وان، کاربر باید دسترسی به آن‌ها را از طریق کامپیوتر ویندوز ۱۰ خود یا اپلیکیشن Alexa در اندروید یا iOS فعال کند.

کنترل صوتی برای ایکس‌باکس وان با برخی از کنسول‌های بازی و سرگرمی دیگری رقابت می‌کند که به کاربرانشان نوید بهره‌گیری از کنترل صوتی را در بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها، برنامه‌های دلخواه، موسیقی‌ها و فیلم‌ها داده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها پلی‌استیشن ۴ در عرصه‌ی بازی است که برخی فرمان‌های ساده را ارئه می‌دهد و شیلد تی‌وی انویدیا که پاییز گذشته به‌شکل عمیق با گوگل اسیستنت یکپارچه شد. همچنین، از دیگر بازیگرانی که در نبرد برای کنترل تلویزیون و اتاق نشیمن هستند، می‌توان به فایر تی‌وی آمازون، کروم‌کست گوگل و بیکسبی سامسونگ اشاره کرد که هم‌اکنون در دسترس تلویزیون‌های هوشمند است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید