حمایت اتحادیه عرب از تصمیم پاراگوئه

    کد خبر :363888

اتحادیه عرب از تصمیم پاراگوئه در انتقال سفارت خود از قدس اشغالی به تل آویو حمایت کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اتحادیه عرب از تصمیم پاراگوئه در انتقال سفارتخانه اش از قدس اشغالی به تل آویو حمایت کرد و آن را تصمیمی درست و همسو با قطعنامه های سازمان ملل متحد دانست.

«سعید ابوعلی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی خاطرنشان کرد که این تصمیم در راستای احقاق حق ملت فلسطین و همسو با مواضع جامعه بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت در این زمینه اتخاذ شده است.

وی افزود: قدس بخش جدایی ناپذیر اراضی اشغالی فلسطین و حق فلسطینیان و نیز پایتخت کشور مستقل فلسطین است و این اقدام باید سرمش تمامی کشورها در زمینه مقابله با طرح های رژیم صهیونیستی و فشارهای آمریکا باشد که می خواهد نظر خود درباره قدس را به تمام جهانیان تحمیل کند.

ابو علی همچنین این تصمیم را عامل تقویت روند تحقق صلح عادلانه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل دانست و اعلام کرد که این مساله بر روی روابط جهان عرب با پاراگوئه تاثیر مثبت خواهد گذاشت و باعث تحکیم پیوندهای همکاری و دوستی با آن خواهد شد.

وی تصریح کرد که کشورهای عربی مخالفت قاطع خود با انتقال هر کدام از سفارتخانه های خارجی به قدس اشغالی را اعلام نموده و از تمامی کشورها خواسته اند که از این کار خودداری کنند.

ابوعلی ضمن تمجید از موفقیت تلاش های دیپلماتیک جهان عرب و به ویژه فلسطین در این زمینه و نیز تصمیم دولت پاراگوئه در راستای حمایت از موضع و حق عرب ها و فلسطینان، اعلام کرد که شهر اشغالی قدس پایتخت کشور فلسطین باقی خواهد ماند و فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث ترس و هراس جامعه بین المللی نخواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه لبنان نیز از تصمیم پاراگوئه در انتقال سفاتخانه اش از قدس به تل آویو حمایت کرد و از تمامی کشورها خواست که از این اقدام الگو بگیرند و در تصمیم خود برای انتقال سفارتخانه هایشان به قدس بازنگری کنند.

«آلبرتو کاستلونی» وزیر خارجه پاراگوئه دیروز چهارشنبه اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم به بازگرداندن سفارت این کشور در فلسطین اشغالی از قدس به تل آویو گرفته است. وی تصریح کرد که «پاراگوئه می خواهد در افزایش تلاش های دیپلماتیک منطقه ای به منظور تحقق صلح گسترده و عادلانه و دائمی در منطقه خاورمیانه نقش داشته باشد».

پاراگوئه در تاریخ ۲۱ مه گذشته به عنوان سومین کشور پس از آمریکا و گواتمالا سفارتش را در قدس بازگشایی کرد که این اقدام با موج گسترده ای از محکومیت های بین المللی همراه بود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دوره ریاست جمهوری رئیس جمهور سابق پاراگوئه در تاریخ ۱۵ آگوست گذشته پایان یافت و «ماریو عبدو بنیتس» از اعضای حزب محافظه کار «کولورادو» قدرت را در این کشور به دست گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید