امکان به رسمیت شناختن جولان اشغالی به عنوان بخشی از دولت یهود

    کد خبر :363864

سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی مدعی شده است که آمریکا می تواند بلندی های جولان اشغالی را به عنوان بخشی از اراضی دولت یهودی به رسمیت بشناسد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه «هیوم» اسرائیل، با نزدیک شدن ارتش سوریه برای بیرون راندن گروه های مسلح از مناطق منتهی به بلندی های جولان اشغالی، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اسرائیل معتقد است که واشنگتن می تواند بلندی های جولان را به عنوان بخشی از دولت یهودی به رسمیت بشناسد.

بر اساس این خبر، فریدمن در گفتگو با این روزنامه گفته که او انتظار دارد بلندی های جولان برای همیشه تحت سیطره اسرائیل باقی بماند. وی مدعی شد: من صادقانه نمی توانم تصور کنم که بلندی های جولان بخشی دائمی از اسرائیل نباشد.

این در حالی است که این اظهار نظر سفیر آمریکا در اسرائیل با اظهار نظر اخیر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که گفته بود «دولت ترامپ الحاق اراضی سوریه به اسرائیل را مورد بررسی قرار نداده است» در تضاد است.

فریدمن در واکنش به این سخنان بولتون گفته است که «این (به رسمیت شناختن اراضی سوریه به عنوان بخشی از اسرائیل) قطعا امکان پذیر است» و سخنان بولتون فقط بیان واقعیات بوده است و این مسأله در حال حاضر در فهرست تحولاتی که در حال وقوع است قرار ندارد.

سفیر آمریکا در اسرائیل تأکید کرده که تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس توسط دولت های آتی آمریکا احتمالا لغو نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید