بخش ارزیابی به مرکز طرح و برنامه اضافه شد

    کد خبر :36379

با هدف مدیریت و مهندسی پیام در شبکه های تلویزیونی، میرباقری معاون سیما در حکمی عبدالکریم خیامی را به ریاست مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی میرباقری معاون سیما در حکمی عبدالکریم خیامی را به ریاست مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما منصوب کرد. این حکم به دنبال اصلاح و ابلاغ ساختار جدید مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما و به منظور استحکام بخشی و تدوام میان بدنه تحقیق و تولید ابلاغ شد.

میر باقری در این حکم با تشریح ماموریت های مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما، پژوهش های بنیادی و برنامه ای را از اهداف ارتقای مرکز دانست و خواستار سیاست گذاری و برنامه ریزی محتوایی، نظارت و ارزشیابی برنامه ها شد.

وی اجرای پژوهش های بنیادی، کاربردی و برنامه ای تلویزیونی را از اولویت های کاری مرکز خواند و نیازسنجی پژوهشی از شبکه ها، سفارش پژوهش و مطالعات مورد نیاز را لازمه ارتقای تولیدات تلویزیونی دانست.

تدوین سیاست های محتوایی برنامه های سیما در تمامی ساختارهای تلویزیونی و طراحی و تدوین منظومه گفتمانی مدیریت پیام از نکات دیگری است که معاون سیما در حکم خود تاکید داشته است و از همکاران خود در این مرکز خواست تا در تمامی عرصه ها و مناسبت های ملی و مذهبی برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند.

میرباقری احیای فرآیند بررسی و تصویب پیشینی طرح و برنامه های تلویزیونی و صدور مجوز تولید را از دیگر وظایف این مرکز دانسته و خواستار ارزیابی مستمر و منظم برنامه های سیما، ارزشیابی عملکرد شبکه ها و بازتولید گزارش های مراجع نظارتی درون و برون سازمانی و ارائه نتایج و راهکارهای لازم به معاونت و شبکه ها و مراکز مربوطه شد.

احیای دبیرخانه جشنواره و هماهنگی و انسجام بخشی جشنواره های متعدد تلویزیون، تشکیل شورای راهبردی، محتوایی و اندیشه ورزی سیما و نظارت بر روند فعالیت آنها از دیگر توصیه های معاون سیما به رئیس مرکز طرح، برنامه و ارزیابی این معاونت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید