مجمع دوم انجمن مستندسازان رسمیت پیدا نکرد

    کد خبر :36375

بازرس انجمن مستندسازان سینمای ایران از رسمیت پیدا نکردن مجمع دوم این انجمن که قرار بود دیروز برگزار شود، خبر داد.

مهدی قربانپور بازرس انجمن مستندسازان خانه سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مجمع دوم این انجمن که قرار بود روز گذشته ۲۲ خردادماه برگزار شود، گفت: قرار بود این مجمع با شرط حضور نصف به علاوه یکِ اعضا برای انتخاب بازرس برگزار شود، البته مرحله اول انتخاب بازرس در آذرماه برگزار شد و با توجه به مخالفت هایی که خانه سینما داشت قرار بود مرحله دوم را در این ماه برگزار کنیم اما چون سالن خانه سینما در اختیار ما قرار نگرفت این مجمع به تاخیر افتاد.

وی افزود: قرار بود روز گذشته علاوه بر انتخاب بازرس، انتخابات هیات مدیره را هم با همان شرط نصف به علاوه یک تعداد اعضا برگزار کنیم اما به دلیل اینکه نگاه اعضا این بود که هیات مدیره را با دو سوم برگزار کنیم به نظر جمع احترام گذاشتیم و با همان دو سوم پیش بردیم. ما ۳۶۰ عضو در انجمن مستندسازان داریم و ۲۹۱ نفر صلاحیت حضور در مجمع و رای دادن دارند، چون انجمن ما به اینگونه است که باید حق عضویت سالانه آنها پرداخت شود تا حضورشان به رسمیت شناخته شود.

قربانپور بیان کرد: از ۲۹۱ که امکان حضور در مجمع را داشتند ۱۷۸ نفر شخصا یا با وکلات کتبی روز گذشته در مجمع حضور پیدا کردند که اگر دو سوم را هم در نظر بگیریم بازهم با حضور ۱۹۴ نفر مجمع رسمیت پیدا می کرد. در واقع اگر ۱۶ نفر دیگر حضور پیدا می کردند مجمع با دو سوم رسمیت پیدا می کرد اما این اتفاق نیفتاد.

وی در پایان اظهار کرد: ما مجمع بعدی را در کمتر از ۲۰ روز دیگر با همان دستور جلسه و شرط حضور نصف به علاوه یکِ برگزار می کنیم. این را هم باید عنوان کنم که مجمع دیروز بسیار پرشور و برای اولین بار بود که انجمن ما چنین مجمعی را بعد از سالیان به خود می دید، خوشبختانه این امر نشان می داد که اتحاد صنفی ما همچنان پابرجا است، به همین دلیل ما فعالیت انجمن را متوقف نمی کنیم و در هر شکلی ادامه می دهیم چون اگر ما بخواهیم انجمن را در هر شکل منحل کنیم باید به اساسنامه خودمان رجوع کنیم. اساسنامه ما هم به این شکل است که باید چهار پنجم اعضا حکم به انحلال انجمن دهند به همین دلیل ما نمی توانیم به خواسته خانه سینما اکتفا کنیم، از همین رو فکر می کنم مسیری که خودمان در حال پیمودن آن هستیم مسیر عاقلانه تر و براساس اساسنامه مصوب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید