بغداد: ورود نیروهای نظامی ایرانی به عراق در ایام اربعین صحت ندارد

    کد خبر :363703

سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که خبر منتشر شده در رابطه با توافق تهران و بغداد برای ورود نیروهای نظامی ایرانی به عراق در ایام اربعین صحت ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری بغداد الیوم، سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق اخبار منتشر شده مبنی بر توافق تهران و بغداد برای ورود نیروهای نظامی ایرانی به عراق در ایام زیارت اربعین را تکذیب کرد.

وی در یک نشست خبری افزود که اخبار منتشر شده در رابطه با توافق قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران برای ورود نیروهای نظامی ایرانی به عراق در ایام اربعین صحت ندارد.

سخنگوی وزارت کشور عراق از رسانه ها و مدیران شبکه های اجتماعی خواست که در انتشار چنین اخباری دقت کنند و شایعه پراکنی نکنند.

براساس این گزارش پس از دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی با قاسم الاعرجی برخی رسانه و شبکه های اجتماعی مدعی توافق تهران و بغداد برای ورود نیروهای نظامی ایران به بغداد در ایام اربعین امسال شدند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران و قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق روز چهارشنبه در مقر وزارت کشور عراق تفاهمنامه ای در رابطه با برگزاری مراسم اربعین به بهترین شکل ممکن امضا کردند.

در این دیدار ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور در امور امنیتی و سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور حضور داشتند.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه در راس هیاتی سیاسی و امنیتی وارد بغداد شد.

بر اساس این گزارش سالانه چهار میلیون ایرانی به منظور زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می کنند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید