سازمان سینمایی دچار تغییرات گسترده شد

    کد خبر :36366

رییس سازمان سینمایی امروز در احکام مختلفی مدیران و هیات امنای تعدادی از مراکز زیرمجموعه این سازمان را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، از همان روز ۱۷ اسفند ماه سال ۹۵ که محمدمهدی حیدریان به عنوان رییس سازمان سینمایی از سوی سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ منصوب شد این انتظار می رفت که برخی از مدیرانی که حجت الله ایوبی رییس قبلی سازمان منصوب کرد بود جای خود را به افراد جدیدی بدهند ولی این اتفاق تا سه شنبه ۲۳ خرداد سال ۹۶ رخ نداد و امروز با صدور چندین حکم تغییراتی گسترده در زیرمجموعه این سازمان رقم خورد.

در اولین احکامی که امروز رسانه‌ای شد حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی جای خود را به ابراهیم داروغه زاده داد.

همچنین رمضانعلی حیدری خلیلی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع منصوب شد و نصرت الله مرادی از این پست خداحافظی کرد.

از سوی دیگر محمود اربابی نیز به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی منصوب شد تا مأموریت تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی سینمای ایران را در کنار مأموریت های مهم دیگر به سرانجام برساند. این پست پیش از این در اختیار حیدری‌خلیلی بود؛ یعنی وی امروز در جدیدترین انتصابات از یک معاونت به معاونت دیگری منتقل شد.

و اما رییس سازمان سینمایی تغییر مهم دیگری را هم امروز رقم زد و مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری را تغییر داد. در حکم جدید، مهدی یزدانی به جای سیدمصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری شد.

در کوران این تغییرات، بنیاد سینمایی فارابی با ابقای مدیرعامل خود رو به رو و علیرضا تابش در جایگاه خود ماندنی شد. البته حبیب ایل بیگی معاون سابق ارزشیابی و نظارت به عنوان قائم مقام وی منصوب شد.

در این میان دو مدیری که از سمت های قبلی کنار گذاشته شده اند، در احکامی به عنوان مشاوران رییس سازمان سینمایی منصوب شدند. محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، نصرت الله مرادی معاون سابق توسعه مدیریت و پشتیبانی و سید مصطفی ابطحی مدیرعامل سابق موسسه رسانه های تصویری را به عنوان مشاوران خود منصوب کرد.

همچنین رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، رضا میرکریمی را به عنوان مشاور امور بین الملل خود منصوب کرد. میرکریمی در ۲ سال اخیر دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر بوده است.

هیات امنای موسسه رسانه های تصویری هم از تغییرات بی بهره نماند و محمدمهدی حیدریان، جمشید جعفرپور، منوچهر شاهسواری، مجید مسچی، سیدرضا میرکریمی به استناد ماده ۱۰ اساسنامه موسسه رسانه‌های تصویری به موجب حکم رییس سازمان سینمایی به مدت سه سال به عنوان عضو هیات امنای موسسه رسانه‌های تصویری منصوب شدند.

هیات امنای مدرسه ملی سینما هم تغییر کرده و محسن خجسته، علیرضا رضاداد، سیدرضا میرکریمی، منوچهر شاهسواری، محمود اربابی، یونس شکرخواه، محمدباقر قهرمانی، علیرضا تابش به استناد ماده ۱۳ اساسنامه مدرسه ملی سینما به موجب حکم رییس سازمان سینمایی به مدت سه سال به عنوان عضو هیات امنای مدرسه ملی سینما منصوب شدند.

به گزارش مهر، تغییرات اخیر سازمان سینمایی را می توان در راستای تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری بر اهمیت مساله فرهنگ دانست و لزوم برطرف کردن برخی نقاط ضعف دانست که سازمان سینمایی با تغییر گسترده در بدنه مدیریت خود در این زمینه گام برخواهد داشت.

از مراکزی که تا این لحظه دچار تغییر نشده اند انجمن سینمای جوانان به مدیریت سیدصادق موسوی، موزه سینما به مدیریت محمد حیدری و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مدیریت محمدمهدی طباطبایی نژاد هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید