جریان مسدود شدن حساب‌های یک بانک چیست؟

    کد خبر :36349

اخیرا رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ذخیره صندوق فرهنگیان از آخرین وضعیت این پرونده گزارشی ارائه کرده و در آن به مسدود شدن برخی حساب‌ها اشاره داشته است. این موضوع موجب ایجاد نگرانی‌هایی در بین مشتریان بانک‌ها شد.

به گزارش ایسنا، در جریان بررسی پرونده‌هایی که با فساد مالی یا درگیر مسائل دیگری هستند که موجب مسدود شدن حساب‌های افراد مشمول پرونده و یا متهمان آن می‌شود. بر این اساس در رابطه با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان نیز ظاهرا کمیته تحقیق و تفحص از این صندوق طی نامه‌ای از دادستانی خواسته تا حساب‌های مربوط به چند نفر از متهمان این پرونده را مسدود کند که این حساب‌ها در بانک سرمایه قرار دارد.

بنابر توضیحاتی که رئیس هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد در یکی از موارد ۳۰۰ میلیارد تومان از بانک سرمایه خارج شده و در حساب‌هایی در حال گردش است که این حساب‌ها را شناسایی کرده‌اند و در خواست مسدود شدن آنها صادر شده است.

اعلام این موضوع با ایجاد شائبه‌هایی در فضای مجازی و نگرانی سپرده ‌گذاران بانک‌ها به ویژه بانک سرمایه که از آن نام برده شده است همراه شد به گونه‌ای که طبق گزارش دریافتی از این بانک ظاهرا سپرده گذاران اینگونه تصور کردند که موضوع به مسدود شدن حساب‌های مشتریان بانک سرمایه بوده و در مواردی با مراجعه برای تعیین تکلیف سپرده‌های خود نیز اقدام کرده‌اند.

این در حالی است که توضیحات دریافتی از بانک سرمایه از این حکایت داشت که حساب‌هایی که مورد اشاره رئیس کمیته تحقیق و تفحص از پرونده حساب صندوق ذخیره فرهنگیان قرار گرفته مشمول کلیه حساب‌های بانک سرمایه نبوده و هیچ مسدودی در این حساب‌ها رخ نداده است، بلکه به تعدادی از متخلفینی مربوط می‌شود که حساب‌های آنها از جمله بانک سرمایه با حکم قضایی مسدود شده و این موضوع هیچ ارتباطی با این بانک و حساب‌های مشتریان آن ندارد و جای نگرانی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید