سئول: کره شمالی سایت‌های موشکی و هسته‌ای خود را تعطیل می‌کند

    کد خبر :363464

کره جنوبی می گوید کره شمالی پذیرفته است سایت های موتورهای موشکی و هسته ای خود را در راستای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تعطیل کند.

به گزارش بازتاب خبرگزاری یونهاپ روز جمعه گزارش کرد تعهد کره شمالی به انجام این اقدامات و پیشبرد برنامه خلع سلاح هسته ای، گام هایی بسیار مهم برای رسیدن به صلح دائمی در منطقه محسوب می شود.
به دنبال این اظهارات از سوی مسئولان کره شمالی و تعهد ‘کیم جونگ اون’ رهبر این کشور به خلع سلاح هسته ای، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای تاکید کرد که از بستن داوطلبانه ای سایت ها استقبال می کند.
‘چونگ ایو یونگ’ مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی می گوید که رهبر کره شمالی در دیدار با وی قول داده است که در این زمینه اقدام شود.
او در مصاحبه با خبرنگاران خاطر نشان کرد که کره شمالی به دنبال بستن سایت های موشک های دوربرد و هسته ای این کشور است و این موضوع را رهبر این کشور در دیدار با هیات کره ای در روز چهارشنبه در پیونگ یانگ مطرح کرده است.
وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه خود اقدامات داوطلبانه کره شمالی را با ارزش توصیف کرده و آورده است که این اقداماتی در راستای تحقق هدف خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره به طور کامل است.
وزارت خارجه کره جنوبی درباره اعتماد به کره شمالی در خصوص تخریب سایت های ‘پونگ گیه ری’ و ‘دونگ چانگ ری’ در سال جاری میلادی تاکید کرده است که این اقدامات در فرایند خلع سلاح هسته ای کره شمالی مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار می گیرد.
هیات کره جنوبی پس از برنامه ریزی برای دیدار ‘مون جائه این’ رییس جمهوری کره جنوبی و ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی که قرار است بین روزهای 18 تا 20 سپتامبر برگزار شود به کشور بازگشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید