نگاهی به نوآوری‌های دوربین هواوی نوا 3 که از آن یک قهرمان ساخته است

    کد خبر :362865

هواوی نوا 3 (Huawei Nova 3) گوشی هوشمند جدیدی با 4 دوربین است که به تازگی به بازار راه پیدا کرده و مشتریان جوان را به خود جذب کرده است. در این مطلب قصد داریم به ویژگی‌های نوآورانه‌ی دوربین هواوی نوا 3 اشاره کنیم.

AI یا هوش مصنوعی تا حدودی به یک اصل در دستگاه‌های مدرن تبدیل‌شده است. هواوی نوا 3 (HUAWEI nova 3) به عنوان یکی از دستگاه‌های نسل سوم در سری جدید نوا ادامه‌دهنده میراث سری دستگاه‌های بسیار کاربردی Huawei است. این نسل مجهز به فناوری نوآورانه‌ای است که برای بهبود تجربه عکاسی و پشتیبانی پیشرفته AI در دوربین 24 مگاپیکسلی برای جلو و پشت دستگاه طراحی شده است، جای تعجبی نیست که چرا مصرف‌کنندگان جوان به این وسیله جذب خواهند شد.

دوربین هواوی نوا 3 دارای یک سنسور جلویی با وضوح 24 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f/2.0 در کنار یک دوربین دیگر با حسگر 2 مگاپیکسلی است که اطلاعات عمق میدان را برای اثرات بوکه به تصویر می‌کشد. در پشت دستگاه ترکیب حسگر 24 مگاپیکسلی تک رنگ و دیگری 16 مگاپیکسل RGB با دیافراگم‌های یکسان f/1.8 است. این دستگاه جدید یک تجربه عکاسی در کلاس پرچم‌داران را برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه بر سخت افزار، در زمینه نرم افزار هم نوآوری‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود که این دستگاه ویژه‌تر شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تصاویر سلفی جذاب از طریق دو دوربین هوش مصنوعی در جلو

از لحاظ تنوع، گوشی‌ها و برنامه‌های زیبایی همیشه تمرکز خود را بر روی یک موضوع قرار داده‌اند. عکس‌هایی که با دوربین جلو ثبت می‌شوند، کمی غیر واقعی هستند. آسمان‌ها خاکستری، گیاهان کمی زرد و ساحل به رنگ واقعی ثبت نخواهند بود.

دوربین هواوی نوا 3 مجهز به یک واحد NPU است که توسط حجم زیادی از عکس‌های حرفه‌ای آموزش دیده است. این دستگاه می‌تواند بیش از 200 سناریو را در 8 دسته از جمله آسمان آبی، ساحل، گیاه، شب، گل در محیط‌های داخلی و خارجی تشخیص دهد و می‌تواند به طور خودکار عکس‌ها و پس زمینه‌ها را بهینه‌سازی کند. علاوه بر این، با حمایت از سیستم مدیریت رنگ 3D LUT، که معمولا در فیلم‌ها استفاده می‌شود، HUAWEI nova 3 اجازه می‌دهد تا هر کاربر به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شود.
تصاویر HDR Pro Shots حتی در تاریکی

عکس‌برداری HDR بیش از حد برای عکاسان مشکل است. برای مدتی طولانی، عکاسان مجبور بودند در شرایط روشنایی که خارج از کنترل آنها هستند، کار کنند و قادر به قرار گرفتن تصاویر در معرض اشیای خاص نباشند. برای مقابله با این مسئله، Huawei راه حلی را برای استفاده از سخت افزار و نرم افزار دستگاه در HUAWEI Nova 3 راه‌اندازی کرد. اندازه‌گیری چند نقطه‌ای بر روی دستگاه به صورت هوشمندانه بهینه‌سازی شده و تنظیم نوردهی را برای هر ردیف جداگانه پیکسل‌ها روی سنسور برای رسیدن به اثر HDR اجرایی می‌کند.
اثر نورپردازی پویا 3D

کنترل نوردهی موضوعی بسیار مهم و حیاتی به شمار می‌آید. روشنایی همچنین کلید عکاسی خوب است. HUAWEI nova 3 از پنج اثر نورپردازی سه بعدی پشتیبانی می‌کند. نور نرم (روشنایی Rembrandt)، نور پروانه، نورپردازی مرحله‌ای، روشنایی تقسیم شده و نورپردازی کلاسیک که هر یک به صورت تخصصی فرد را قادر می‌سازد تا عکسی با نورپردازی مناسب ثبت کند.

پس از گرفتن عکس، HUAWEI nova 3 ویژگی‌های صورت را تشخیص می‌دهد و سپس یک مدل 3D تولید می‌کند. با شناسایی قسمت‌های مختلف یک صورت که نیاز به تنظیم نور دارند، جلوه‌های متفاوتی را اعمال می‌کند و تجربه عکاسی برتر را به کاربران ارائه می‌دهد.
اموجی‌های سه بعدی برای تصاویر سلفی سرگرم‌کننده

به استثنای میل به تجربه عکاسی حرفه‌ای، کاربران جوان دوست دارند که تصاویر سرگرم‌کننده خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. برای این مورد، HUAWEI nova 3 یک راه‌حل سرگرم‌کننده ارائه داده است. با تشخیص صورت از طریق دوربین‌های جلوی دوگانه و ضبط صدا از طریق میکروفون، دستگاه حالت 3D Qmoji یا یک ویدیو سه بعدی ایجاد می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا با دوستان خود در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
حالت پرتره در فیلم که جادو به پا می‌کند!

هنگامی که به کیفیت و نوآوری اشاره می‌کنیم، HUAWEI Nova 3 به هیچ وجه در مقام دوم قرار نخواهد گرفت. این دستگاه از یک حالت پرتره فیلم جدید پشتیبانی می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد تا فیلم‌های خود را بسیار سینمایی کند. هنگام عکس‌برداری در این حالت، میدان دید وسیع و دیافراگم گسترده‌ای را برای بوکه زیبا فراهم می‌کنند.
هوش مصنوعی در زمینه زیباسازی تصاویر (AI Beautification)

بسیاری از برنامه‌های عکاسی سنتی فاقد یک تجربه کاربری عالی هستند. با یک جستجو در رسانه‌های اجتماعی متوجه خواهید شد که تصاویر سلفی ثبت شده مشکلات فراوانی دارند و در بسیاری از مواقع به صورت غیر واقعی ثبت شده‌اند. بنابراین، برای درک بهتر کاربران و پیدا کردن چگونگی تعریف زیبایی، Huawei از طریق بررسی کاربران خود، یک پایگاه داده عظیم از تصاویر سلفی ایجاد کرده است و از داده‌ها برای بهبود الگوریتم‌های زیبایی استفاده می‌کند. Huawei nova 3 همچنین به یک NPU و فناوری پیشرو در صنعت AI مجهز شده است. هواوی نوا 3 در چهار دوربین خود از هوش مصنوعی استفاده کرده است.
پردازش گرافیکی فوق‌العاده با رزولوشن بالا توسط AI

فناوری‌های قدیمی دوربین، تمام اطلاعات را به سختی ثبت می‌کنند و اغلب اوقات «مناطق مرده» وجود دارد. دوربین هواوی نوا 3 با استفاده از لایه DNN NPU برای تجزیه و تحلیل ویژگی‌های تصویر در جزئیات، از جمله لبه‌ها، گوشه‌ها و منحنی‌ها، و به طور خودکار با تنظیم پارامترهای اصلی، تصاویر با جزئیات واضح‌تری را ثبت می‌کند.
AI در حالت پرتره

کاربران زیادی تمایل دارند تصاویر خود را در حالت عمودی با افکت بسیار جذاب بوکه ثبت کنند. Huawei nova 3 الگوریتم‌های مختلفی برای ثبت تصاویر پرتره طراحی کرده است که آن را قادر می‌سازد تا از لایه NPU برای تشخیص دقیق بافت، شیب رنگی، نور، تن پوست و حتی صورت برای ایجاد تصاویر بی‌نظیر استفاده کند.
480 فریم بر ثانیه برای ثبت حرکت آهسته

480 فریم بر ثانیه حرکت آهسته یکی دیگر از نکات برجسته دوربین هواوی نوا 3 به شمار می‌آید. با دوربین‌های پشت دستگاه، کاربران می‌توانند فیلم‌های حرکت آهسته بگیرند. پشتیبانی از تکنولوژی AI Huawei، کاربران را قادر می‌سازد تا ویدیوهای سرگرم‌کننده‌تری را ایجاد کنند.

هدف Huawei مشتریان جوانی هستند که دوست دارند ضمن کارایی‌های عادی دستگاه، از ویژگی‌های سرگرم‌کننده زیادی بهره ببرند. جدیدترین دستگاه نسل nova هماهنگی کامل سخت افزار و نرم افزار است که با هم کار می‌کنند تا یک تجربه کاربری برتر را ایجاد کنند. Huawei nova 3 نمونه‌ای کامل از دستاوردهای Huawei را به جزئیات نشان می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید