محمود احمدی نژاد کارشناس ورزش آمریکا شد!

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۷:۵۱
    کد خبر :362687

آمریکایی‌ها درباره علاقه احمدی‌نژاد به ورزش‌های آمریکایی شک و تردید‌هایی دارند. استیو اینسکیپ، در نشریه آتلانتیک نوشته که احمدی‌نژاد واقعا به ورزش‌های آمریکایی و فوتبال علاقه‌مند نیست بلکه او می‌خواهد انتقادات از ایران را منحرف کند. گفتنی است که اینسکیپ دوبار با احمدی‌نژاد گفتگو کرده است

احمدی‌نژاد به تازگی درباره ورزش و ورزشکاران مناقشه‌برانگیز آمریکایی اظهارنظر می‌کند. اما برخی از آمریکایی‌ها درباره علاقه او به ورزش‌های آمریکایی شک‌وتردید دارند.

به گزارش فرارو، به نظر می‌رسد که این روز‌ها محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران، دلمشغولی کاملا متفاوتی دارد. او که زمانی به بیان اظهارات مناقشه‌برانگیز سیاسی در سطح جهان مشهور بود، اکنون به زبان انگلیسی سخنانی می‌گوید که ارتباط چندانی با سیاست ندارند.

در روز‌های اخیر، طرفداری احمدی نژاد از سرنا ویلیامز توجه برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد. رئیس‌جمهور سابق ایران معمولا درباره شخصیت‌هایی اظهار نظر می‌کند که رفتار‌های مناقشه‌برانگیزی از خود نشان داده‌اند. شاید او با این شخصیت‌ها، که معمولا وزرشکار هستند، احساس اُلفت می‌کند.

اظهارنظر درباره ورزشکاران مطرح آمریکایی و جهانی به زبان انگلیسی در کنار فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، احمد نژاد را به سوژه رسانه‌های خارجی تبدیل کرده است.

او درجدیدترین توئیت خود که نسبت به همه توئیت‌های دیگرش بیشترین واکنش را میان کاربران داشته است، نوشت: “این هفته فصل لیگ ملی فوتبال (آمریکا) آغاز می‌شود، متاسفانه بار دیگر (کالین) کپرنیک در لیست لیگ ملی فوتبال حضور ندارد. حتی با وجود اینکه او یکی از بهترین کوارتربک‌های لیگ است”.

 توئیت پرواکنش احمدی نژاد درباره کپرنیک

هزاران کاربر این توئیت را پسندیده و به آن واکنش‌هایی نشان داده‌اند. زیر این توئیت تعداد زیادی از کاربران آمریکایی که دل خوشی از دونالد ترامپ ندارند، توئیت کرده‌اند.

علاوه بر این، توئیت احمدی نژاد توجه وبگاه آمریکایی ووکس را هم جلب کرد. این رسانه گزارش مفصلی در این باره نوشته و درباره علاقه احمدی‌نژاد به ورزش‌های آمریکایی گمانه‌زنی کرده است.

ووکس نوشت:” معلوم شد که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران، دیدگاه‌های زیادی درباره ورزش دارد و او احساس می‌کند توئیتر جای مناسبی برای بیان آن‌ها است”.

ووکس ضمن یادآوری مواضع احمدی‌نژاد درباره هولوکاست، نقش آمریکا در ۱۱ سپتامبر و نبود همجنسگرایان در ایران، گفته او از لیگ ملی فوتبال آمریکا انتقاد کرده است.

البته احمدی‌نژاد بی‌دلیل درباره کالین کپرنیک اظهار نکرد. در ماه‌های اخیر، کپرنیک در کانون جنجال‌های سیاسی-ورزشی بوده است. او در اعتراض به تبعیض‌های نژادی در آمریکا در آغاز یک بازی در سال ۲۰۱۶، به هنگام پخش سرود ملی آمریکا به احترام سرود ملی نایستاد و روی نیمکت نشست. کپرنیک از لیک لیگ ملی فوتبال آمریکا شکایت کرده و آن را به تبانی برای حذف او به دلیل کنشگری متهم کرده است.

دونالد ترامپ هم از کپرنیک و اعتراضاتش انتقاد کرده و آن را غیرمیهن‌دوستانه توصیف کرده است. بنابراین، دفاع احمدی نژاد از کپرنیک می‌تواند یک عمل سیاسی تلقی شود.

هفته گذشته، احمدی نژاد به مناقشه سرنا ویلیامز، تنیسور ۳۷ ساله آمریکایی، هم وارد شد و از مخالفت رئیس فدراسیون تنیس فرانسه با پوشش کامل ویلیامزانتقاد کرد. این تنیسور با لباسی که سراپای او را می‌پوشاند، در مسابقات تنیس آزاد فرانسه شرکت کرده بود. ووکس دفاع احمدی‌نژاد از ویلیامز را عجیب توصیف کرد.

پیش از این هم احمدی نژاد فلسفه ورزش را معرفی کرده بود. او در توئیتر خود نوشته بود:” فلسفه و روح ورزش، کنار هم قرار دادن مردم است نه ایجاد نزاع‌های بیشتر. سیاست باید از روح وزرش حمایت کند نه اینکه آن را نابود کند”.

آمریکایی‌ها درباره علاقه احمدی‌نژاد به ورزش‌های آمریکایی شک و تردید‌هایی دارند. استیو اینسکیپ، در نشریه آتلانتیک نوشته که احمدی‌نژاد واقعا به ورزش‌های آمریکایی و فوتبال علاقه‌مند نیست بلکه او می‌خواهد انتقادات از ایران را منحرف کند. گفتنی است که اینسکیپ دوبار با احمدی‌نژاد گفتگو کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید