بلندگوی هوشمند «الکسا» به سوالات مبهم هم جواب می دهد

    کد خبر :362595

توانایی بلندگوی هوشمند آمازون برای پاسخگویی به سوالات مختلف و متنوع، تحسین بسیاری از کاربران را برانگیخته است، اما حالا الکسا باز هم باهوش تر شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از دیجیتال ترندز، السکا تا به حال با بررسی برخی کلمات مشخص در سوالات و انجام جستجوهایی در مورد آنها پاسخ خود را ارائه می کرد. اما اگر فردی سوالی را طرح می کرد وسپس سوال خود را تغییر می داد، ممکن بود با پاسخ های مبهم و بی ربط الکسا مواجه شود. همچنین برخی افراد برای تفریح و خنده سوالاتی بی سر و ته و مضحک را از الکسا می پرسیدند که این مساله هم باعث می شد الکسا نتواند پاسخ های مناسبی ارائه دهد.

البته فراوانی این موارد در پاسخ های الکسا محدود بوده و از ۶ درصد فراتر نمی رود. اما گروه طراح الکسا در آمازون با ارتقای امکانات و توانمندی های این بلندگو آن را باهوش تر کرده اند.

آنها بدین منظور داده های ورودی صوتی پرسش گران را افزایش داده اند و این داده ها را بر مبنای میزان تشخیص پذیریشان برای الکسا تقسیم بندی کرده اند. سپس از یک مدل رایانه ای موسوم به Bi-LSTM برای یافتن پاسخ های مناسب به سوالات مبهم و گنگ استفاده شد تا الکسا با استفاده هوش مصنوعی خود بتواند یکی از این پاسخ ها را به دلخواه انتخاب کند. الکسا می تواند در آینده با استفاده از این سیستم دقت خود را در پاسخگویی به سوالات از ۸۳.۷ درصد فعلی به ۹۰.۴ درصد افزایش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید